Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut companiei aeriene de stat Tarom o analiză privind achiziţionarea altor două aeronave de lung curier până la sfârşitul acestui an, în locul celor două avioane Airbus A310 retrase anul trecut, şi cere "deblocarea situaţiei" la nivelul departamentului comercial al companiei, potrivit unui comunicat al companiei. Tarom a înregistrat o creştere de doar 1% a numărului de pasageri în 2016, până la 2,41 milioane, în contextul retragerii celor două avioane Airbus A310 în toamna anului trecut, şi a coborât pe locul trei în topul liniilor aeriene, fiind depăşită de Blue Air.
Răzvan Cuc s-a întâlnit luni cu reprezentanţii Tarom pentru a discuta inclusiv despre găsirea unor soluţii de înlocuire cât mai rapidă a celor două aeronave retrase anul trecut.
"Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut, totodată, o analiză clară pentru achiziţionarea altor două aeronave de lung curier până la sfârşitul acestui an", se arată în comunicatul, citat de News.ro.
În plus, Cuc a cerut soluţii rapide pentru "deblocarea situaţiei la nivelul departamentului comercial al companiei".
În luna ianuarie, ministrul a declarat că, din fondul suveran naţional de 10 miliarde de euro, care va fi creat de Guvern în acest an, va fi finanţată achiziţia a 30 de avioane noi pentru Tarom în următorii ani.
Consiliul de Administraţie al Tarom l-a numit joi, 2 februarie, în funcţia de director general, pe Eugen Davidoiu, care a condus mai multe companii din domeniul energiei.
El l-a înlocuit pe Dan Iulius Plaveti, fost preşedinte al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), căruia i-a expirat mandatul.
De asemenea, şeful de la Transporturi s-a mai întâlnit luni cu reprezentanţi ai conducerii CFR Marfă şi cu liderii organizaţiilor sindicale, pentru a analiza situaţia societăţii.
În cadrul întâlnirii au fost prezentate principalele evoluţii înregistrate la nivelul CFR Marfă şi au fost abordate subiecte precum: bugetul societăţii, măsurile necesare pentru rentabilizarea activităţii inclusiv prin promovarea unui mecanism de compensare a datoriilor, dar şi stadiul discuţiilor referitoare la încheierea noilor contracte colective de muncă.
1. Cu ochii pe ei
(mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2017, 09:22)
Se vantura de ceva vreme schema cu cele doua aeronave.Cat e comisionul ?
DNA e gata sa va ia!
1.1. E o situație ingrata (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Obama în data de 14.02.2017, 11:33)
Totuși. Dacă toate achizițiile publice sunt amenințate zi de zi cu perspectiva DNA, nu știu cum se mai mișcă ceva în tara. Asta e ceva ce mediul de afaceri reclama de mult, faptul ca funcționarii publici nu mai își asuma responsabilitatea pentru nicio hârtie de frica procurorilor. Nu sunt de acord nici sa se fure. Întrebarea e care e soluția pentru deblocarea situațiilor de acest gen din administrații?