Oaia cu cinci picioare

CRISTIAN PÎRVULESCU
Ziarul BURSA #Editorial / 2 august 2010

CRISTIAN PÎRVULESCU

Între filmul Oaia cu cinci picioare (Le Mouton B cinq pattes) şi realitatea românească imediată nu pare să existe vreo legătură. Şi totuşi, Henri Verneuil, realizatorul filmului îl lansa pe Fernandel într-una din cele mai spectaculoase apariţii cinematografice ale sale - şase roluri într-un singur film - plecând de la un subiect de actualitate: relansarea turismului.

Pe la mijlocul secolului trecut, în Trézignan - un mic sat din Var, în Provenţa franceză - notabilităţile încearcă să relanseze turismul local. Pentru asta îşi propun un mic artificiu de marketing, organizarea unei mari serbări publice pentru a celebra cei 40 de ani de la naşterea cvadrupleţilor Saint-Forget. Doar că tatăl, Edouard, un bătrân viticultor încăpăţânat, nu vrea să-şi vadă fii. Aşa că naşul lor, doctorul BolPne, este trimis de primărie în toate colţurile lumii să-i convingă pe cei cinci să participe la serbare. Dar totul se întâmpla pentru o cauză pe cât de practică, pe atât de nobilă: construcţia bunăstării comunităţii prin turism.

Ca în multe din filmele lui Verneuil, mai ales că la Oaia cu cinci picioare era şi scenarist, o doză de fină ironie socială este prezentă. Ideea că turismul rezolvă problemele unei comunităţi, fie ea mică sau mare, este persiflată. Căci dacă doar că turismul ar fi rezolvat marile probleme economice şi sociale Grecia, Egiptul sau Turcia ar fi fost deja "grădinile" Raiului. Dar nu sunt! Iar amploarea crizei greceşti arată că turismul singur nu aduce prosperitatea mult visată.

În România - ţară ce caută să-şi (re)lanseze turismul cu o insistenţă remarcabilă, dar fără rezultate - Raiul turistului ar fi trebuit să ia forma unei grădini carpatine încă neexplorate. Dar, cum reacţia ostilă mediei la lansarea logoului a prevalat - ba chiar, pe fondul lipsei estivale de ştiri, a devenit prima şire pentru vreo două zile - campania de lansare este probabil iremediabil compromisă. Degeaba Consiliul de Brand, organism în care, alături de reprezentanţii ministerului turismului sunt reprezentate şi asociaţiile din turism, a votat. Căci votul, ca în cele mai multe cazuri, nu rezolvă nimic prin sine. Iar noul brand turistic al României lansat la Expoziţia universală de Shanghai nu promitea, oricum, mare lucru. Aflăm acum, pe fundalul scandalului privind originalitatea logoului campaniei, că firma câştigătoare a licitaţiei - THR, o respectabilă firmă spaniolă de consultanţă internaţională în turism - a oferit şi alte propuneri de logo: o frunză de stejar sau chiar o căsuţă! A fost însă votată frunza împricinată. Aparent brandul a fost rezultatul unui proces democratic. Doar că nu de democraţie era vorba în ecuaţie!

Lansarea brandului turistic de ţară a oferit însă o bună oportunitate pentru execuţia politică a Elenei Udrea. Anul trecut, tot în vară, Elena Udrea era obiectul analizei unei comisii parlamentare de anchetă. Atunci, a reuşit să pareze loviturile, să ofere explicaţii alternative, să folosească înregistrări şi să depăşească momentul. Doar că pe atunci starea de spirit a opiniei publice româneşti nu era atât de ostilă PDL şi preşedintelui Traian Băsescu. Acum, surprinsă de acest atac mediatic în China, lăsată singură de partid, fără argumente alternative suficient de credibile Elenei Udrea îi va mult mai greu să revină. Şi cum atacurile au venit din toate părţile, va fi dificil să contraatace eficient pe toate fronturile. Iar între timp, turismul româ­nesc, aşa-zisul obiect al discordiei, numai ca în Rai n-o duce.

Nici politica, nici turismul nu se pot face cu improvizaţii. Improvizaţiile, ca şi campaniile de promovare fără ancoră în realitate, riscă să producă efecte contrare. Niciodată "oaia cu cinci picioare", faptul divers transformat în avantaj competitiv, nu rezolvă problemele.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Dar, oare Berbecul cate picioare o fi avand?? 

    1. n-are dar we inform you that starting August 1st, 2010 Paula Apreutesei Mam'Mare Secu' will take over the responsibilities of Mairead Keigher as CEE Citizenship Manager, during Mairead’s upcoming maternity leave. Paula will be continuing her key role in the CEE Citizenship and PR community. We are looking forward to leveraging Paula’s passion for Microsoft and its Citizenship initiative. Paula’s breadth of experience positions her well to provide mentorship to the Citizenship leads across CEE. Mairead’s maternity leave begins on August; she will return in February 2011. Mairead and Paula have commenced the transition, ensuring that Paula is connected to all of the relevant communities. From now on, she will complete her tasks in working from home status. Due to her new responsibilities, Paula will no longer be able to cover the responsibilities as a member of the local Romanian Leadership Team, so she will be released from this position Her responsibilities ownership will be redistributed and communicated to all of you, shortly after. Bye-bye.

      Innovative Teachers 

      Adevaratii romani da un mesaj. Suntem vigilenti ca sa se stie ca grupul GUVR-PSD-PDL-PNL-UDMR nu vrea binele tarii. Noi il vrem. Avem pregatit planul si toti romanii o sa vina iarasi. Atentie, loja din Pascani e activa. Noi intelegem. A se da alarma cata vreme mai e alarma. Romania a inteles desi altii scriu putini inteleg.

      Io-te doi trei mai prosti ca mine!

      Cel de la 2 va bate pe toti, desi ar vrea sa dea alta impresie. 

      Oare de ce nu raspunde Berbecul ??. 

      Berbecul nu raspunde ; semneaza. 

DIN ACEEAŞI SECŢIUNE

Editorial

Citeşte toate articolele din Editorial

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb