Automobile Dacia produce în prezent 1.400 de unităţi pe zi, în funcţie de comenzile primite, potrivit directorului general Dacia şi al Grup Renault România, Jerome Olive, acesta declarând că nu ştie care va fi mixul producţiei anul viitor.
Întrebat care va fi producţia noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway în 2012, şeful Dacia a afirmat că producţia se ridică la 1.400 de unităţi pe zi, timp de cinci sau şase zile pe săptămână, iar mixul de producţie este stabilit în funcţie de comenzile venite de clienţi, care variază pentru diferite modele.
"Nu cunoaştem care va fi mixul anul viitor, ştim foarte bine că orice estimare comercială se va dovedi falsă, pentru că pieţele ne înşală mereu aşteptările. Ceea ce este important este că avem posibilitatea de a fi cât mai flexibili din punct de vedere industrial", a spus Olive.
El a adăugat că Dacia va fi constructorul generalist care va avea cea mai tânără gamă de maşini din Europa.
Şeful Dacia a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, principalele investiţii derulate de constructorul auto pentru lansarea producţiei celor trei modele. Potrivit sursei citate de Mediafax, investiţiile Renault România se ridică la două miliarde euro în intervalul 2000-2011, la care se adaugă încă 250 milioane euro alocaţi în acest an.
Şeful Dacia a mai spus că grupul francez are atât ambiţii, dar şi aşteptări ridicate vizavi de producţia din România, iar gradul de competitivitate al uzinei de la Mioveni poate fi îmbunătăţit.
"Concurenţa noastră nu se mai află în Europa de Vest, ci în Africa sau Asia. Când vorbim de competitivitate, vorbim de concurenţă. Asta-i viaţa! (...) Ştim care este nivelul de competitivitate din Europa de Vest şi vă spun că trebuie să privim ce avem în faţa noastră. Alţii sunt în faţa noastră în ceea ce priveşte costurile de producţie", a spus Olive.
El a precizat că nivelul costurilor salariale reprezintă un element al competitivităţii, la care se adaugă şi altele, precum termenele, flexibilitatea şi calitatea.
• Olive, Dacia, despre infrastructura din România: Prefer să mă uit la jumătatea plină a paharului
Directorul general al Dacia şi al Grup Renault Româ-nia, Jerome Olive, a declarat că în ceea ce priveşte starea infrastructurii din România preferă să vadă "jumătatea plină" a paharului. "Mă uit la aceas-tă poveste cu infrastructura rutieră ca la povestea cu paharul pe jumătate gol, pe jumătate plin. Prefer să văd jumătatea plină a paharului, pentru că astfel pot să lucrez cu oamenii într-o manieră pozitivă", a spus şeful Dacia, răs-punzând unei întrebări privind speranţele legate de infrastructura din România.
Infrastructura este importantă pentru constructorii auto, influenţând în mare măsură decizia de investiţie şi business-ul companiilor din domeniu. În România, infrastructura nedezvoltată este unul dintre factorii care au influenţat negativ, în ultimii pes-te 20 de ani, atragerea de investiţii. Mercedes, de exemplu, a preferat alte pieţe vecine în detrimentul României, pentru deschiderea de unităţi de producţie, din cauza accesului dificil la sistemul rutier din Europa de Vest.