"Oferim soluţii de mobilitate sustenabilă, complete şi personalizate pe nevoile partenerilor"

A consemnat George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii / 12 iulie

"Oferim soluţii de mobilitate sustenabilă, complete şi personalizate pe nevoile partenerilor"

(Interviu cu Răzvan Roşculeţ, Director Comercial ARVAL)

Leasingul operaţional este a treia metodă de finanţare la care companiile din România apelează pentru dezvoltarea flotelor, afirmă Răzvan Roşculeţ, Directorul Comercial al Arval Romania, care ne-a spus, într-un interviu, că acest serviciu este indicat pentru toate companiile ce mizează pe soluţii de mobilitate sustenabilă. Din acest punct de vedere, soluţia Arval face chiar mai mult, accelerând tranziţia către electrificare.

Reporter: Cum se prezintă piaţa românească în ceea ce priveşte leasingul auto operaţional? Care sunt tendinţele din acest moment în leasingul operaţional?

Răzvan Roşculeţ: Piaţa din România este una aflată încă într-un proces de maturizare, atât din perspectiva clienţilor, care apelează tot mai mult la acest tip de serviciu, cât şi din cea a companiilor care îl oferă, companii care trebuie să inoveze şi să se adapteze solicitărilor din ce în ce mai personalizate. Leasingul operaţional este a treia metodă de finanţare la care companiile din România apelează pentru dezvoltarea flotelor, după cum am văzut în rezultatele publicate recent în Barometrul Flotelor şi Mobilităţii 2024. Pe primul loc în preferinţele finanţării este leasingul financiar, urmat de achiziţia directă, cu fonduri proprii. Însă leasingul operaţional câştigă tot mai mult teren, pe măsură ce responsabilii din companii înţeleg tot mai mult avantajele pe care le oferă acest tip de serviciu. Noi avem încredere că piaţa din România se va dezvolta încă şi mai mult pe viitor, iar acest tip de serviciu va ajunge să aibă o cotă şi mai mare de piaţă.

Reporter: Ce înseamnă conceptul de leasing full service oferit de Arval clienţilor săi?

Răzvan Roşculeţ: Conceptul de leasing operaţional full service pe care noi îl oferim a fost dezvoltat pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor şi partenerilor noştri. O companie are nevoie, astăzi poate mai mult ca oricând, de predictibilitate pentru a se putea dezvolta, iar managementul flotei auto a reprezentat întotdeauna o provocare importantă. Evenimentele care implică mobilitatea unei companii nu pot fi anticipate întotdeauna, şi pot apărea astfel de momente disruptive cu un impact asupra activităţii, inclusiv asupra bugetului. Noi, prin soluţiile pe care le oferim, le propunem partenerilor costuri lunare fixe pentru ca ei să se poată concentra pe lucrurile cu adevărat importante. Practic, dacă preiei una sau mai multe maşini de la Arval, noi ne ocupăm de tot ce ţine de aspectul tehnic pentru ca acele autovehicule să fie folosite optim. În plus, avem şi soluţii de management al flotei, pentru a utiliza cat mai eficient autovehiculele active. Am lansat de curând şi pe piaţa din România aplicaţia Arval Car Sharing, prin intermediul căreia companiile pot oferi acces la autoturisme de serviciu unei categorii mai largi de angajaţi şi pentru a creşte gradul de utilizare sau pentru a susţine o politică de HR îmbunătăţită. Leasing operaţional full service la Arval înseamnă mobilitate sustenabilă: utilizarea optimă a flotei unei companii asociată unui cost fix şi previzibil, plus deductibilitatea cheltuielilor cu operarea flotei.

Infrastructura precară de încărcare, o problemă pentru autoturismele electrice

Reporter: Ce caută clienţii în primul rând atunci când doresc să achiziţioneze un autoturism? La ce sunt atenţi? La caracteristicile maşinii, la gradul de siguranţă şi confort, la puterea motorului sau la multiutilitatea bordului?

Răzvan Roşculeţ: Aici depinde foarte mult de clienţi, pentru că sunt companii cu flote foarte mari, de sute de autoturisme, sau unele cu flote foarte mici, de cinci maşini sau mai puţin. Însă în ultimii ani au început să se impună o serie de tendinţe general valabile. Clienţii caută tot mai mult soluţii alternative de propulsie, autoturismele hibrid sau plug-in hibrid sunt cerute, autoturismele electrice încep şi ele să câştige tot mai mult teren, însă aici încă suferim din cauza infrastructurii de încărcare care nu a ţinut pasul cu dezvoltarea flotelor. Se caută fiabilitatea, de asemenea, şi se mai caută soluţii eficiente de management. Am depăşit, cel puţin în cazul companiilor mari, solicitările personalizate din punct de vedere tehnic care bifau puterea motorului. Astăzi ne îndreptăm către solicitări care prevăd eficienţă şi optimizare, şi contează şi se caută maşina care are un cost predictibil şi care generează valoare pentru companie. Iar noi, la Arval, oferim soluţii de mobilitate sustenabilă, complete şi personalizate pe nevoile partenerilor, oricare ar fi acelea.

