Telefonul mobil este considerat indispensabil de către majoritatea oamenilor. Aşa stând lucrurile nu mai miră pe nimeni că vânzările globale de telefoane inteligente au atins, în 2018, valoarea de 522 de miliarde de dolari, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, deşi cererea pentru astfel de terminale a cunoscut un trend descendent, de 3%, la 1,44 miliarde de unităţi, reiese din datele prezentate de GfK în cadrul Mobile World Congress 2019 din Barcelona. Conform studiului GfK Consumer Life, citat de Agerpres, cu o cotă de piaţă de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile şi accesoriile inteligente (wearables) încă reprezintă principalul motor de creştere într-o piaţă a bunurilor de folosinţă îndelungată de 1,2 trilioane de dolari.
La nivelul anului 2018, telefoanele smart s-au vândut bine, ajungând la o valoare în cifre de 522 de miliarde de dolari (+5% vs 2017). Estimările de piaţă arată că, în 2019, cota de piaţă a acestor terminale ar urma să se majoreze cu un procent. În ceea ce priveşte preţul de vânzare, doar aproximativ 12% (de la 9%, în 2017) dintre smartphone-urile vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari/unitate. Totodată, pe segmentul mediu de preţ (150 - 400 de dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzările globale, de la 44% în 2017. Piaţa chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât reprezintă ţara de origine pentru branduri locale care devin globale. Astfel, 40% dintre mărcile chinezeşti de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei, în 2018, cu 31% mai mult decât cu un an în urmă. Studiul este bazat pe datele finale de vânzări înregistrate de GfK la punctele de vânzare la nivelul întregului an 2018. Dimensiunea pieţei este calculată prin monitorizarea punctelor de vânzare din 75 de ţări, cu actualizări săptămânale şi lunare de date. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată include sectoarele: telecom, electrocasnice mici şi mari, IT şi electronice.