Producătorul nipon de electronice de consum "Panasonic" Corp. va cumpăra până la 13% din "Gorenje" Slovenia, unul dintre cei mai mari producători de electrocasnice din Europa de Est, urmărind astfel să acopere cererea de profil din regiune, aflată în creştere.
Compania japoneză va plăti 10 milioane de euro (12,91 milioane de dolari) pentru deţinerea la "Gorenje", care produce, sub mai multe branduri, electrocasnice eficiente din punct de vedere al consumului de electricitate.
"Panasonic se obligă să nu-şi majoreze participaţia la Gorenje la peste 13% timp cinci ani, fără o aprobare prealabilă scrisă din partea managementului nostru şi a consiliului de supraveghere", a anunţat "Gorenje".
În urma tranzacţiei, cele două companii se vor angaja în activităţi comune de cercetare şi dezvoltare în domeniul maşinilor de spălat, al frigiderelor şi cuptoarelor încorporabile, şi vor coopera pe segmentul vânzărilor şi cel al marketingului la nivel european.
"Gorenje" are o cotă de circa 4% pe piaţa din Europa. Compania este listată la Bursa din Ljubljana şi are o capitalizare de piaţă de 66 milioane de euro. "Gorenje" ia în calcul o listare secundară la Bursa din Varşovia (Polonia).
"Gorenje" aşteaptă ca alianţa cu "Panasonic" să-i crească vânzările anuale cu 80 de milioane de euro din 2018, de la 1,26 miliarde euro în 2012.
"Panasonic" se retrage din sectorul neprofitabil al electronicelor de consum şi vrea să devină numărul unu în sectorul electrocasnicelor, unde va avea drept rivali companiile "Whirlpool" Corp. şi "Electrolux" AB. "Gorenje" îşi distribuie electrocasnicele în 90 de ţări şi exportă 95% din producţie.