• Compania vrea să vândă 66,66 milioane de titluri noi, reprezentând 50% din capitalul actual
• Investitorilor instituţionali le sunt destinate 85% din acţiunile scoase la vânzare, restul fiind pentru retail
• La preţul maxim din ofertă, evaluarea companiei se ridică la 1,3 miliarde de lei
Oferta publică iniţială prin care Aquila, companie de logistică şi distribuţie a bunurilor de larg consum scoate la vânzare cel mult 66,66 milioane de acţiuni nou emise, reprezentând 50% din numărul total de acţiuni ale societăţii din acest moment, se va derula între 8 şi 16 noiembrie, conform prospectului aprobat astăzi de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).
Operaţiunea de piaţă va cuprinde două tranşe, pentru instituţionali şi retail. Investitorii instituţionali, ce au alocate 56,66 milioane de acţiuni, echivalentul a 85% din ofertă, vor putea să subscrie acţiuni Aquila la preţuri cuprinse în intervalul 5,5 lei - 6,5 lei, pasul de preţ aferent subscrierilor fiind de 0,1 lei. Retailul are destinat 15% din ofertă în două tranşe: subtranşa A, cu alocare garantată, ce reprezintă 10% din totalul acţiunilor noi oferite, cu alocare pe principiul "Primul Venit - Primul Servit". În cadrul acestei tranşe, un investitor va putea subscrie cel puţin 750 de acţiuni noi şi cel mult 12.000 de acţiuni noi. Subtranşa B, cu alocare de tip "Pro - Rata", include 5% din totalul acţiunilor oferite, subscrierea minimă fiind tot de 750 de acţiuni. Investitorii de retail vor putea subscrie la preţul maxim din ofertă, de 6,5 lei, conform informaţiilor din prospect.
La preţul maxim din ofertă, valoarea Aquila se ridică la 1,3 miliarde de lei.
În cazul în care oferta se va închia cu succes, ceea ce înseamnă vânzarea a cel puţin 75% din titlurile oferite, acţiunile Aquila vor fi listate în Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
În prezent, 50% din companie este deţinut de directorul general Cătălin-Constantin Vasile, iar 50% de preşedintele Alin-Adrian Dociu. În situaţia în care în operaţiune se vor vinde toate acţiunile, fiecare dintre cei doi vor rămâne cu 33,3% din companie.
Intermediarul ofertie este Swiss Capital, iar din grupul de distribuţie fac parte TradeVille şi BRK Financial Group.
Conform unui comunicat recent al companiei, Aquila este liderul pieţei de distribuţie a bunurilor de larg consum din ţara noastră după cifra de afaceri de anul trecut, cu segmente complementare de activitate în domeniul logisticii şi al transportului, cu acoperire naţională şi în Republica Moldova (prin filiala Trigor AVD).
Activităţile principale ale Grupului (format din Aquila şi filialele sale Printex - în România - şi Trigor AVD - în Republica Moldova) constau în distribuţia, logistica şi transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuţie Retail şi HoReCa pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO. Grupul, cu peste 26 de ani de experienţă în industria distribuţiei bunurilor de larg consum din ţara noastră, are o reţea de distribuţie în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezenţă pe canale precum Retail Tradiţional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) şi HoReCa (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuţie desfăşurată de Aquila acoperă circa 90% din universul pieţei de Retail Tradiţional şi Retail Organizat din ţara noastră, având capabilităţi de distribuţie a produselor din toate categoriile de temperatură.
Complementar distribuţiei bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operaţiuni de depozitare, (re-)ambalare şi transport intern pe diferite segmente de temperatură. Adiţional, Grupul furnizează servicii de transport internaţional de mărfuri. De asemenea, Grupul Aquila este prezent pe piaţă cu branduri proprii precum Gradena şi Yachtis, LaMasa şi Frisco.
Pentru anul trecut, vânzările totale ale Grupului s-au ridicat la circa 1.795 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de cele din 2019, cu un profit net de 60 milioane de lei. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane de lei şi un profit net de 21 milioane de lei.
În următorii cinci ani, Aquila îşi propune să îşi consolideze poziţia pe piaţa de distribuţie, logistică şi transport a bunurilor de larg consum, prin dezvoltare atât organică, precum şi prin achiziţii de companii deţinătoare de branduri naţionale sau companii cu cota de piaţă semnificativă în categorii complementare, atât în România cât şi în ţările vecine.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.11.2021, 23:33)
Swiss intermediaza.
Fuugiiiiiti!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 09:29)
de ce? ce e cu swiss?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 09:52)
Sunt perfecti, ca si Lakis, Dragoi, Balteanu si toate clanurile lor.
Din principiu nu intru in relatie cu hotii si teparii.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Mihai în data de 04.11.2021, 00:11)
Nu am încredere deloc în acest intermediar, prin urmare, oricât de buna ar fi compania, voi sta deoparte. Pare că pretul este mult prea umflat, probabil la recomandarea Swiss! Așadar vă recomand ca și voi să stați deoparte daca nu vreți să vă luați teapa!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Domnule mihai în data de 04.11.2021, 04:59)
Imi permit sa fac unele aprecieri la comentariul dvs
Indiferent cine ar fi consultantul cred ca ar trebui sa va uitati putin la rezultatele companiei
Ebitda 8 per 11 12
Pentru un lider de piata nu mi se pare mult
Ganditi va ca este totusi cel mai mare ipo (subliniez ipo) facut la bvb
Toate cele bune
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 05:55)
Dap f scumpa P/E 40 pt o firma cu perspective de dezvoltare limitate
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 09:54)
M-am uitat la rezultate si acestea nu justifica pretul asta exdagerat de umflat.
PER = 40!!!!!!!!!
Oferta este in acord cu calitatea si reputatia intermediarului - de rahat!
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 10:14)
Asa prost cum sunt, ma intreb de ce as cumpara la actiuni la o companie despre care stiu prea putine, care a ales un intermediar mai mult decat dubios, care are un PER de 40 si care nu a precizat mai nimic despre politicile de dividend si in principal despre utilizarea profiturilor, cand pot cumpara actiuni la BRD (de exemplu) care are PER sub 11, o politica de divindende clara, este o companie solida, transparenta si cu o evolutie previzibila.
De ce?
In speranta ca va veni un prost mai mare decat mine care sa cumpere actiunile Aquila la PER peste 40?
Dar daca s-au terminat prostii si au ramas numai destepti care asteapta sa scada cotatia pana la un PER de 10 (ca 11 are BRD si este net peste Aquila la toate aspectele) si pierd 3 sferturi din bani?
Permite-ti, te rog si fa acum un comentariu. Eventual, impreuna cu Juravle care este expert in inginerii financiare poluante masiv.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 10:17)
Cum ATI calculat dvs per 40?
La o capitalize minima de 148 mil eur Un profit net de 12 13 mil eur in NICI Un Caz nu inseamna per 40
Mai verificati odata
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 10:40)
Ei, daca ai sa studiezi prospectul ai sa vezi ca spune ceva de 40% din profituri catre dividende si ce achizitii vor sa faca cu banii din oferta. Acum sa vedem ce subscrieri vor, ca s-a cam racit piata si a cam disparut entuziasmul.
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 10:57)
P/E 18,33 calculat la 200 mil actiuni dupa IPO si 60 mil profit net(pe 2020,acum vad ca e mai mic anualizat dar nu am studiat sezonalitaea lor).
E adevarat ca logistica e pe val dar si ca sunt costuri in majorare puternica si mari provocari(lipsa soferi,venituri pentru soferi care vor deveni neastractive in timp-vezi crizele din Europa in bransa ca de aia am ajuns noi transportatorii Europei).
