MINISTRUL EDUCAŢIEI, LIGIA DECA:  "Legile educaţiei naţionale au beneficiat de un amplu proces de consolidare"

G.D.
Politică / 27 februarie 2023

"Legile educaţiei naţionale au beneficiat de un amplu proces de consolidare"

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca a declarat astăzi, la prezentarea proiectelor legilor educaţiei naţionale, că s-a ajuns în acest punct mult aşteptat de întreaga comunitate şcolară şi universitară, ea precizând că legile au beneficiat de un amplu proces de consolidare, au sprijinul politic al coaliţiei. "Din cele 422 de măsuri, 75% sunt deja implementate, în curs de implementare sau se crează cadrul legislativ prin aceste două legi", a mai spus ministrul. Ea a adăugat printre măsurile incluse ar fi faptul că liceele pedagogice şi universităţile vor forma profesorii de învăţământ primar, iar masteratul didactic va include 80% practică, fiind acordată şi o bursă lunară egală cu salariul unui debudant, indiferent dacă aceştia au parcurs un alt masterat sau vor parcurge în viitor. De asemenea, vai fi înfiinţat Centrul Naţional pentru Formare în Cariera Didactică, iar salarizarea cadrelor didactice va fi progresivă şi va fi redusă pentru cadrele didactice cu vechime de 15 ani şi acordată o primă în cuantum a două salarii de bază cadrelor didactice la pensionare, notează News.ro.

"Am ajuns în acest punct mult aşteptat de către noi cât sunt convinsă de întreaga comunitate şcolară şi universitară, de a prezenta variantele de legi ale educaţiei, legea învăţământului preuniversitar şi legea învăţământului universitar superior, după perioada de consultare publică", a declarat Ligia Deca, astăzi, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul Ministerului Educaţiei.

Ligia Deca a arătat că proiectele au beneficiat de "un amplu proces de consolidare, ca urmare a punctelor de vedere venite din societate, din partea actorilor relevanţi, a instituţiilor şi autorităţilor şi care au şi sprijinul politic al coaliţiei".

Ministrul a arătat că legile s-au bazat pe proiectul România Educată şi pe rapoartele experţilor OECD.

"Am luat în calcul şi schimbările la legislaţia conexă", a mai spus ea, precizând că este vorba de Codul Administrativ, legile justiţiei, precum şi deciziile CCR, precum şi angajamentele României.

"Din cele 422 de măsuri, 75% sunt în curs de implementare, 21% sunt măsuri care ţin de legislaţia secundată sau au fost implementate parţial în cele două acte normative, 4% din măsuri nu au mai fost considerate oportune sau necesare ca urmare a schimbărilor legislative survenite de pandemia COVID-19, a mai spus ministrul.

"Primul pilon este creşterea calităţii în educaţie şi reducerea analfabetismului funcţionat. 5 din 10 elevi până în vârstă de 15 ani au competenţe matematice sub nivelul minim de performanţă. 4 elevi din 10 tot de 15 ani citesc un text şi nu pot formula uşor concluziile. 2 din 10 elevi nu au promovat examenul de Bacalaureat, iar 6 din 10 nu au participat la niciun curs de predare a ştiinţelor cu metode moderne în ultimii 2 ani. Dorim să existe profiluri foarte clare de formare din care să decurgă standardele de formare. Vom creşte calitatea formării iniţiale corelat cu o formare continuă mai adecvată contextului, pe trei paliere. Liceele pedagocice şi universităţile vor forma profesorii de învăţământ primar. Ceea ce formam doar la nivel de învăţământ mediu acum vom forma la nivelul învăţământului superior", a mai anunţat ministrul Deca.

Ea a adăugat că "vom generaliza masteratul didactic care include 80% practică".

"Vom acorda o bursă lunară egală cu salariul unui debudant, indiferent dacă aceştia au parcurs un alt masterat sau vor parcurge în viitor. Pentru şcolile mici, mai ales cele din mediul rural, vom promova o licenţă didactică cu dublă specializare pentru a adresa nevoia de profesori de calitate peste tot în ţară", a completat Deca.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Ca de fiecare data, ne reformam si ne restructuram prin infiintarea de noi structuri.

    De data aceasta, structura se numeste "Centrul Naţional pentru Formare în Cariera Didactică". 

    Ce rost mai au facultatile de profil, daca avem acest centru care poate forma cadrele in cariera didactica. Inteleg de aici ca facultatile nu formeaza cadrele pentru cariera didactica si ca este nevoie de altceva care sa faca asta.

    La salarizarea care exista in invatamant, nimeni nu va mai putea forma cadrele didactice, pentru ca vor fi preferate scolile profesionale in locul liceelor pedagogice sau al facultatilor de profil. Ca sa poti forma ceva este nevoie de lut, nu de nisip. 

    Extraordinar,

    de acum incolo vom fi o "Romanie SI MAI Educata"

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb