Deprinderile dobândite în perioada pandemiei, bune sau rele, nu vor dispărea foarte uşor susţin specialiştii. Activităţile de rutină - precum munca, şcoala, cumpărăturile - vor continua să fie gestionate online şi utilizatorii de tehnologie vor accesa, în medie, 2,5 servicii noi în plus, după pandemie, până în anul 2025, conform unui raport Ericsson ConsumerLab.
Acesta semnalează că utilizatorii de tehnologie vor pune mai mult accent pe timpul lor liber pentru a călători mai mult, pentru a acorda o atenţie mai mare aspectelor importante din vieţile lor şi pentru a petrece mai mult timp cu prietenii şi familia.
Mai mult, se estimează că vom petrece, în medie, zece ore pe săptămână în plus online, ca urmare a creşterii ponderii activităţilor digitale, anticipându-se că această schimbare va reduce diferenţa dintre utilizatorii online ocazionali şi cei avansaţi (având în vedere faptul că din ce în ce mai multe servicii online au devenit parte din viaţa de zi cu zi a fiecăruia dintre noi, în timpul pandemiei), se menţionează într-un comunicat al companiei.
Zeynep Ahmet, senior researcher, ConsumerLab, în cadrul Ericsson Research a vorbit despre concluziile raport: "În pandemie, instrumentele TIC (Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor) au devenit mijloacele cheie prin intermediul cărora am gestionat multe aspecte din vieţile noastre cotidiene, iar ultimele descoperiri Ericsson sugerează faptul că acest lucru va continua şi va deveni o regulă. Această tendinţă poate ajuta consumatorii de tehnologie să se concentreze asupra lucrurilor importante din vieţile lor, indiferent că asta înseamnă să petreacă mai mult timp cu cei dragi sau să ducă un stil de viaţă mai sănătos. Ţinând cont de faptul că, la Ericsson, ne numărăm printre cei care facilitează apariţia noilor obiceiuri online, putem spune că este clar că atât reţelele mobile, cât şi eforturile de incluziune digitală vor juca un rol crucial în construirea societăţilor reziliente şi incluzive de mâine". Potrivit raportului, până în 2025, toate activităţile de rutină se vor desfăşura în mediul online: unul din doi consumatori de tehnologie speră să utilizeze mijloace de învăţare online pentru a se perfecţiona; mai mult de jumătate dintre utilizatorii din întreaga lume cred că toate activităţile lor recreative vor avea loc în mediul online; mai bine de o treime dintre aceştia vor face cumpărăturile uzuale utilizând canalele online. Cercetarea mai subliniază că 64% dintre consumatori se aşteaptă la creşterea nivelului de stres, în societate: peste 3 din 5 utilizatori de tehnologie consideră că va fi necesar să jongleze cu mai multe locuri de muncă pentru a avea venituri decente; în acelaşi timp, 7 din 10 se aşteaptă să ducă o viaţă mai sănătoasă. Potrivit raportului: "Va trebui să alegem între confort şi confidenţialitate: în timp ce 75% dintre consumatori prognozează că uşurinţa în utilizare va fi un factor esenţial în deciziile de zi cu zi în 2025, şapte din zece se aşteaptă să acorde mai multă atenţie aspectelor care ţin de securitatea şi confidenţialitatea în mediul online. Produsele locale vor fi pe primul loc: fiind preocupaţi şi de aspectele legate de mediul înconjurător, jumătate dintre consumatorii de tehnologie din întreaga lume anticipează că vor cumpăra mai multe produse locale în viitor. Jumătate dintre consumatori îşi exprimă îngrijorarea faţă de schimbările climatice, totuşi 67% speră să călătorească mai mult în viitor: deşi majoritatea celor intervievaţi consideră că opţiunile/ mijloacele de călătorie sustenabile ar trebui să fie mai accesibile, doar 1 din 3 este dispus să renunţe la zborul cu avionul pentru a pleca în vacanţe". Specialiştii anticipează că utilizarea platformelor online va continua şi după pandemie, utilizatorii de tehnologie estimând că vor folosi, în medie, cu 2,5 mai multe servicii online, zilnic, ceea ce reiterează importanţa incluziunii digitale în scopul conturării unei "noi normalităţi" incluzive şi reziliente. Denumit The Future Urban Reality, acest raport al Ericsson ConsumerLab este cel mai mare studiu realizat până în prezent de companie în rândul utilizatorilor de tehnologie şi relevă date importante despre cum văd consumatorii realitatea cotidiană după pandemie, până în anul 2025, fiind reprezentativ pentru opiniile a 2,3 miliarde de oameni din 31 de ţări de pe întreg mapamondul.
1. Premisa absolut tampita
(mesaj trimis de anonim în data de 10.06.2021, 11:34)
"utilizatorii de tehnologie vor pune mai mult accent pe timpul lor liber pentru a călători mai mult"
Utilizatorii de tehnologie nu sunt freelanceri, sunt salariati deci sclavi moderni, joaca cum fluiera angajatorul.. Iar angajatorul ii va fluiera sa vina la birou.. S-a dus drku timpu liber si calatoriile.
Nu mai bateti campii.... !