Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă Guvernului privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, se arată într-un comunicat publicat pe site-ul instituţiei.
Potrivit ministerului, documentul asigură, în principal, aplicarea unitară la nivelul întregii ţări a legislaţiei în domeniu, prin punerea în acord a normelor metodologice cu prevederile Legii nr. 66/2016, actul normativ care a modificat, anul acesta, în aprilie, programul de acordare a concediului şi indemnizaţia pentru creşterea copiilor.
Astfel, eliminarea opţiunilor de concediu şi a nivelurilor maxime ale indemnizaţiei, modul de stabilire a celor 12 luni de eligibilitate din ultimii 2 ani înainte de naşterea copilului, dar şi modalitatea de stabilire a veniturilor care se iau în calcul în raport cu perioada de eligibilitate sunt doar câteva dintre măsurile propuse prin noul proiect normativ.
De asemenea, se prevede prelungirea, din oficiu, a perioadei de acordare a stimulentului de inserţie pentru persoanele care, la data intrării în vigoare a Legii nr. 66/2016, se aflau în plată, prelungirea sau reluarea concediului pentru creşterea copilului şi a indemnizaţiei în cazul celor care au optat, în baza reglementărilor anterioare, pentru concediul de până la 1 an, dar şi reluarea, tot din oficiu, a plăţii drepturilor în cazul în care au fost suspendate ca urmare a neachitării impozitelor şi taxelor locale, inclusiv pe perioada de suspendare.
Proiectul mai stabileşte că persoanele care au născut anterior intrării în vigoare a Legii nr. 66/2016 şi care nu au îndeplinit condiţiile de eligibilitate prevăzute de OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, dar îndeplinesc condiţiile mai favorabile referitoare la cele 12 luni de eligibilitate din ultimii doi ani înainte de naşterea copilului, pot beneficia de drepturile conferite de lege, de la data depunerii cererii.
În plus, la solicitarea indemnizaţiei de creştere a copilului va fi suficientă depunerea în copie a documentelor justificative şi confruntarea acestora cu originalul, fără a mai fi nevoie de legalizarea lor. Mai mult, în cazul copiilor născuţi în străinătate, certificatul/extrasul de naştere va fi solicitat în traducere autorizată, nu şi legalizat, ca până acum.
Ministerul Muncii precizează că noul proiect de act normativ nu implică niciun efort bugetar suplimentar.
Indemnizaţia pentru creşterea copilului prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/20101 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, este o măsură de sprijin pentru familia cu unul sau mai mulţi copii şi se acordă pe perioada în care părintele îşi suspendă activitatea profesională.
"În plus, în vederea facilitării tranziţiei de la viaţa de familie la cea profesională, părinţii pot realiza, în această perioadă, venituri din salarii şi asimilate salariilor, din activităţi independente, din agricultură, silvicultură şi piscicultură supuse impozitului pe venit, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în limita a 3.000 lei/an calendaristic", se mai arată în comunicat.
1. DISCRIMINARE MAME
(mesaj trimis de OPTIUNE 2 ANI în data de 24.05.2016, 01:03)
Mi se pare o DISCRIMINARE CRASA excluderea de la plata integrala (adica 2 ani INTEGRAL)a indemnizatiei crestere copil cu 85% din salariu a mamelor care si-au ales din start 2 ani!! DOMNULE MINISTRU, CREDETI CA MAMELE CARE AU OPTAT PT CONCEDIUL DE CRESTERE COPIL PANA LA 2 ANI AU FACUT-O CA ERAU INDRAGOSTITE DE SUMA MIZERA CU CARE V-ATI BATUT JOC DE ELE ATATA TIMP(600-1200lei)? De ce PRIN NOILE PREVEDERI celor care au optat pt 1 an si au luat bine mersi 85% din salariu li se acorda inca 1 an de indemnizatie, chiar daca au inceput lucrul, si sunt trimise acasa(chiar daca OPTIUNEA LOR A FOST ALTA!), iar fraierele care au pus timpul petrecut cu copilul mai presus de bani (pt ca statul roman pensioneaza bunicele la 65 ani si nu are crese in care sa nu domine infectiile si bataia) nu primesc decat de la 1 iulie 2016 in continuare? Stie toata lumea ca legea (inca) in vigoare prevede 2 optiuni, ambele restrictive: mama fie alege 1 an pe 85%, are din ce trai, si si duce copilul la cresa de la 1 an, fie sta cu el pana la 2 ani dar fara bani! Dvs, VRETI SA INDREPTATI O LEGE PROASTA PRIN ALTE DISCRIMINARI? Copii mamelor care au luat o indemnizatie mizera aproape 2 ani nu sunt tot romani, nu au drepturi egale cu ceilalti copii romani indiferent de optiunea mamei? MAMELE CU OPTIUNEA DE 2 ANI NU AU CONTRIBUIT CU TAXE SI IMPOZITE la bunastarea statului roman?De ce pt ele nu se poate schimba optiunea retroactiv, dar pt celelalte se poate? Sigur si lor si copiilor lor le-ar fi fost de ajutor 85% din salariu ca indemnizatie din primul an! Mai ales daca mamicile au muncit din greu si pe bani multi, cotizand mult la stat, pt ca apoi statul sa le penalizeze cand si-au permis sa aduca pe lume noi cetateni! GROAZNIC! AR TREBUI SA SCHIMBATI NUMELE MINISTERULUI IN MIN ANTIMUNCA, ANTIFAMILIE SI PRODISCRIMINARE