Războiul din estul Europei nu are impact asupra rezultatelor Antibiotice, a spus vineri Ovidiu Băţaga, Directorul Executiv de Marketing şi Vânzări al producătrorului de medicamente din Iaşi, cu ocazia evenimentului ce a marcat 25 de ani de la listarea societăţii la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Reprezentantul Antibiotice a afirmat: "Afacerile noastre internaţionale sunt cam peste tot în lume. Într-adevăr, vedeam un anumit potenţial în zona Ucrainei, cu o anumită etapizare pentru lansarea unui portofoliu. Ne-am repliat în urma evenimentelor care au loc acum acolo. Situaţia din Ucraina nu ne afectează cifrele şi bugetele pe care le consolidăm an de an. Suntem atenţi la evoluţia evenimentelor, suntem în permanenţă în legătură cu personalul pe care-l avem acolo, pentru că avem un office deschis în Ucraina şi încercăm să stăpânim situaţia în primul rând din punct de vedere uman şi apoi din punctul de vedere la business-ului".
Antibiotice are un plan de dezvoltare prin care ţinteşte dublarea cifrei de afaceri şi creşterea profitabilităţii în perspectiva anilor 2028. Pentru realizarea acestor obiective compania investeşte în două direcţii importante: investiţii pentru dezvoltarea strategică şi investiţii pentru consolidarea afacerii.
Paula Coman, Directorul Executiv Economic al Antibiotice spune că, pentru susţinerea planului de dezvolare, producătorul de medicamente ia în calcul toate sursele disponibile de finanţare, inclusiv o emisiune de obligaţiuni.
"De doi ani de zile, de când am fundamentat planul de invesiţii, în afară de folosirea surselor proprii, ne-am gândit la toate variantele de finanţare posibile, pentru a fi cât mai eficienţi. Ne-am gândit şi la varianta emisiunii de obligaţiuni, dar deocamdată nu am mers mai departe cu propunerea către acţionari. Este un proiect, pe hârtie, împreună cu toate celelalte variante de finanţare, atât din PNRR cât şi din sursele Ministerului Finanţelor, din sistemul bancar şi surse proprii. Toate variantele sunt pe masă în acest moment şi urmează să vedem pe care le vom accesa, în funcţie de oportunităţi", a afirmat, vineri, Paula Coman.
Conform directorului economic al societăţii, cele mai mari beneficii pe care Antibiotice le-a avut de lungul timpului în calitatea de companie listată sunt legate de creşterea transparenţei şi eficientizarea operaţiunilor.
"Cel mai mare beneficiu pe care ni l-a adus faptul că suntem o companie listată este că am devenit mai organizaţi, mai transparenţi, mai eficienţi, mai responsabili şi mai riguroşi cu noi înşine. Asta ne-a făcut ca, timp de 25 de ani, să fim foarte atenţi la toate previziunile noastre, atât din punct de vedere economic, cât şi din punct de vedere social, uman şi al mediului (...) toate lucrurile pe care ni le-am propus, să le realizăm aproape de 100%", a spus Paula Coman.
Înfiinţată în anul 1955 la Iaşi, compania Antibiotice este acum, la 67 de ani de la înfiinţare, unul dintre cei mai importanţi producători români de medicamente generice, ce are ca misiune fabricarea de produse farmaceutice sigure, eficiente şi de calitate pentru a oferi pacienţilor speranţa unei vieţi sănătoase. Din 1955, când a produs la scară industrială primul antibiotic din ţara noastră - substanţa activă Penicilina, compania Antibiotice şi-a dezvoltat platforma de producţie, astfel că în prezent deţine cea mai complexă structură de fabricaţie din România, cu 8 fluxuri de producţie distincte, dintre care unul, unic în ţară, este destinat obţinerii de substanţe active prin procese de biosinteză. De-a lungul timpului, prin cercetare proprie, Antibiotice a produs o gamă diversificată de medicamente generice, ajungând la un portofoliu de peste 150 de medicamente finite din 11 clase terapeutice (antiinfecţioase, cardiovasculare, dermatologice, digestive, sistem nervos central etc.).
Antibiotice are o prezenţă globală activă şi exportă produsele sale pe toate continentele, reuşind să facă medicamentele valoroase mai accesibile pacienţilor, atât din România, cât şi din peste 70 de ţări ale lumii.