Agroserv Măriuţa SA, compania care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, va lista în luna noiembrie a acestui an o emisiune de obligaţiuni în valoare de 3 milioane de euro. Listarea se va face la Bursa de Valori Bucureşti, iar consultantul listării şi broker-ul asociat proiectului este BT Capital Partners., conform unui comunicat de presă al Lăptăria cu Caimac.
Emisiunea de obligaţiuni va fi cuprinsă între o sumă minimă de 1.5 milioane euro şi o sumă maximă de 3 milioane euro, denominare euro, cu o dată scadentă la 4 ani şi cupon plătibil trimestrial. Dobânda va fi calculată în funcţie de nivelul pieţei din momentul listării. În acelaşi timp, emisiunea de obligaţiuni va acorda doar beneficii financiare, nu şi beneficii de tip non-financiare. Obligaţiunile emise nu vor putea fi convertibile în acţiuni ale societăţii sau obligaţiuni cu drept de preempţiune la subscrierea de acţiuni, cu prioritate faţă de alţi acţionari.
În cuvintele lui Adrian Cocan, manager de proiect al Lăptăriei cu Caimac, "această listare este în planurile de business ale companiei de ceva vreme. În tot acest timp, am investigat cele mai bune opţiuni pentru a putea duce mai departe planurile de extindere din fabrică şi din fermă. Vrem să listăm obligaţiuni de 3 milioane euro, cu o dobândă în jurul valorii de 5%, dar acest lucru depinde foarte mult de cum va fi piaţa în momentul listării şi vom prefera să plătim cuponul trimestrial. Ne bucurăm să avem alături de noi un consultant şi un broker puternic, unul dintre jucătorii de top din România şi avem mare încredere că alături de BT Capital Partners emisiunea va fi un real succes".
Fondurile obţinute din listarea obligaţiunilor vor fi folosite, într-o primă etapă, pentru a pune bazele unui proiect foarte important şi mult aşteptat: un sistem de recuperare şi refolosire a ambalajelor (sticle şi borcane). Investiţia, în valoare totala de 9 milioane euro, se va realiza în 3 etape şi va consta în construirea unei staţii de spălare, dotată cu roboţi şi sisteme de identificare a conţinutului chimic al ambalajelor, care va avea o capacitate totală de 54 de milioane de obiecte pe an.
Lăptăria cu Caimac estimează că va spăla între 26 şi 28 de milioane de recipiente anual, începând cu 2025 - 2026, pornind gradual de la 2 milioane/an în 2023. Restul capacităţii va fi oferit ca serviciu către alte companii care au ambalaje de sticlă: producători de apă minerală, ulei, gem, zacuscă, sucuri naturale şi chiar vinuri. "Din momentul în care am lansat Lăptăria cu Caimac, am ştiut că vrem să fie un brand curat şi sustenabil. Realizarea acestui sistem de recuperare este un pas foarte important pentru tot ce înseamnă identitatea brandului nostru. Vine ca un răspuns la dorinţa noastră, dar şi la sutele de întrebări pe care le primim din partea consumatorilor, cu privire la refolosirea ambalajelor. Este un pas important şi startul unui drum frumos pentru noi", a completat Adrian Cocan.
A doua etapă a proiectului o reprezintă finalizarea şi punerea în funcţiune a staţiei de spălare dar şi construirea unui sistem logistic şi a unui sistem de recuperare. Acest lucru presupune amplasarea de automate de tip "reverse vending machine" în care consumatorii vor putea introduce sticlele şi borcanele Lăptăriei, primind în schimb bonuri valorice pe care le vor putea folosi în magazine.
A treia etapă a proiectului va fi reprezentată de extinderea la nivel naţional a acestor automate şi extinderea suportului logistic necesar.
În paralel, Lăptăria cu Caimac va mai desfăşura două investiţii: construirea unei staţii de biogaz care va folosi dejecţiile animalelor şi resturile de hrană pentru a genera energia necesară fabricii şi a fermei. Staţia va folosi exclusiv deşeuri, nu va folosi plante care constituie alimente pentru oameni sau animale. De asemenea, o altă investiţie reprezintă dezvoltarea unei noi hale de producţie şi logistică.
Investiţiile estimate pentru următorii ani se ridică la 16 milioane de euro şi compania îşi propune ca, pe lângă emisiunea de obligaţiuni şi credit bancar, să listeze acţiuni la Bursă, cu un float semnificativ, între 30% şi 40% din totalul acţiunilor companiei.
Agroserv Măriuţa a fost înfiinţată în anul 1994 şi până în 2018 a desfăşurat exclusiv activităţi Agricole, cultura mare şi ferma de vaci de lapte. Începând cu anul 2018 a pus în funcţiune o fabrică modernă de lactate şi a lansat brandul Lăptăria cu Caimac, un brand care a înregistrat o creştere rapidă la nivel naţional şi care, începând cu anul 2020, a început sa exporte.