Protestatarii de la Piaţa Victoriei cer dovezi ştiinţifice că SARS-CoV-2 există.
În cele trei zile de vid dintre starea de urgenţă şi starea de alertă, s-au strâns între 100 şi 200 de protestatari, pe care i-a unit bucuria să se îmbrăţişeze şi să se pupe, înfruntând frica de infectare, expunându-se pe ei şi (unii) chiar şi pe copiii lor.
La Vama Nădlac a fost îmbulzeală.
Noaptea, în Parcul Herăstrău, s-au adunat fără nici o restricţie sute de tineri, mănuşile şi măştile au devenit simboluri ale ruşinii, iar îngrămădirea, o formă de opoziţie politică la Guvern.
Toate astea au fost anticipate de Viorel Cataramă, care probabil că a fentat carantina de la Ţăndărei şi s-a îmbrăţişat cu focarul de infecţie, ca să arate că SARS-CoV-2 nu există.
Dar Viorel Cataramă este epigonul lui Nicola Zingaretti, liderul Partidului Democrat din Italia (aflat în alianţa guvernamentală), care a postat pe Twitter, la 27 februarie, o fotografie în care ciocneşte pahare cu apropiaţii săi, cu următorul comentariu: "Să nu ne pierdem obiceiurile, nu putem opri Milano şi Italia"; dar, pe 7 martie a anunţat că s-a infectat; Boris Jhonson a păţit aceeaşi ruşine.
Pe 24 martie, în articolul "Covid 19 schimbă lumea", am sintetizat problema contradicţiei dintre democraţie şi combaterea pandemiei, la subtitlul "Supravieţuirea, în conflict cu democraţia": "...formidabila putere de contaminare a virusului atacă specia umană ca întreg şi prima barieră contra pandemiei constă în combaterea sa colectivă.
Combaterea colectivă presupune organizarea colectivă, astfel ca societatea să reacţioneze coordonat, ca sistem unitar.
De aceea, regimurile autoritare reuşesc mai bine".
La data respectivă n-am luat în calcul faptul că protestele împotriva autorităţii ar putea să nu vină din dorul de democraţie, ci din simpla şi necugetata frustrare, din cauza întreruperii "socializării".
O dovedeşte faptul că revendicările protestatarilor de acum au fost diverse şi dezlânate.
Dintre toate, se distinge aceea care cere dovezi ştiinţifice pentru existenţa coronavirusului.
Se distinge pentru că zecile sau poate sutele de protestatari din Piaţa Victoriei certamente nu sunt studenţi la medicină. Nu cred că manifestanţii ar fi fost dispuşi să facă la Piaţa Victoriei un amfiteatru studenţesc şi să studieze câţiva ani pentru ca, dacă dovezile ştiinţifice există, să le poată înţelege şi să-şi pună măştile.
Nu ştiu câţi dintre noi au fost în Australia, dar nu cred că este vreunul căruia îi trebuie, ca bravului soldat ©vejk, să-i vină o scrisoare din Australia, ca să exclame "Iată că Antipozii chiar există!".
Vreau să spun că dispunem de foarte puţine cunoştinţe pe care să le fi verificat personal, ci ne bizuim pe alţii care o vor fi făcut şi nu ne îndoim de existenţa Australiei, deşi cei mai mulţi dintre noi n-au văzut nici măcar o fotografie din Melbourne.
Pentru aceia dintre noi aflaţi în incertitudine, pentru aceia care cer dovezi ştiinţifice pentru existenţa SARS-CoV-2, dar nu le-ar putea înţelege, chiar dacă ar avea acces în laboratoare, vă propun următorul raţionament:
PARIUL pentru SARS-CoV-2
1. Dacă crezi că SARS-CoV-2 există şi SARS-CoV-2 chiar există, atunci vei respecta regulile de prevenire a contagierii şi vei fi răsplătit cu o probabilitate mai ridicată să rămâi sănătos şi în viaţă.
2. Dacă nu crezi că SARS-CoV-2 există şi SARS-CoV-2 totuşi există, atunci nu vei respecta regulile şi este mai probabil să te infectezi şi chiar să mori.
