De 17 ani, statul român este folosit de către guvernanţi ca instrument pentru propria lor îmbogăţire, în detrimentul celor guvernaţi. Statul român este cel căruia îi datorăm legile prin care capitalul naţional acumulat până în anul 1989 a fost, mai întâi, trecut, pe nimic, din proprietatea comună a tuturor cetăţenilor ţării în proprietatea privată a statului român şi, de acolo, a fost trecut, tot pe nimic, în proprietatea privată a guvernanţilor sau a camarilei lor, din ţară şi din afară.
Nu s-au mulţumit, însă, cu avuţia acumulată de naţiunea română până în 1989. Au constatat că românii produc, în continuare, avuţie, chiar deposedaţi de capital, lucrând ca slugi salariate la cei deveniţi proprietari pe propria lor avere. Trebuia jecmănită şi această nouă avuţie. Aşa s-au creat legi care au permis Comisiei Naţionale de Valori Mobiliare (CNVM) şi CEC-ului să participe la marea escrocherie financiară numită FNI. Aşa s-au creat legi care au făcut posibilă naşterea, peste noapte, a miliardarilor "făcuţi" din scutiri de taxe şi impozite, ori restituiri de TVA.
Aşa a fost creată şi Legea 343/2006, prin care s-a aprobat modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind aprobarea Codului Fiscal. Noul Cod Fiscal care include şi aşa-zisa taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule.
Românii plătesc taxe pe autoturisme şi autovehicule din timpuri imemoriale. Actualii guvernanţi au găsit de cuviinţă că odată intraţi în UE, cetăţenii României vor fi foarte fericiţi să plătească, în plus, o nouă taxă pentru ale lor autoturisme şi autovehicule, una specială.
Noua taxă este "specială" pentru că se plăteşte "la prima înmatriculare în România". Este o şmecherie fiscală de toată frumuseţea. Demnă de părinţii ei fondatori, adică de cei care guvernează ţara de doi ani ca urmare a unor alegeri pe care cea mai autorizată voce în stat, adică chiar actualul nostru Preşedinte, le-a gratulat cu epitetul de ... fraudă electorală.
Românii plăteau şi până acum taxă pentru înmatriculările auto. Cum plătesc şi cetăţenii celorlalte state membre ale Uniunii Europene. Guvernanţii noştri, care s-au îmbogăţit făcând "afaceri" cu statul, vânzând statului diverse produse şi servicii, inclusiv autoturisme "negociate", fără licitaţie, sau cumpărând de la stat capital, tot la preţuri "negociate", au inventat taxa specială pentru "prima" înmatriculare în România. Nici a doua, nici a treia. Numai prima.
Taxa este foarte mare. Ajunge la câteva mii de euro, adică de câteva ori mai mult decât preţul la care se comercializează autoturismele de mâna a doua ale celor mai multe mărci de valoare medie de pe piaţa europeană. Taxa favorizează, clar, producătorii români de autovehicule (în speţă DACIA - RENAULT) şi importatorii români de autoturisme străine noi (în speţă TĂRICEANU şi ŢIRIAC) şi defavorizează importatorii de autoturisme de mâna a doua, ca şi miile de cetăţeni români care nu-şi pot permite să cumpere autoturisme noi şi care, din cauza noii taxe, nu-şi mai pot permite să-şi cumpere unele străine de mâna a doua, cu mult superioare calitativ celor de mâna a doua din producţia internă.
Prins cu mâţa-n sac de către oficialii Uniunii Europene, domnul prim-ministru a sărit ca ars şi şi-a exprimat, din nou, marea grijă pe care ne-o poartă. El ne minte-n faţă, spunându-ne că taxa specială în discuţie a fost legiferată cu scopul de a ne scăpa de poluare, deoarece România, săraca, nu poate fi lăsată să devină "groapa de gunoi a Europei". Deci hârburile de DACIA, în circulaţie din anii "80 pot să-şi schimbe proprietarii şi să ne polueze în voie, fără să plătească vreo taxă specială, în timp ce un AUDI produs în anul 2000, care poate fi cumpărat cu câteva sute de euro, nu poate ajunge la îndemâna românului, din cauza taxei pentru "prima" înmatriculare în România, de câteva mii de euro.
Taxa specială pentru prima înmatriculare a autoturismelor în România este discriminatorie şi contrară liberei concurenţe şi liberei circulaţii a bunurilor. Este o taxă contrară legislaţiei UE.
Deocamdată, ne aflăm în faţa unor "atenţionări" ale oficialilor UE referitoare la această taxă. În cazul în care domnii guvernanţi nu vor da curs acestor atenţionări şi nu vor anula taxa despre care vorbim, urmează, firesc, chemarea în judecată a statului român. Cum s-a mai întâmplat şi cu cel polonez şi cu cel ungar. Judecată care se va încheia, firesc, cu o amendă. Care ar trebui să fie plătită nu de noi, cetăţenii, prin bugetul de stat, ci de cei care au instituit taxa specială: senatorii şi deputaţii care au votat Legea Codului Fiscal şi domnii miniştri implicaţi.
Oricum, este un semn încurajator. După aderare, libertatea de acces la furăciuni a guvernanţilor noştri s-a limitat dramatic.