Marea problema a acestui IPO este intermediarul alaturi de marimea ofertei.Sa lasi peste 70 milioane Euro rezultati din oferta pe mana unor oameni care nu au anvergura de a investi asemenea sume,mai ales ca e vag pe ce,necesita un pariu extrem de riscant.Sunt fonduri de pensii(pe care nu le vad bine si in legatura cu care va izbucni un mare scandal cu investitiile lor) si siFURI care se vor baga,pe baza de cumetrii.Dar acolo nu raspunde nimeni,deocamdata,pentru investitii.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 00:20)
excelent, mai multi emitenti in piata si sectoare mai variate
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 09:55)
Noroc ca avem multi prosti care sa puna botul la orice ciuruc, dar se vor curata in curand.
4. foarte interesant de urmarit
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 03:25)
Tinand cont de:
1. intermediarul ofertei
2. contextul actual al pietei
3. felul cum au evoluat listarile recente de pe AERO si BVB
este foarte interesant de urmarit cum va digera piata aceasta oferta publica.
Care va fi entuziasmul la subscriere?
Care va fi pretul la listare si evoluatia imediat dupa?
Eu unul o sa privesc de pe margine, dar voi urmari atent cele de mai sus.
Mult(e) succes(uri)!
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 10:19)
Marele elvetian si cei de la BRK vin sa ne prezinte marile companii pe BVB la PER de 40 dar uita ca fondurile administrate de ei aduc randamente negative investitorilor din 2014 pana in 2020.A se vedea raportul KPMG publicat de Sif4.Sa nu uitam ca de fapt Sif4 conduce si BRK.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 11:22)
Ai baut apa din santul ulitei ? cum ai calculat PER de 40? cu random.org ? si inca o chestiune, Tradeville e nevinovatul de serviciu sau nu ai citit ca si ei sunt distribuitori in aceasta oferta ?
6. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 04.11.2021, 12:31)
...
7. fără titlu
(mesaj trimis de PER 40 în data de 04.11.2021, 12:55)
Cine calculeaza PER de 40, o calculat si la TRP PER de 10 :))
P.S. Draga Bursa de Valori, astia iti sunt investitorii.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 20:36)
PER 21 la pretul de 6,5 pe actiune dar pt anul 2020 cand au facut profit 60 mil. Dar la sem 1 2021 au facut 21 mil profit , sa zicem ca dublam pana la sf anului avem PER 30 si la anul parca vad 40 tinand cont de piata pe care activeaza si care e tot mai mica(ABC uri si alimentari mici care-s tot mai inghesuite de magazine gen la 2 pasi etc.
8. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 04.11.2021, 13:45)
Discutii multe pentru nimic, dupa lansarea la apa va fi o fluctuatie de +/-5% ca la TTS si ONE, indiferent de PER, MER, CER.
9. fără titlu
(mesaj trimis de Warren Buffett în data de 04.11.2021, 16:22)
Eu nu o sa particip. Nu ma intereseaza cine este intermediarul, ca nu ala e de vanzare. Doar ca m-am uitat pe prospect si mi se pare scumpa la niste perspective incerte.
Pare ca anul 2020 a fost un an exceptional de bun pentru ei, probabil datorat pandemiei, rezultatele la 30.06.2021 nu sustin teza unui an mai bun (cresterea de profit vine din rezultatul financiar).
Desi banii raman in companie, mie imi pare un IPO menit sa acopere mai mult necesitati curente (vorbesc de mentenanta flotei - pai pana acum ce au facut?) si mai putin pentru dezvoltare.
Indicatorii de lichiditate, care acum sunt la cote de avarie s-ar imbunatati in caz de succes al ofertei, dar pentru ce?
La o capitalizare anticipata de ~1.2 mld lei si un profit anticipat de ~60 mld lei, in conditiile in care perspectivele mie imi par destul de incerte, mi se pare un pret mare de listare. Prin modul in care este structurata oferta mi se pare ca se incearca starnirea interesului retail-ului, ca la TTS. dar daca la TTS vedeam o perspectiva (grean deal), in cazul asta nu prea vad.
Am participat la TTS, am dat "pas" la One si voi da si acum.