Opt bănci au fost amendate de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pentru abaterile constatate în urma controalelor vizând respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor la încheierea contractelor de depozit/economisire. Valoarea toală a amenzilor s-a ridicat la 86.000 lei. Acţiunea de control s-a desfăşurat la sediile centrale ale 13 societăţi bancare, în perioada 3-12 martie 2010.
Constantin Cerbulescu, preşedinte ANPC, a declarat: "În urma acţiunii de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de depozit/economisire de către societăţile bancare, putem concluziona că există deficienţe în ceea ce priveşte informarea corectă a consumatorilor. Sunt bănci care omit să prezinte în oferte, sau chiar în contracte, toate costurile asociate serviciului prestat. Serviciile financiare sunt un domeniu sensibil şi dorim să eliminăm acele ambiguităţi ce pot submina încrederea consumatorilor. Astfel de acţiuni de control vor avea loc şi în perioada următoare".
ANPC sfătuieşte consumatorii să obţină de la bănci informaţii referitoare la condiţiile de constituire/lichidare a depozitelor înainte de a lua o decizie în acest sens.
Orice depozit sau credit funcţionează prin intermediul unui cont curent care are costuri de administrare, retragere numerar etc, costuri care se adaugă la cele aferente depozitelor/creditelor.
De asemenea, ANPC le mai recomandă consumatorilor să compare ofertele mai multor societăţi financiare şi să verifice cu atenţie costurile totale pe care urmează să le suporte, raportând aceste costuri la nivelul procentual de dobândă pe care banca îl oferă şi să aleagă oferta pe care o consideră cea mai avantajoasă şi să solicite băncii, la lichidarea depozitelor, încetarea contractului de cont curent şi emiterea unei adrese care să ateste faptul că au fost stinse toate obligaţiile dintre părţi.