Marile lanţuri hoteliere vor deschide în următorii ani hoteluri în oraşele importante din România, branduri precum Marriott, Courtyard şi Holiday Inn. "Ne pregătim pentru a deschide două hoteluri Marriott şi trei hoteluri Courtyard în cinci oraşe din ţară: Bucureşti, Oradea, Cluj, Timişoara şi Braşov", a spus Kurt Strohmayer, director general Marriott Bucharest Grand Hotel, cu ocazia Forumului Ospitalităţii organizat la Bucureşti. Reprezentanţii marilor lanţuri hoteliere au anunţat că oraşele mari din România sunt din ce în ce mai atractive pentru piaţa hotelieră, dar au solicitat dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru atragerea unui număr cât mai mare de turişti şi oameni de afaceri.
Unul dintre cele mai mari lanţuri hoteliere din lume, Starwood, a anunţat că va intra pe piaţa românească în următorii doi ani, cu trei hoteluri în Bucureşti şi unul în Cluj. "Vom intra pe piaţa românească cu trei hoteluri în Bucureşti, două de categorie medie-superioară şi unul de lux. Încă nu vă pot confirma dacă este vorba despre Meridien sau Scheraton. De asemenea, suntem în discuţii pentru un hotel la Cluj", a spus Vincent Levy, director de achiziţii al grupului Starwood, citat de Rompres. Reprezentantul companiei Intercontinental, Peter Vermeer, a precizat că oraşele din România vor avea în curând branduri aparţinând Intercontinental precum Holiday Inn, de patru stele, sau Grand Plaza, de cinci stele.
În ţară, hotelierii vizează în special oraşele mari la care se poate ajunge relativ uşor, dar şi zonele montane, acolo unde sunt dezvoltate cu precădere hoteluri cu facilităţi de tratament. Şi Marea Neagră este tot mai atractivă pentru hotelieri, compania hotelieră Sol Melia intenţionând că se extindă la Marea Neagră după ce a preluat hotelurile din Bulgaria deţinute de un fond de investiţii. Potrivit participanţilor la Forumul ospitalităţii, hotelurile de trei stele vor cunoaşte cea mai mare dezvoltare în Bucureşti în perioada următoare, alături de brandurile de lux, precum Ritz sau Regent. În Bucureşti piaţa hotelurilor de cinci stele este împărţită la ora actuală de şapte hoteluri, Marriott, Hilton, Intercontinental, Howard Johnson, Crowne Plaza, Casa Capşa şi Carol Parc.
În ţară hotelurile de trei şi patru stele vor cumula cele mai mari investiţi, în special în marile oraşe. Potrivit hotelierilor, şi aici pot apărea branduri de cinci stele, având în vedere în special posibilităţile de afaceri oferite de deschiderea unor fabrici precum Nokia la Cluj-Napoca, sau posibila investiţie Mercedes de la Timişoara.