Ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu a fost reclamată la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) pentru declaraţiile privind copiii cu nevoi speciale. Sesizarea a fost formulată de către preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi, Mădălina Turza: "Am sesizat CNCD cu privire la declaraţiile ministrului Educaţiei. Veţi avea ocazia, doamna ministru, să lămuriţi problema la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării".
Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a transmis un comunicat de presă în care a făcut precizări privind integrarea copiilor cu nevoi speciale în sistemul învăţământului public de masă. Ministerul Educaţiei precizează că nu intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, ci urmăreşte integrarea copiilor cu dificultăţi de învăţare în şcolile de masă şi creşterea numărului profesorilor de sprijin şi al consilierilor şcolari. Precizările vin în urma unor declaraţii ale ministrului Ecaterina Andronescu, care au stârnit reacţia mai multor ONG-uri: "Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin".
Reprezentanţii MEN arată că ministerul urmăreşte integrarea copiilor cu dificultăţi de învăţare în unităţile de învăţământ de masă şi dezvoltarea serviciilor de sprijin educaţional prin creşterea numărului profesorilor de sprijin şi al consilierilor şcolari - cu suportul cărora se realizează terapiile necesare, precum şi prin formarea cadrelor didactice care predau în clasele unde sunt integraţi individual copii cu nevoi speciale.