Packeta România: 6 din 10 magazine online româneşti vor să îşi vândă produsele şi în afara ţării

D.T.
Miscellanea / 6 martie 2023

Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România

Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România

Peste 60% dintre magazinele online care au ales să integreze serviciile Packeta România, în ultimele 6 luni, au în vedere să îşi comercializeze produsele şi în afara ţării, conform unui comunicat remis redacţiei. În prezent, pieţele internaţionale sunt mult mai accesibile, iar infrastructurile de transport sunt mai bine dezvoltate decât oricând, serviciile de livrare sunt mult îmbunătăţite, în timp ce procesul de retur al produselor este simplificat.

Potrivit comunicatului, Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România, afirmă că: "Pentru magazinele online acum este cel mai uşor să vândă transfrontalier. Vânzările cross-border s-au dezvoltat semnificativ în ultimii 3 ani, iar traiectoria ascendentă validează faptul că piaţa de cross-border va predomina în viitor, odată cu schimbările comportamentelor de consum şi cu avantajele oferite atât clienţilor, cât şi celorlalte industrii conectate la acest sector", menţionând că peste 70% din volumele de colete procesate de Packeta România sunt din segmentul cross-border.

În ultimii doi ani, Packeta România a înregistrat o dublare a numărului de colete livrate cross-border, atât din România către alte ţări, cât şi din străinătate către România. Pentru 2023, estimează o creştere de până la 50% pe acest segment, pe fondul unui interes crescut din partea magazinelor online de a livra produse în afara ţării, dar şi al schimbării comportamentului de consum, tot mai mulţi români comandând produse din străinătate, adaugă comunicatul.

"Observăm o tendinţă de creştere continuă a interesului magazinelor online şi a retailerilor de a-şi dezvolta afacerile începând cu ţările din regiune, ceea ce va duce, implicit, la o creştere a volumelor de colete procesate. Iar consumatorii se vor axa pe produse în sine, pe preţul şi pe calitatea acestora şi îi va interesa mai puţin dacă magazinul online de unde le achiziţionează este naţional sau internaţional. Şi asta datorită faptului că, în ultimii ani, magazinele online şi-au îmbunătăţit foarte mult timpii de livrare şi acum este aproape insesizabil pentru consumatori dacă plasează comanda la un magazin online intern sau extern", mai spune Alexandr Jeleascov.

Magazinele online din România vizează pentru extindere internaţională destinaţii de livrare precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Italia, Spania, Anglia, Germania, Cehia şi Polonia şi, în general, zonele unde există comunităţi mari de români, se mai precizează în comunicat.

De cealaltă parte, în afară de ţara noastră, românii comandă produse la magazinele online din Polonia, Germania, Cehia, Slovacia, Italia, Ungaria, Grecia, Bulgaria şi China, iar ca particularitate, în preferinţele românilor, dacă în anii trecuţi predomina categoria IT&C, acum se observă o creştere semnificativă a segmentului de fashion, atât pe partea de import, cât şi de export.

Un prim pas în extinderea pe alte pieţe începe, potrivit comunicatului, cu o analiză detaliată asupra pieţelor vizate pe care magazinele online doresc să se extindă, astfel încât să aibă o imagine cât mai clară, plecând de la un context mai larg al pieţei, precum economia, valoarea pieţei de eCommerce, comportamentul consumatorilor de online, mergând până la lucruri specifice, care ţin de nişă, valoarea cotei de piaţă, concurenţă, preţurile practicate, legislaţie, găsirea unor soluţii fezabile între costuri şi transportul produselor etc., acestea fiind aspecte care ajută magazinele online să îşi creeze strategia şi propriile previziuni.

Iar în funcţie de dimensiunea business-ului pot fi adoptate modalităţi diferite de extindere a livrărilor cross-border, adaugă sursa. O opţiune rapidă şi mai puţin costisitoare pentru a testa potenţialul pieţei o reprezintă listarea şi vânzarea prin marketplace-urile internaţionale, care oferă toate funcţionalităţile necesare dezvoltării unei activităţi de comerţ online.

O altă opţiune o reprezintă extinderea directă prin propriul site. Implicaţiile investiţionale şi resursele alocate sunt mai mari în acest scenariu, începând de la pregătirea site-ului în limba ţării vizate, implementări de funcţionalităţi şi servicii de livrare, cadrul legislativ specific, resurse umane, marketing, integrarea transportatorilor etc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb