Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Gabriel Sandu, a iniţiat demersurile de constituire a Comitetului naţional de coordonare a activităţii "Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112", se arată într-un comunicat, transmis marţi de MCSI.
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a propus Guvernului infiinţarea Comitetului Naţional de coordonare a activităţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă ( SNUAU) precum şi a Secretariatului tehnic permanent.
Întreaga activitate SNUAU va fi coordonată de către acest comitet, care are un statut de organism interinstituţional şi care va funcţiona sub autoritatea Guvernului României.
Comitetul are în componenţă, în calitate de preşedinte, pe ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, ca vicepreşedinte pe conducătorul administratorului SNUAU, iar în calitate de membri reprezentanţi la nivel de secretar de stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi unul dintre vicepreşedinţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
În principal, comitetul are rolul realizării şi elaborării politicii şi strategiei privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU, precum şi a serviciului de urgenţă 112. Totodată, comitetul coordonează la nivel naţional, în mod unitar, acţiunile tuturor organismelor implicate în funcţionarea SNUAU conform cerinţelor europene în domeniu, se mai arată în comunicatul MCSI.