Reporter: Ce preferă clienţii dumneavoastră? O maşină nouă sau una rulată?

Răzvan Roşculeţ: În acest moment noi le oferim partenerilor noştri maşini noi, însă este clar că piaţa din România are un apetit mare pentru autoturismele second-hand. De aceea, lucrăm la o soluţie pentru a putea oferi şi autoturisme second-hand prin soluţia de leasing full service. O altă soluţie este accea de a achiziţiona flotele auto existente ale unor parteneri, în schimb oferindu-le maşini noi. Autoturismele obţinute astfel trec printr-un proces de verificare şi reparare, urmând a fi oferite pentru într-un al doilea ciclu de viaţă în sis­temul de leasing operaţional. Pentru companii avantajul se va vedea rapid în buget, atât pentru cele care vor ceda flotele existente, cât şi pentru cele care vor avea opţiunea de a prelua în leasing operaţional autoturisme mai ieftine.

Reporter: Ce oferte aveţi pentru companiile care îşi doresc să schimbe flota auto, dar nu dispun de resursele financiare necesare?

Răzvan Roşculeţ: Soluţiile de leasing operaţional pe care le-am dezvoltat în cadrul Arval presupun investiţii iniţiale minime. Astfel, companiile care doresc să îşi modernizeze flotele beneficiază în primul rând de consultanţă de specialitate din partea departamentului special de consultanţă, pentru a decide care este cea mai bună soluţie pentru ele. Pentru că, prin soluţiile de optimizare pe care le avem în portofoliu, se poate ajunge la reducerea costului de exploatare a flotei, fără a pierde din beneficii.

"Arval este tot mai mult un furnizor de soluţii de mobilitate sustenabilă şi mai puţin o companie de leasing operaţional"

Reporter: În privinţa atingerii ţintelor din Green Deal, care este sprijinul oferit pentru clienţi pentru achiziţionarea sau pentru leasingul operaţional al autovehiculelor electrice?

Răzvan Roşculeţ: Green Deal va deveni probabil tot mai important în perioada următoare, iar Arval este una dintre companiile care oferă suport pentru tranziţia către electrificare. Avem în portofoliul de oferte autoturisme şi autoutilitare electrice, iar pentru a veni în întâmpinarea nevoilor partenerilor noştri avem în plan să dezvoltăm un produs nou prin care să le oferim inclusiv posibilitatea de a prelua maşinile cu staţii de încărcare.

Susţinem procesul de tranziţie către soluţiile alternative de mobilitate şi, mai mult decât atât, suntem una dintre companiile care îşi doresc să conducă acest proces. Arval este tot mai mult un furnizor de soluţii de mobilitate sustenabilă şi mai puţin o companie de leasing operaţional. Pe lângă autoturisme lucrăm intens la soluţii de sharing, momentan de autovehicule, pe viitor şi alte soluţii, de exemplu biciclete sau trotinete electrice.

Reporter: Aţi avut probleme cu plata leasingului ţinând cont de crizele prin care s-a trecut în ultimii ani şi anume criza sanitară, criza economică, criza energetică şi criza generată de războiul din Ucraina? Aţi consemnat întârzieri la plata leasingului?

Răzvan Roşculeţ: Ultimii ani au fost extrem de intenşi pentru întreg mediul de business, din întreaga lume. Am avut criză după criză, de facturi diferite, e drept, dar cu perioade extrem de scurte între ele, astfel că şi rezilienţa companiilor a fost testată la un nivel fără precedent. Noi am încercat în toată această perioadă să venim în întâmpinarea clienţilor noştri şi să îi ajutăm să depăşească dificultăţile cât mai uşor. Fiecare domeniu este diferit, fiecare companie este diferită, dar cazurile particulare rămân cazuri particulare. Nu pot spune că a existat o tendinţă generalizată de a acumula întârzieri. Aş spune chiar că, dimpotrivă, faptul că flota Arval a crescut continuu şi în această perioadă este un semn clar că atunci când lucrezi alături de clienţi pentru a identifica şi implementa cele mai bune soluţii, rezultatele sunt pozitive.

Reporter: Care sunt estimările pentru finalul anului 2024 privind activitatea companiei dumneavoas­tră şi ce prognozaţi pentru 2025?

Răzvan Roşculeţ: Obiectivele Arval România pentru acest an sunt consolidarea creşterii de flotă împreună cu întărirea poziţiei din piaţă, promovarea aplicaţiilor digitale create şi propunerea de noi soluţii de mobilitate în sprijinul clienţilor noştri, cei actuali şi cei ce vor veni alături de Arval.

Reporter: Vă mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb