Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii sunt nemulţumiţi de forma actuală a Master Planului General în Transporturi, realizat de compania de consultanţă Louis Berger. Claudiu Dumitrescu, director Direcţia de Infrastructură Feroviară din Minister, a declarat: "Suntem nemulţumiţi de modul în care arată acest Master Plan. Pe sectorul feroviar, după peste doi ani, am primit doar o jumătate de foaie. Şi colegii noştri de la alte structuri de transport sunt nemulţumiţi de acest document". Acesta a precizat, citat de Agerpres, că Master Planul General în Transporturi, care trebuie să prezinte direcţiile de dezvoltare ale domeniului în România, în perioada 2008 - 2025, va fi în cele din urmă finalizat în aprilie 2009, după ce a fost prelungit deja o dată termenul de către Ministerul Transporturilor, acesta urmând ca, ulterior, să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.
Contractul pentru asistenţă tehnică în vederea elaborării acestui master plan a fost semnat în decembrie 2006 cu societatea de consultanţă Louis Berger, valoarea contractului fiind de 2,6 milioane de euro, 80 la sută din finanţare fiind asigurată prin fonduri ISPA.
Obiectivul general al Master Planului General de Transporturi este de a constitui o bază strategică şi coerentă pentru programarea investiţiilor în domeniul transporturilor pe termen mediu. Master Planul va urmări ajustarea şi dezvoltarea infrastructurii, precum şi îmbunătăţirea serviciilor de transport, având în vedere extinderea reţelelor de transport, ajustarea şi modernizarea reţelei existente, estimarea rolului infrastructurii în dezvoltarea economiei şi creşterea eficienţei sistemului de transport.