3. Dacă crezi că SARS-CoV-2 există şi SARS-CoV-2 nu există, atunci nu vei fi răsplătit cu nimic, dar pierderile tale se vor limita la lucrurile la care ai renunţat când ai respectat regulile.
4. Dacă nu crezi că SARS-CoV-2 există şi SARS-CoV-2 nu există, nu vei fi răsplătit, dar ţi-ai trăit viaţa aşa cum ai vrut.
La extreme, se impune alegerea între:
- A. a trăi după capul tău, (eventual o viaţă scurtată, chiar şi la doar câteva zile);
- B. a înmulţi şansele de supravieţuire, (în această perioadă despre care se spune că este periculoasă).
Eu aş alege varianta B.
Problema este însă ceva mai complicată, tocmai pentru că nu este moral să alegem doar pentru noi, ca şi când am fi singurii care contează, ci trebuie să ţinem seama şi de faptul că varianta A. îi pune în pericol pe toţi cei cu care intrăm în contact.
Deci, de fapt nu este adevărat că am avea dreptul să alegem varianta A., decât în sihăstrie.
Deîndată ce avem pretenţia să trăim în societate, suntem obligaţi să alegem B.
Faptul nu reprezintă vreun sacrificiu pentru cei care ar fi ales varianta A., deoarece sihăstria (izolarea) este rezultatul la care conduce şi varianta B.
Desigur, raţionamentul Pariului pentru SARS-CoV-2 este atacabil din punct de vederer logic - vă las plăcerea să-l răpuneţi, dacă vă încumetaţi.
Vă semnalez faptul că PARIUL pentru SARS-CoV-2 este o parafrază la PARIUL lui Pascal, (Blaise Pascal;1623- 1662), filosof francez care a avansat teza că "Dumnezeu există pentru că este cel mai bun pariu":
1. Dacă crezi în Dumnezeu şi Dumnezeu există, atunci vei fi răsplătit cu o viaţă veşnică în rai, deci un câştig infinit.
2. Dacă nu crezi în Dumnezeu şi Dumnezeu există, o să fii condamnat la un iad veşnic, deci o pierdere infinită.
3. Dacă crezi în Dumnezeu şi Dumnezeu nu există, nu o să fii răsplătit, deci o pierdere finită.
4. Dacă nu crezi în Dumnezeu şi Dumnezeu nu există, nu o să fii răsplătit, dar ţi-ai trăit viaţa aşa cum ai vrut, deci o pierdere finită.
Apropierea între Dumnezeu şi SARS-CoV-2, în acest articol, a devenit posibilă doar pentru că unii contestă existenţa virusului, invocând argumentul că existenţa nu le-a fost demonstrată ştiinţific.
Întrucât statistica atestă că, în România, 95% din populaţie este credincioasă, rezultă că din cei (să zicem) o sută de protestatari, cel mult 5% sunt atei.
Dar, 95% dintre ei, fiind credincioşi, nu cer dovezi ştiinţifice pentru existenţa lui Dumnezeu, ci urmează PARIUL lui Pascal, fie şi fără să o ştie.
Cumva, raţionamentul la PARIUL pentru SARS-CoV-2 ar trebui să le fie familiar şi să stea dracului în casă!
NOTĂ
Personal, consider Pariul lui Pascal un raţionament mercantil, nepotrivit cu credinţa în Dumnezeu, care este o chestiune de convingere şi trăire, iar nu subiect de pariu. Pentru avansaţi, reamintesc că dezbaterea asupra existenţei ori nonexistenţei lui Dumnezeu este simplă pierdere de vreme şi că afirmarea existenţei lui Dumnezeu (în mod aparent paradoxal) este un pas în direcţia ateismului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 03:17)
Maestre Make, greu articol, digerabil doar la a 2 a citire, iar la capitolul logica si pariul lui Pascal ai pierdut 1 cititor pe secunda.
1.1. La ora aia se doarme, in RO (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sebastian în data de 19.05.2020, 07:03)
Noaptea digestia e mai lenta.
