În ultimii ani, România a înregistrat o creştere semnificativă în ceea ce priveşte dezvoltarea tehnologică şi digitalizarea, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, acest trend s-a conturat în urma pandemiei de COVID-19, care a determinat multe afaceri să se adapteze la noile condiţii şi să îşi mute activitatea în mediul online. Cu toate acestea, una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă firmele din România este lipsa experţilor în digital marketing. În timp ce afacerile îşi doresc să se digitalizeze pentru a-şi extinde afacerea şi a-şi atrage noi clienţi, găsirea de specialişti capabili să le ofere suport în acest sens este o provocare majoră.
"Cea mai des intalnită problemă a clienţilor noştri este lipsa de personal calificat, iar datorită structurii operaţiunilor noastre de business, clienţii noştri pot face economii de până la 50% prin simplul fapt că nu trebuie să angajeze un expert, ci pot apela la specialiştii noştri. NION se adresează inclusiv acelor firme care au o nevoie limitată de servicii de specialitate, de exemplu, de 3 sau 10 ore de lucru pe lună pentru diversele activitaţi pentru care nu se justifica angajarea unui specialist full time. Cauzele acestui deficit de personal calificat sunt multiple. În primul rând, evoluţia rapidă a tehnologiei şi a noilor tendinţe de marketing face ca acest domeniu să fie în continuă schimbare, ceea ce obligă firmele să se adapteze rapid acestui ritm de învăţare continuă. Practic, trei din cinci clienţi care ajung la NION se confruntă cu această problemă", a declarat Constantin Joiţescu, fondator şi CEO al NION.
În aceste condiţii, pentru a găsi o soluţie la această problemă, multe afaceri optează pentru outsourcing-ul serviciilor de digital marketing către agenţii specializate, se arată în comunicat.
NION a administrat în cursul anului 2022 un buget de marketing de aproape 6 milioane de lei, iar alte tool-uri/SaaS-uri pe care clienţii companiei le folosesc în relaţia cu NION adugă încă 1 milion de lei la această sumă. Strategia companiei în 2023 este să se concentreze pe clienţii actuali, dar şi să atragă clienţi noi.
Compania integrează tehnologiile AI în toate activitatile pe care le desfăşoară, de la virtual assistant, la planning and execution, iar consecinţa acestei abordări este că productivitatea angajaţilor şi a expertilor a crescut de până la patru ori. De asemenea, NION dispune de o echipă de specialişti în digital marketing, cu experienţă vastă în diverse industrii, care pot oferi soluţii personalizate şi adaptate nevoilor specifice ale fiecărei afaceri.
O parte a clienţilor NION este reprezentată de companii active în zona de e-commerce, iar cele mai solicitate servicii sunt cele de gestionare a bugetelor de media buy în Google şi Facebook, precum şi activităţile de SEO, continuă sursa.
"Mai există şi problema managementului acestor oameni odată ce ei sunt angajaţi. În plus, numărul de locuri de muncă disponibile în acest domeniu este în creştere, ceea ce crează o concurenţă acerbă pentru angajaţi calificaţi. O altă problemă este reprezentată de faptul că învăţământul superior din România nu oferă suficiente programe de studii specializate în domeniul digital marketingului. Astfel, mulţi tineri specialişti sunt nevoiţi să se formeze pe cont propriu sau să-şi îmbunătăţească abilităţile prin cursuri şi training-uri", a adăugat Constantin Joiţescu, fondator şi CEO al NION.