Vara anului 2021 este momentul zero pentru majoritatea destinaţiilor turistice, iar Germania îşi propune să atragă turiştii din întreaga lume prin promovarea tradiţiilor, a meşteşugurilor tradiţionale şi a ofertei culturale vaste în tot ansamblul său, conform unui comunicat remis redacţiei.
2020 - România în topul ţărilor-sursă cu cea mai mică scădere a numărului de înnoptări
Pandemia de coronavirus a adus incomingul German aproape de punctul în care se afla în anul 1993. Dacă în perioada 1993 - 2020 incomingul German a înregistrat recorduri anuale consecutive şi creştere totală de peste 159%, în anul 2020 numărul total al înnoptărilor înregistrate a fost de 32 milioane. Scăderea faţă de 2019 a fost de aproximativ 70%.
Românii au efectuat un total de 0,8 milioane de înnoptări în anul 2020, în scădere cu aproximativ 30% faţă de anul 2019 şi se află astfel printre naţionalităţile cu cea mai mică scădere a numărului de înnoptări în Germania.
2021 - Organizaţia Germană pentru Turism mizează pe turismul cultural pentru repornirea motoarelor turismului
Conform studiului World Travel Monitor realizat de IPK International în numele Organizaţiei Germane pentru Turism, trendul cel mai pregnant post-COVID în ceea ce priveşte interesele de călătorie ale turiştilor din toată lumea este reprezentat de turismul sustenabil şi de promovarea valorilor autentice, tradiţionale. Astfel, pentru vara anului 2021 Organizaţia Germană pentru Turism mizează pe turismul cultural pentru repornirea motoarelor turismului.
Se va pune accentul pe oraşele germane tradiţionale, pe meşteşuguri, producători locali, gastronomie, cultură şi arhitectură, precum şi pe posibilitatea realizării a numeroase activităţi în inima naturii.
Petra Hedorfer, preşedintele Organizaţiei Germane pentru turism, explică: "Experienţele autentice în oraşe şi gama largă de oferte turistice disponibile oferă oportunităţi excelente destinaţiei turistice Germania de a atrage turişti în ciuda pandemiei. Conform datelor Comisiei Europene, peste 30% dintre europeni îşi doresc să reia călătoriile urbane, dar cu un puternic specific local. Iar oraşele Germaniei oferă fix această combinaţie unica de urbanism şi tradiţional."
Topul celor mai apreciate experienţe tradiţionale pe care turiştii le pot avea în Germania
Degustarea pâinii artizanale
În Germania, pâinea este mai mult decât un simplu aliment. Arta germană a coacerii pâinii cuprinde aproximativ 3.200 de tipuri de pâine şi a fost adăugată pe lista patrimoniului cultural imaterial al UNESCO.
Gastronomia locală
Germania este o destinaţie cu rădăcini gastronomice puternice şi atrage turiştii iubitori de preparate locale şi vinuri regionale prin vizite la podgorii apreciate în toată lumea, prin cele peste 1.500 de fabrici de bere regionale şi bineînţeles prin experienţele de fine dining în aproximativ 300 de restaurante cu stele Michelin.
Artizanii tradiţionali
Turiştii sunt încurajaţi să treacă pragul micilor ateliere de design şi artă tradiţională şi chiar să participe la workshop-uri despre cele mai vechi meşteşuguri ale Germaniei.
Arhitectura urbană
Germania oferă un mix unic de tradiţional şi urban, iar oraşele sale adeseori se confundă cu o galerie de artă stradală. De la arhitectura clasică şi până la arta stradală modernă, turiştii se vor putea bucura un adevărat spectacol urban.
Muzica clasică
Aproximativ o treime din toate spectacolele de operă din întreaga lume au loc în sălile de spectacole din Germania.