PANDEMIE ŞI DEZINFORMARE Coaliţie media anti fake-news

Octavian Dan
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 16 iunie 2020

Războiul cu ştirile false este unul de lungă durată, care consumă multe resurse. Afectate direct, instituţiile media încercă să-şi găsească aliaţi în rândul utorităţilor pentru a combate fenomenul fake-news. Organizaţii reprezentând radiodifuzori, editori şi jurnalişti au cerut Comisiei Europene "măsuri mai puternice" pentru combaterea dezinformării.

Declaraţia comună este semnată de Federaţia europeană a jurnaliştilor, Consiliul european al editorilor şi Asociaţia televiziunilor comerciale europene (ACT), dar şi de alte organizaţii. Mâine vor fi prezntate la Bruxelles noile măsuri împotriva dezinformării, suscitată de pandemia de COVID-19. Semnatarii se declară "alarmaţi de creşterea dezinformării online în timpul pandemiei", care a avut "un impact devastator asupra eforturilor instituţiilor de sănătate publică": "Codul de bune practice european, semnat în 2018 de platformele internet, s-a dovedit inadecvat pentru a trata sursa şi motoarele de dezinformare propagată online. Este urgent să dispunem de instrumente eficiente pentru a evalua mai bine şi a trata problema cu success. Europa depinde prea mult de bunăvoinţa actorilor sistemici". Printre "măsurile cele mai stricte" solicitate, figurează "un regim de sancţiuni" pentru a-i obliga pe "cosemnatarii codului de bune practici să fie incitaţi să acţioneze". Aceste măsuri trebuie "să stimuleze mai degrabă decât să penalizeze media", adică "trebuie să garanteze libertatea jurnalistică, drepturile fundamentale şi libertatea editorială".

Se mai cere ca dialogul cu platformele să se efectueze într-un mod mai "structurat", în timp ce "un anumit număr de comisari" să trateze direct cu platforme. UE a invitat săptămâna trecută giganţii internetului să facă mai mult pentru a lupta împotriva "imensului val de dezinformare" suscitat de pandemie, publicând un raport lunar despre acţiunile puse în aplicare.

Aceste rapoarte ar trebui să se refere la natura dezinformării, dimensiunea reţelei implicate, originea sa geopolitică şi audienţa ţintă, a explicat vicepreşedinta Comisiei responsabilă de valori şi transparenţă, Vera Jourova. Demersul se sprijină pe bunăvoinţa platformelor, dar este - potrivit ei - în interesul lor să suscite "încredere" un rândul utilizatorilor lor.

Pandemia a determinat deja UE să ceară platformelor să promoveze mai întâi informaţiile autorităţilor în domeniul sănătăţii, precum Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), şi să retragă în special publicitatea pentru medicamente false. După cum s-a văzut până acum, solicitările în acest sens nu au fost încununate de prea mult succes.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb