Grupul finlandez Nokia, cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, a început marţi să livreze modelul N97, un nou telefon mobil cu care Nokia vrea să recâştige o parte din cota de piaţa pierdută în faţa telefonului mobil inteligent (smartphone) iPhone produs de Apple Inc, informează Bloomberg.
"Acesta nu ar trebui să fie un produs de nişă", a declarat Jonas Geust, vice-preşedintele Nokia responsabil pentru telefoanele din seria N. "Ambiţia noastră este să avem un succes similar cu cel înregistrat cu familia N95", a adăugat Jonas Geust. Potrivit Nokia, peste 10 milioane telefoane mobile din familia N95 au fost vândute până la finele lunii martie 2009.
Începând de luna aceasta N97, un telefon mobil inteligent echipat cu touch screen şi tastatură Qwerty, va fi comercializat în peste 75 de ţări la un preţ iniţial de 550 euro. N97 va avea un spaţiu de stocare de 32 de gigabayte, posibilitatea de a face capturi video la calitate DVD şi, de asemenea, va fi primul telefon Nokia care va avea o conexiune încorporată cu magazinul online Ovi Store.
Pe lista oepratorilor care vor oferi N97 se numără Telefonica SA, Vodafone Group Plc, Orange SA, Telecom Italia SpA şi Singapore Telecommunications Ltd.
Potrivit Gartner, cota Nokia pe piaţa smartphone a scăzut la 41,2% la sfârşitul primului trimestru al acestui an, de la 49,4% la finele lui 2007. În schimb, grupul canadian RIM a reuşit să-şi dubleze cota de piaţă până la 19,9% iar Apple furnizează în prezent 10,8% din toate telefoanele mobile inteligente comercializate la nivel mondial, faţă de zero în urmă cu doi ani. Tot Gartner estimează că telefoanele mobile inteligente au reprezentat 13,5% din toate dispozitivele mobile vândute în primul trimestru al acestui an.