Ţara noastră participă pentru prima dată la Târgul de Turism "Travel and Tourism Fair" de la New Delhi, India, în perioada 13 - 15 februarie, Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) promovând produsele turistice autohtone pe piaţa indiană: turismul cultural, natura şi tradiţiile româneşti, precum şi turismul de aventură, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Preşedintele ANT, Răzvan Filipescu, consideră că "debutul României la târgul de la New Delhi face parte din strategia pe care Autoritatea Naţională pentru Turism şi-a propus s-o implementeze începând cu acest an. Credem că produsele turistice româneşti sunt competitive pe plan internaţional şi pot fi o opţiune şi pentru turiştii indieni. India, alaturi de China, sunt tarile generatoare de cele mai mari fluxuri de turisti, fiind pieţe de oportunitate şi pentru România".
Turismul de aventură şi, în special, sporturile extreme constituie o atracţie pentru tinerii indieni care sunt conştienţi, pe lângă ineditul situaţiei de a le practica într-o ţară europeană, de gradul înalt de siguranţă şi control specifice unei ţări din Uniunea Europeană.
În aceeaşi perioadă, ţara noastră este prezentă la Târgul Internaţional de Turism Borsa Internazionale del Turismo (Bursa Internaţională de Turism) - BIT - din Milano. Piaţa turistică italiană se confirmă anual ca una cu potenţial de creştere pentru exportul de turişti către România. Standul amenajat de ANT găzduieşte anul acesta 13 expozanţi de profil, printre care agenţii de turism, organizatori de evenimente şi hotelieri.
"Turismul cultural privit în sens larg legat de alte forme de turism, precum cel rural sau în natură fac din destinaţia România una foarte atrăgătoare. În acelaşi timp fiind o destinaţie europeană relativ nou-descoperită şi care conservă încă tradiţiile pierdute în ţările vest-europene, precum şi o viaţă rurală fascinantă, România a continuat să reprezinte o destinaţie interesantă pe piaţa italiană chiar şi în momentele de criză economică", se mai arată în comunicat.
Din datele statistice publicate pe website-ul manifestării, ediţia de anul trecut a BIT a înregistrat 84 de mii de vizitatori profesionişti şi public, 2.139 de societăţi participante şi 100 de ţări reprezentate.