Ministerul Educaţiei cere un echilibru între investiţii şi creşterea calităţii învăţământului

O.D.
Ziarul BURSA #Politică / 6 martie

Ministerul Educaţiei cere un echilibru între investiţii şi creşterea calităţii învăţământului

English Version

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a participat la evenimentul de lansare a raportului OCDE "Reforma învăţământului preuniversitar în România: consolidarea sistemelor de guvernanţă, de evaluare şi de sprijin", care conţine recomandări privind implementarea reformelor adoptate anul trecut prin noua lege a învăţământului preuniversitar, conform viziunii strategice "România Educată". Ministrul susţine nevoia unui echilibru între creşterea calităţii educaţiei, îmbunătăţirea performanţelor cadrelor didactice şi investiţii. Potrivit ministrului: "Evenimentul de astăzi reprezintă punctul final al proiectului de asistenţă tehnică intitulat Consolidarea Guvernanţei Învăţământului Preuniversitar în România. Acesta a fost finanţat de Uniunea Europeană prin Direcţia Generală pentru Sprijinirea Reformelor Structurale, adică prin DG REFORM, a Comisiei Europene. Am beneficiat de expertiza şi de perspectiva extrem de bogată a colegilor din Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică. Pe scurt, ce am urmărit cu acest proiect? În primul rând, am urmărit implementarea raportului final al proiectului de viziune strategică România Educată, proiect iniţiat de preşedintele României, domnul Klaus Iohannis, şi, implicit, un ajutor concret în implementarea legilor educaţiei care, şi ele la rândul lor, se bazează pe această viziune strategică". Deca a menţionat că în prezent la Ministerul Educaţiei este elaborată legislaţia secundară, iar acest proces trebuie să ţină cont de mai mulţi factori: "În prezent, suntem în stadiul în care, la nivelul Ministerului Educaţiei, se elaborează legislaţia secundară. Iar acest proces de implementare efectivă prin legislaţie secundară trebuie să ţină cont de o serie de factori. În primul rând, trebuie să ţină cont de principii şi valori, de principiile şi valorile pe care societatea şi le-a asumat şi principii şi valori incluse în raportul final al proiectului România Educată. În al doilea rând, trebuie să ţină cont de cadrul legislativ promulgat prin Legea Învăţământului Preuniversitar numărul 198/2023 şi în al treilea rând, trebuie să ţină cont de contextul social şi economic, context încărcat, cu limitări inerente, de ordin financiar, aplicabile în mod evident tuturor statelor care au trecut prin ultimele crize pe care le vedem în spaţiul nostru regional, dar şi în spaţiul global". Ligia Deca a adăugat că trebuie să se ţină cont şi de provocările generate de implementarea PNRR: "Trebuie să ţinem cont şi de provocările generate de implementarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi, de asemenea, de oportunităţile de atragere a fondurilor nerambursabile europene din exerciţul financiar 2021-2027, care ne oferă, pe lângă un context de oportunitate, şi o serie de provocări în ceea ce priveşte alinierea priorităţilor de politică publică şi de implementare a legilor educaţiei cu oportunităţile de finanţare. Opţiunea noastră de a ne îndrepta către furnizori de prestigiu internaţional în ceea ce înseamnă expertiza în domeniul educaţiei pentru a avea asistenţă tehnică şi recomandări în ceea ce înseamnă implementarea legilor educaţiei a fost una strategică şi ne-am dorit să avem un nivel mai ridicat de calitate în procesul nostru de implementare a viziunii strategice România Educată, dar şi un nivel ridicat de obiectivitate. Pentru că asta se întâmplă atunci când ai oameni care privesc din exterior şi nu sunt neapărat implicaţi în dificultăţile de zi cu zi ale gestionării sistemului de învăţământ, ai, practic, un nivel ridicat de obiectivare". Ea a mai afirmat că şi-a dori ca elaborarea legislaţiei secundare să înceapă de la aceste rapoarte tehnice: "În primul rând, ne-am dorit ca elaborarea legislaţiei secundare să pornească de la aceste rapoarte tehnice obiective. Ele includ exemple de bună practică din alte state, care ar putea să fie o inspiraţie pentru noi în ceea ce înseamnă soluţiile alese în legislaţia secundară. De asemenea, ne dorim ca el, raportul, să ne ajute în elaborarea celor mai adecvate mecanisme de evaluare şi sprijin pentru unităţile de învăţământ, mai ales în condiţiile reorganizării viitoare a sistemului de învăţământ preuniversitar la nivel judeţean. Reiterez cu această ocazie, încă o dată, angajamentul ferm al Ministerului Educaţiei, precum şi al Guvernului României, cu privire la creşterea atractivităţii profesiei didactice, pe lângă creşterile salariale istorice de anul trecut şi din acest an, care însumează peste 50% pe medie, avem nevoie de un echilibru între creşterea calităţii educaţiei, îmbunătăţirea performanţelor cadrelor didactice şi investiţii. Pentru că, până la urmă, tot ceea ce facem în sistem este pentru ca fiecare copil să-şi poată atinge potenţialul. Iar asta trebuie să se traducă, indiferent de instrument, într-un rezultat vizibil la nivelul fiecărui elev". Ligia Deca a susţinut că România se află pe o traiectorie către un învăţământ preuniversitar de calitate.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb