MINISTRUL ECONOMIEI S-A ÎNTÂLNIT CU SINDICALIŞTII Andruşcă susţine că dreptul de preempţiune pentru preluarea Şantierului Mangalia nu a expirat

A.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 12 martie 2018

Andruşcă susţine că dreptul de preempţiune pentru preluarea Şantierului Mangalia nu a expirat

În decembrie, Şantierul Naval "2 Mai", prin care statul român are o participaţie de 49% din DMHI, anunţase că a decis să nu îşi exercite dreptul de preempţiune

Interes din Italia pentru preluarea managementului Şantierului Mangalia

Ministrul Economiei, Dănuţ Andruşcă, a subliniat, vineri, că partea română este în continuare în termenul de exercitare a dreptului de preempţiune, în vederea preluării pachetului majoritar de la Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), şi a mai afirmat că s-au purtat şi se poartă în continuare negocieri cu investitorul strategic interesat, potrivit unui comunicat trans­mis de minister, în urma unei întânirii cu sindicaliştii.

Ministrul Economiei a transmis că dorinţa sa este ca aceste negocieri să fie finalizate într-un interval de timp rezonabil.

Declaraţiile ministrului sunt surprinzătoare, în condiţiile în care, pe 19 decembrie 2017, Şantierul Naval "2 Mai" (listat sub simbolul STNM - compania prin care statul român are o participaţie de 49% din DMHI) anunţase, printr-un raport la Bursa de Valori Bucureşti, că Adunarea Generală a Acţionarilor a decis ca societatea să nu îşi exercite dreptul de preemţiune, în lipsa unei decizii de la Guvern.

Pachetul majoritar din DMHI este scos la vânzare de coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), care au anunţat, toamna trecută, că au decis să îşi vândă participaţia de 51% la Daewoo Mangalia către olandezii de la Damen Shipyards Group (acţionarii şantierului Damen Galaţi).

De asemenea, potrivit unor surse, există şi interes din Italia pentru preluarea managementului Şantierului.

Recent, Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, unitate aflată în subordinea Ministerului Economiei, ne-a transmis că analizează aspectele privind preluarea DMHI, respectiv exercitarea dreptului de preferinţă pentru pachetul majoritar.

În cadrul întâlnirii de vineri cu Dănuţ Andruşcă, liderii Sindicatului Liber "Navalistul" au exprimat preocuparea membrilor organizaţiei lor pentru scăderea drastică a activităţii şantierului, aducând la cunoştinţa Minis­terului faptul că 700 de salariaţi nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în şantier, se mai arată în comunicatul Ministerului, care adaugă: "În acest context, principala grijă a angajaţilor este că activitatea în şantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceştia au de plătit rate şi facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat acelaşi volum de ore suplimentare. Reprezentanţii sindicatului au mai arătat că, pe măsură ce durata negocierilor se prelungeşte, îngrijorarea angajaţilor se accentuează şi determină tot mai mulţi salariaţi să părăsească societatea".

Laurenţiu Gobeajă, Preşedintele Sindicatului Liber "Navalistul", a declarat: "Am acceptat invitaţia domnului ministru, deoarece suntem interesaţi să aflăm informaţii în mod direct, nu «pe surse», şi suntem preocupaţi ca soluţionarea acestei situaţii să aibă loc cât mai curând. I-am prezentat ministrului toate îngrijorările noastre. Nu vrem să dramatizăm, vrem doar să atragem atenţia factorilor de decizie asupra faptului că situaţia din şantier se degradează pe zi ce trece, iar moralul salariaţilor este afectat de incertitudine. Nivelul salariilor de acum din DMHI este cel mai scăzut din întreaga industrie navală din România, deoarece în ultimii trei ani nu s-au mai acordat creşteri salariale. Starea de in­certitudine face ca forţa de muncă înalt calificată să opteze pentru alte locuri de muncă mai bine plătite".

Dănuţ Andruşcă le-a mai spus reprezentanţilor Sindicatului Liber "Navalistul" că partea română doreşte să obţină condiţiile cele mai favorabile, într-un timp cât mai scurt.

"Şantierul Naval DMHI Mangalia este un obiectiv industrial important pentru Minis­terul Economiei şi avem datoria şi responsabilitatea să-l protejăm şi să-l sprijinim", a declarat Dănuţ Andruşcă, Ministrul Economiei.

Fostul premier Mihai Tudose a declarat, în ianuarie, că Guvernul, prin Ministerul Economiei, vrea să răscumpere acţiuni de la Daewoo Mangalia pentru a deschide un şantier naval al statului unde ar putea fi construite fregate pentru Armată. Şantierul are datorii de peste 1,1 miliarde de euro şi se confruntă cu o scădere a comenzilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb