"Motorola", producătorul american de telefoane mobile cumpărat anul trecut de "Lenovo Group" Ltd. din China de la "Google" Inc., pe 2,9 miliarde dolari, priveşte cu optimism la perspectivele sale pe piaţa ţării asiatice.
Compania a lansat, ieri, trei modele de smartphone-uri în China, în semn de revenire pe această piaţă după doi ani de absenţă. Telefoanele sunt Moto X, Moto X Pro şi Moto G, care rulează în sistemul Android, produs de "Google".
"Motorola" a fost un pionier al telefoanelor mobile pe piaţa din China, însă a ieşit din această ţară în 2013, după ce compania americană a fost preluată de "Google".
"Piaţa din China este foarte mare, iar Motorola nu are o cotă în prezent, astfel că sperăm să câştigăm teren în defavoarea altor jucători", afirmă, citat de Reuters, Rick Osterloh, preşedintele "Motorola Mobility".
Achiziţia "Motorola" de către "Lenovo" a fost finalizată în urmă cu trei luni şi transformă producătorul chinez de computere personale într-un jucător pe piaţa smartphone-urilor premium, unde concurează cu "Samsung Electronics" din Coreea de Sud şi "Apple" Inc. din SUA.
"Ţinta noastră este să avem produse globale create şi personalizate pentru pieţele locale", a spus Osterloh.
În prezent, "Lenovo" este al doilea producător major de smartphone-uri din China.
Vânzările de telefoane mobile au crescut cu 24,4% în China, în cel de-al doilea trimestru al anului trecut, la 112 milioane de unităţi, din care 103 milioane de smartphone-uri, conform firmei de cercetare Analysys International din Beijing.