Domnule Make, Pascal in pariul sau a subintzeles credintza ca ducand automat la repectarea prin fapte a invatzaturilor creshtine?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 19.05.2020, 08:05)
Nu stiu. Nu am aprofundat ceea ce spune Pascal, pentru ca mi s-a parut ca nu merita. Stiu ca a murit la 39 de ani si ca pina atunci a facut cam prea multe ca sa fi adincit tilcurile (nu-mi pare de incredere schimbarea preocuparilor sale la virsta de 31 de ani si dedicarea religioasa in urma revelatiei provocate de faptul ca i-a cazut calul in apa si el a supravietuit in caleasca agatata de pod).
"Pariul" pe care l-a formulat arata nu credinta, ci lipsa credintei.
Personal, am auzit pe unul dintre capii bisericii catolice din Romania recomandind "sa ne purtam ca si cind Dumnezeu ar exista", idee care este consecinta a Pariului lui Pascal si care este, de fapt, un citat din Pascal (Pascal a fost catolic).
Ideea este destul de dezgustatoare.
Cred ca-i putem gasi originea in acea parte din iudaism care nu este ingrijata de credinta membrilor comunitatii, ci doar sa respecte toata lumea ritualurile.
Atit cit ritualurile au de-a face cu credinta si cu Poruncile, ajungem la subiectul "respectarii prin fapte a invatzaturilor creshtine" pe care tu l-ai ridicat (si care nu cred ca a fost subiect pentru Blaise Pascal, dar, repet, nu l-am citit).
Din cite se poate observa deja, din cele spuse, intre credinta, de o parte si ritualuri si Porunci, de alta parte, este strecurata o fisura care face ca ritualurile si Poruncile sa poata fi respectate si fara credinta (ele sint compatibile si cu ateismul, de exemplu sau si mai rau, cu apostazia nedeclarata).
De aici, devine simplu sa realizam ca putem intilni credinciosi autentici care nu cunosc unele ritualuri sau le cunosc gresit si in mod evident, cei mai multi nu cunosc Poruncile - citi dintre credinciosii crestini stiu ca numarul Poruncilor nu se limiteaza la zece?!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de sebastian în data de 19.05.2020, 10:50)
Multzumesc pt. raspuns.
Pe langa incidentul cu trasura, Pascal a avut shi o revelatzie:
" On 23 November 1654, between 10:30 and 12:30 at night, Pascal had an intense religious vision and immediately recorded the experience in a brief note to himself which began: "Fire. God of Abraham, God of Isaac, God of Jacob, not of the philosophers and the scholars..." and concluded by quoting Psalm 119:16: "I will not forget thy word. Amen." He seems to have carefully sewn this document into his coat and always transferred it when he changed clothes; a servant discovered it only by chance after his death".
Era prieten cu Jansenistii, un curent care dorea o reforma in interiorul Bisericii catolice, asupru pedepsit de Louis 14. Sora lui a fost Jansenista.
Concluziile Dv, din ultimele 2 paragrafe, sunt juste shi evidente. Pt un eretic creshtin ca mine.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 11:01)
Ai grija! Make este ateu declarat!
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 19.05.2020, 17:12)
E adevarat.
2. Falsa dilema
(mesaj trimis de Cristian în data de 19.05.2020, 08:29)
Se observă de cateva zile la presa mituita/miluită de guvern (adică aproape toată) o tendință de a întreține o falsă dilema - daca virusul e sau nu real in timp ce intrebarea reală ar fi daca mai avem democratie sau nu cumva s-au produs deja o lovitura de stat a globaliștilor, de umblă toată lumea cu masca FIAREI pe figura.
Așteptările cititorilor dle. Make (la valoarea dumneavoastră), ar fi sa abordați frontal problema imperialismului capitalist care se instaurează la putere fără voința cetățenilor, călcând în picioare legi și Constituții, daca nu cumva e un sistem parșiv, neetic, care nu pune preț pe om și pe demnitatea națională a popoarelor.
Loviturile astea de stat, cu masca pe figura și amenda la tot pasul cam seamănă trase la indigo in diverse state ale lumii, fapt care deconspira ipoteza că în spate se afla un plan masonic diabolic (peste 60% din populație crede că e vorba de un Plan).
Ceea ce vedem acum se poate transforma in cruciada ticaloasa, cu "vaccinul" in mâna stângă și sabia în mana dreapta, adică orori demult apuse se întorc în forță în 2020 pentru a alinia umanitatea la Planurile FIAREI.
Cine conspira se cam deconspira.
Isus spune că vom recunoaște lașii după faptele lor, lucru care se întâmplă.
2.1. Statu quo (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 19.05.2020, 09:00)
Aparent, nu am scapare: tu imi spui ceea ce cititorii asteapta de la valoarea mea - tu imi spui, ei asteapta, eu trebuie sa scriu.
Lucrurile nu merg asa.
Totul este cu mult mai personal.
Eu nu scriu ceea ce asteapta cititorii, ci ceea ce cred eu ca este normal.
Eu nu scriu ceea ce imi spui tu, ci ceea ce reprezinta convingerile mele.
Nu-mi poti da o tema - "Ia si scrie!".
E caraghios, n-am scris niciodata - atentie!, nici macar o data - la comanda (sau la cerere, e tot aia).
Pe de alta parte, m-ai vazut pe mine comentindu-ti postarile?
Nu.
Te las in banii tai.
Vrei sa incep sa te descos ce intelegi prin notiunea de "Fiara" si daca chiar exista vreo posibilitate ca o notiune metafizica sa clinteasca un fir de par?
Sa te examinez daca chiar stii despre ce vorbesti cind te referi la zeroul care este masoneria?
Chiar vrei sa dialogam pe marginea ideii despre adevarurile implicate in ceea ce 60% din populație crede?
In locul tau as fi multumit de statu quo, eu imi vad de treaba mea, tu de a ta - daca esti decent si respecti Regulamentul, poti sa scrii ce vrei.
2.2. Nu e vorba de vreo obligatie (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 19.05.2020, 09:20)
Nu e vorba de vreo obligatie. Daca imboldul moral nu actioneaza, nici Dumnezeu nu cere.
Eu n-am spus ca masoneria e zero ci ca se foloseste de mijloace neetice pentru a-si vinde marfa. Lumea se intreaba, pe buna dreptate, daca aceste "elite", care ar trebui sa dea directia, nu sunt cumva o "Sinagoga a Satanei". Spre deosebire de alte etape ale istoriei cand elitele planetare au venit cu o justificare morala care sa scuze mijloacele si sa mobilizeze masele.. acu nu se vede nimic, dar absolut nimic in afara de pumnul si sabia... nici macar seceara si ciocanul nu se intrevad.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Gavrila în data de 19.05.2020, 09:45)
Imperialismul capitalist era deja la putere nederanjat de nimeni cam de dupa prabusirea blocului sovietic. Afaceri inchise, sau cel putin suspendate, piete inchise sau pe care de a se inchide, forta de munca ieftina zburatacita prin tarile de origine, si altele asemenea - cu greu o sa gasesti un capitalist imperialist caruia sa-i placa astea. Dar stii pe cine coafeaza? Pe state. Pe statele alea care ajunsesera niste baieti de mingi ai marilor corporatii si niste milogi la masa functionarilor UE. Acum statele si-au recapatat atributele suveranitatii. Acum corporatiile sunt la cheremul lor, dupa ce petrolul a ajuns la 15$ barilul si chiar mai jos si toti au vazut ce pot face statele daca isi incordeaza muschii.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de sebastian în data de 19.05.2020, 10:57)
Nu ma pronuntz asupra logicii si a termenilor apocaliptici, doar vreau sa subliniez ca "lovitura de stat a globalistilor" e un nonsens.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 15:32)
Pana cand cei multi vor astepta elite si conducatori sa-i salveze, pana atunci vor fi mereu dezamagite, si vor cauta scenarii conspirationiste pentru a-si explica soarta mizera. Problema fundamentala este frica in fata riscurilor libertatii, care este o problema personala a fiecaruia.
Pana cand vor exista ,,fricosi'', pana atunci vo exista si conducatori asteptati si alesi sa-i salveze de propriile neputinte, care bineinteles, avand curaj, vor lua partea leului, pe cai oficiale si pe cai mai putin oficiale.
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 16:40)
Nu stiu din ce motiv Dracu striga uite Dracu!Din momentul in care ai inceput sa postezi vezi numai Fiara fiindca este prezenta in fiinta ta.La inceput am crezut ca esti dus sau dusa fiindca am inteles ca este posibil sa fii femeie.Pentru cine slujesti?Din ce motiv instigi oamenii la anarhie?Du-te pe pustii,vorba lui Vadim!Nu poti citi vreun articol fiindca dai de postarile tale blestemate.Persoana fanatica ce esti!
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 18:42)
Cred ca oricine poate deslusi pentru sine, care dintre cele 2 postari( a me sau a ta) este o manifestare de ura, de obsesie, si de nevoie maladiva a ivectivei! Esti dus pe pustii, si de-acolo urli.
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 19:17)
Nu mai esti Cristian?Te-ai facut anonim?Ai vazut cumva negru inaintea ochilor?Pe cine slujesti? Din ce motiv instigi la anarhie?Lasa specialistii sa-si spuna cuvantul!Fiecare in domeniul sau.Nu te mai baga unde nu-ti fierbe oala!Alb e alb si negru e negru.Nu mai prosti lumea.
2.9. Ai toate raspunsurile in Biblie (răspuns la opinia nr. 2.8)
(mesaj trimis de Cristian în data de 19.05.2020, 20:16)
Isus ne spune destul clar:
"Vor veni, dupa mine, mai multi profeti mincinosi, imbracati in haine de "specialisti" dar sa nu-i credeti... ci sa-i judecati dupa faptele lor".. Ce vrei mai clar de atat?
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 20:38)
Ce mai pot spune despre musulmanii extremisti?Nimic.Fanatismul nu are religie.Nu stii in ce secol suntem?Din ce secta faci parte?
2.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2020, 07:25)
Ai dreptate Make! tu nu scri ceea ce este normal, ci ceea ce crezi tu că ar fi/este normal.
Normal; cine l-ar putea scoate pe Make din ale lui.Aleluia.
2.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2020, 07:37)
Aparent aproape toată, include si Bursa?
2.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 20.05.2020, 10:29)
Am prieteni care ma trag de mineca: "De ce raspunzi cuiva care nu stie gramatica, este evident ca e lipsit de educatia minimala si daca mai este si ostil, raspunsul tau devine simpla irosire de timp".
Au dreptate.
Dar continui sa raspund si iti raspund si tie.
Raspuns: crezi ca tu ai putea vreodata sa te referi la ceea ce este normal, iar nu la ceea ce crezi (tu sau altul) ca este normal?
Lauda pe Domnul!
2.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2020, 10:45)
Trebuie sa recunosc ca deschid sie-ul ziarului Bursa, in fiecare dimineata, ca sa ctesc articolul tau. Chiar daca am scris cate o replica rautacioasa, pt care, uneori , mi-a parut rau, iti apreciez toate articolele. Imi place diversitatea si argumentatia fiecaruia, chiar daca nu sunt de acord cu toate. Iti doresc sa traiesti cei 50 de ani de acum inainte cu sanatate si sa scrii la fel.
3. Un mare adevar,evident,ignorat de ratiunile amorti
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 09:18)
Felicitari pentru articol!
4. daca
(mesaj trimis de prostu' satului în data de 19.05.2020, 10:05)
Dacă crezi că SARS-CoV-2 există, dar nu crezi in masurile pe care le ia autoritatile,
ex; chestia cu obligatia purtari masti va duce la cresterea numarului de contaminari, cati dintre noi au inteles
cum sa o foloseasca corect, procentul este sub 1 la 1000, cu ajutorul masti oameni isi duc virusul direct la gura si nas, sa nu mai vorbim de cadrele medicale care au infectat bolnavi internati in spitale cu diverse afectiuni grave, in Franta cei mai multi batrani au fost infectati si au murit in centrele de ingrijire controlate de autoritati (ceva asemanator pentru batrani recomanda specialistul Cercel si pentru Romania) sau situatia din vama, cum o gestioneaza autoritatile! (inghesuie 4 persoane pe metru patrat)
daca acolo unde specialisti si autoritatile au esuat, ce sa inteleaga oameni din piata
5. Rationamentul e corect
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 14:32)
Argumentele sunt solide.
Totusi...
Trebuie sa dispara chestia asta da facut bine cu forta. Cele mai multe abuzuri in istoria omenirii vin de treaba asta.
Ca sa dau un exemplu facil : Hitler era convins 100% ca ceea ce face este pentru binele Germaniei. Puritatea rasei era vazuta ca si o necesitate medicala pentru sanatatea poporului.
In ultimii ani se practica intens gandirea asta legata de binele pe care o parte din populatie nu il intelege , asa ca trebuie impus. Daca mergem pe linia asta atunci urmatorul pas este sa ne intrebam cum putem reduce accidentele/bolile semnificativ iar infractionalitatea spre zero. Simplu : toata lumea sta incuiata in casa. "Binele" general trebuie sa primeze, nu ?
In concluzie, eu stau relativ izolat si cine doreste sa se protejeze poate sa o faca. Cine nu , e liber sa se imbolnaveasca.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 15:47)
Mai mult, din cate am inteles, Hitler erea convins ca este un mantuitor al intregii omeniri, intrucat prin sel ectia(eugenia) aplicata, in viitor urma sa prolifereze si sa domneasca o rasa minunata, conducatoare, care ar fi ridicat intreaga omenire(intr- o societate mai prospera, si sclavii urmau sa o duca mai bine), sau prin disparitia completa a raselor ,,inferioare'', a caror existenta oricum era considerata fara valoare chiar pentu ei insisi, era doar o suferinta inutila si indaratnica in a supravietui, precum un organ care ar trebui amputat pentru salvarea intregului sau pentru progres, si a carui persistenta nu produce dacat suferinta organului si a organismului ca intreg. Intr-o viziune extremista, exterminarea handicapatilor poate fi apreciata asemeni unui act de clementa.Probabil ca sunt si contradictii ireductibile intre dreptul individului si dreptul societatii ca ansamblu, fata de care individul se pozitioneaza in functie raportul, ami mult sau mai putin dinamic, dintre propriul subiectivism si invazia,,subiectivismului colectiv'' in constiinta sa.
6. Constituția va fi mutilata
(mesaj trimis de Cristian în data de 19.05.2020, 15:06)
În cel mult 3 luni, Constituția va fi mutilata, o să vedeți, va fi rescrisă pentru a corespunde religiei virusului.
Dacă, în prezent, am spus adio democrației "de facto", prin octombrie-noiembrie ii vom spune adio și "de jure", o să vedeți. Asta e pariul.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 17:13)
Probabil ca toti manifestam un grad mai mare sau mai mic de subiectivism in evaluarea pariurilor pe care le luam in considerare. S-ar putea sa fie relevant pentru cazul celor care au participat la manifestarea respectiva. De exemplu, pentru o persoana care traieste cu o convingere acuta a inexistentei elementului divin, pierderea cauzata de o viata condusa conform presupunerii/credintei intr-un scenariu divin, ar putea sa para imensa(daca avem o singura viata, si asta este tot ceea ce avem, atunci pentru ce sa nu o traim asa cum simtim ca are valoare pentru noi?), deci poate fi perceputa ca fiind o pierdere infinita. O placere, oricat de mica si de scurta, este infinit mai mare decat zero. Sau este de un infinit de ori mai mare decat zero. Oricat de mult ai inmulti pe zero, ai obtine tot zero, deci infinit mai putin decat cea mai mica entitate imaginabila. Ar putea fi un punct de vedere. De dragul diversitatii. De aceea, imi pare bine sa vad ca mai exista si alte opinii(fata de cea oficial/general acceptata), care pe deasupra mai au si curajul de a se exprima deschis, cu riscul propriei sanatati, si a celor apropiati. Ar fi interesant de vazut daca aeasta convingere nu-si va pierde din vigoare odata ce cadrul de reglementare va permite si aplicarea de amenzi celor care nu se supun. Pentru ca a fost un interval de timp lovit de un vid legislativ care nu a permis organelor sa intervina ,,in forta''.
Nu exista libertate fara riscuri. Si mi se para normal ca cei ce poseda imboldul libertatii intr- o masura mai ridicata, sa aiba si reflexul corespunzator dezvoltat, in a pune la indoiala credinta generala/oficiala. Face parte din culoarea si savoarea diversitatii.Cu riscuri, dar poate si cu unele beneficii nebanuite uneori. De exemplu, autoritatile pot vedea o noua si vie dovada a faptului ca sunt sub supravegherea publicului in privinta manierei de-a administra aceste situatii de criza, si sa gandeasca mai mult la evitarea unor restrictii exagerate. Oricum, aceste aspecte vor fi mai usor de evaluat ulterior.Cred ca progresul omenirii s-a datorat mai mult unor ,,nebuni'', decat maselor obediente.Nebuni care au inregistrat si esecuri(poate mai rar consemnate de istorie), nu numai succese, si poate ca la momentul respectiv multi dintre ei au parut a expune la risc, intr-un mod nesabuit, binele general. Cu cat ne dorim mai multa siguranta, cu atat ne oferim mai putina libertate, si implicit mai putin progres. Se poate invoca argumentul conform caruia este o situatie clar argumentata dpv medical, dar ne putem aminti de faptul ca si forma plata a pamantului era la fel de evidenta, de incontestabila, intr-o anumita perioada(mai intunecata) a istoriei.
Va multumesc pentru acest articol cu tema si continut valoros, si va rog sa nu-mi luati in nume de rau o anumita placere a nonconformismului.
7.1. Dorim si siguranta, liberatate si joburi bine plat (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de Cristian în data de 19.05.2020, 17:45)
Pai, prietene, si Hitler si Stalin si Mussolini.. sunt niste nebuni cunoscuti in istorie, care tot asa au avut idei marete si au calcat pe cadavre pentru a le pune in opera.
Siguranta sau securitatea nu exclude libertatea sau bunastarea popoarelor, nu te lasa antrenat in manipularea escrocilor. Ideea e sa le avem pe toate la pachet.. de asta traim in 2020, de asta platim taxe.. nu am ajuns pana aici ca sa ne hranim cu firimituri de la masa bogatilor, ca bancile centrale sa ne cumpere cu 25 de euro de persoana tipariti la imprimanta..
Deci chiar NU !! Daca tu crezi ca manipularea asta tine la mase e problema ta. Eu iti spun ca nu mai pune nimeni botul..
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 18:49)
Corect, noi le vrem pe toate, si le vom avea transformandu-ne intr-o singura minte, infailibila.
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 19.05.2020, 19:02)
Distinctia credinciosi/atei opereaza doar la suprafata; in adincime, diferenta se estompeaza, pentru ca, idiferent din care categorie facem parte:
A. In calitate de credinciosi, nu ne putem permite sa-i alocam lui Dumnezeu componenta ontologica, pentru ca, deindata ce am face-o, nu ar mai putea fi atotcuprinzator - numai de aceea Dumnezeu poate fi totul, pentru ca este nimicul (desigur, este o idee unde logica nu poate opera);
B. In calitate de atei, nu putem nega faptul ca Dumnezeu nu are nevoie de componenta ontologica ca sa poata functiona si asa cum limba romana functioneaza datorita vorbitorilor de romana, datorita scolilor si profesorilor, datorita lectiilor, manualelor, gramaticii, literaturii si bibliotecilor, tot asa si Dumnezeu functioneaza indubitabil prin credinciosi, preoti, biserici, slujbe, prin Biblie, traditia orala, ritualuri, Porunci, prin exegeze, cruciade, autodafe, sfinti, ingeri si ...Dumnezeu insusi, astfel ca detine proprietati si inregistreaza consecinte factuale incontestabile.
Astfel se estompeaza distinctia dintre credinciosi si atei, si de aceea categoriile puse in miscare de Blaise Pascal in Pariul lui - pierderea infinita si rasplata infinita - este preferabil sa nu fie vulgarizate, ca in interpretarea ta.
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 19:12)
Aplecarea asupra nebunului cu buna scriptura dovedeste calea isusului urmata si neconfirmata.
Ateu / credincios, nea Make ma ,,intorci pe dos" si cred ca esti din amindoua egal sau poate mai concret, evreu visceral.
7.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 21:14)
Ateii ca Make sunt mai credinciosi decat fanaticii ipocriti care indeamna la anarhie si isi fac reclama pe aici!
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2020, 20:42)
Ce este remarcabil e faptul ca toate restrictiile impuse sunt cerute de medici nu de politruci ; si atunci de ce aceasta strufocare de a vedea in toate planuri politice , FIARE , si alte gogomanii .
Pe de alta parte problema vine de la perceptia care exista , mai mult nemarturisita decat asumata cu glas tare , ca unii sunt de partea cealalta a gardului , la invulnerabili . Credinta aceasta face sa apara durerea in cur a invulnerabililor fata de pericolul ce-l percep cei cu sabia deasupra capului.
9. fără titlu
(mesaj trimis de rogue trader în data de 20.05.2020, 07:39)
"Toate astea au fost anticipate de Viorel Cataramă, care probabil că a fentat carantina de la Ţăndărei şi s-a îmbrăţişat cu focarul de infecţie, ca să arate că SARS-CoV-2 nu există." - incorect (vezi interviu A3 si alte declaratii RTV presa etc), Catarama n-a negat existenta virusului ci doar exagerarea de catre guvern a masurilor, el considerand ca virusul nu e atat de criminal precum se spune sau nu atat de criminal incat sa justifice blocarea economiei. E o diferenta...
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 20.05.2020, 10:37)
OK, poate ca stii mai bine, nu ma uit la Antena3 ca-mi strica pofta de mincare.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2020, 12:23)
Virusul este foarte contagios si foarte periculos pentru unii.Doar fiindca faci tu o forma usoara ,asta inseamna ca trebuie sa te gandesti numai la tine?Dupa tine potopul?Guvernul a luat masuri de capul lui?Sa lasam specialistii in fiecare domeniu sa-si spuna cuvantul.Sa-si bage fiecare nasul in oala sa.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2020, 09:41)
Ca de obicei Make incinge spiritele ! Fain !!!
11. o fi sau nu Covid - 19?
(mesaj trimis de Razvan în data de 21.05.2020, 16:21)
frumos expozeu; singura problema in acesta argumentatie este ca, desi nu suntem toti virusologi sau doctori - ceea ce este, evident un handicap care nu ar trebui sa ni se dea voie sa vorbim, mai sunt printre noi si oameni care gandesc; si tocmai pentru ca gandim, desi nu am fost toti la antipozi, stim ce dovezi sa cerem, probabil din aceeasi logica care ii face pe multi ca creada in existenta polilor desi nu au fost acolo; mai pe scurt - nu am prea auzit pe la noi de teste specifice covid-19 - stiu ca in USA in 13 martie a fost autorizat primul test de acest fel si nu-mi imaginez ca prima serie a si fost exportata in Romania! daca vorbim de celebrele teste realtime PCR atunci da, vorbim degeaba pentru ca sunt generice; daca vorbim de testele de anticorpi iar vorbim degeaba pentru ca nu ne dau suficiente detalii; in rest in presa si declaratiile oficiale vedem doar niste informatii nici macar de liceu; n-am vazut o discutie serioasa cu argumente si date clare de ADN si /sau ARN in care sa ni se prezinte ce si cum este cu acest "ceva" - in ideea ca, desi nu suntem toti virusologi, nu suntem chiar toti tampiti sau inconstienti asa cum se sugereaza cu o superioritate relativa imi permit sa spun; in concluzie, daca cineva este deranjat ca oamenii mai si gandesc si isi pun intrebari firesti, este o rusine; in al doilea rand - pentru ca tot veni vorba de Pascal - banuiesc ca e vorba de Blaise, omul de stiinta, am si eu o intrebare : stiinta - si in general, societatea umana - s-a dezvoltat de catre cei care au pus mereu intrebari si au mers mai departe sau de catre cei obedienti? acum, fiecare traieste cum poate si lasa in urma ... ce poate - fie si macar un semn de intrebare, tot e ceva decat nimic !