Parlamentul European şi-a aprobat, astăzi, poziţia de negociere cu Consiliul UE în legătură cu regulile revizuite privind detaşarea şoferilor, perioadele de odihnă şi o revizuire a normelor de cabotaj.
Pachetul "Mobilitate", adoptat în cadrul minisesiunii plenare de la Bruxelles, îşi propune, de asemenea, să pună capăt denaturării concurenţei de către transportatorii care utilizează companii de tip "cutie poştală".
PE a adoptat, astăzi, în primă lectură pachetul "Mobilitate", după ce săptămâna trecută acesta a fost retrimis la Comisia Transport şi Turism (TRAN) de preşedintele Antonio Tajani, din cauza numărului mare de amendamente depuse.
Eurodeputaţii români s-au mobilizat atunci şi au depus un număr mare de amendamente, împreună cu colegii lor din Bulgaria, Polonia şi ţările baltice, adunându-se în final peste 1.200 de amendamente.
Miercurea trecută, când urma să se voteze pachetul "Mobilitate" la Strasbourg, sute de transportatori din România s-au adunat în faţa sediului PE pentru a protesta împotriva măsurilor prevăzute.
Prin noua legislaţie, PE doreşte să înlocuiască restricţia existentă a numărului de operaţiuni de cabotaj - operaţiuni de transport în altă ţară UE în urma unei livrări transfrontaliere -, cu o limită de timp de 3 zile şi să introducă înregistrarea punctelor de trecere a frontierei prin tahografe.
De asemenea, va exista o "perioadă de aşteptare" în ţara de origine (60 de ore) înainte de deplasarea la un alt cabotaj, pentru a evita practicarea "cabotajului sistematic".
Pentru combaterea utilizării companiilor de tip "cutie poştală", întreprinderile de transport rutier de marfă ar trebui să desfăşoare o proporţie semnificativă din activităţi în statul membru în care sunt înregistrate, potrivit legislaţiei adoptate.
Întrucât operatorii folosesc din ce în ce mai mult vehicule utilitare uşoare pentru a furniza servicii de transport, aceşti operatori ar trebui, de asemenea, să respecte normele UE pentru operatorii de transport, consideră eurodeputaţii.
Normele la nivel european privind detaşarea şoferilor ar urma să ofere un cadru juridic clar pentru aplicarea regulilor de detaşare în sectorul extrem de dinamic al transporturilor, pentru a preveni birocraţia cauzată de abordări naţionale diferite şi pentru a asigura o remuneraţie echitabilă pentru şoferi.
Eurodeputaţii solicită ca regulile de detaşare să se aplice cabotajului şi operaţiunilor de transport transfrontalier, cu excepţia tranzitului şi a operaţiunilor bilaterale, cu o încărcare sau descărcare suplimentară în fiecare direcţie (sau niciuna la ieşire şi două la întoarcere).
Eurodeputaţii doresc, de asemenea, ca tehnologiile digitale să fie folosite pentru a uşura viaţa şoferilor şi pentru a reduce perioadele de control pe drum. De asemenea, ei vor ca autorităţile naţionale să se concentreze asupra companiilor cu nivel redus de conformitate, diminuând în acelaşi timp controalele aleatorii pentru operatorii care respectă legea.
Nu în ultimul rând, eurodeputaţii au propus modificări pentru a asigura condiţii mai bune de odihnă pentru şoferi, potrivit comunicatului PE. Companiile vor trebui să-şi organizeze calendarele astfel încât şoferii să se poată întoarce acasă la intervale regulate, cel puţin o dată la 4 săptămâni. Perioada de odihnă obligatorie la sfârşitul săptămânii nu ar trebui să fie petrecută în cabina camionului, se menţionează în legea adoptată joi.
Poziţia PE cu privire la regulile de detaşare a şoferilor a fost aprobată cu 317 voturi pentru, 302 împotrivă şi 14 abţineri, în timp ce poziţia legislativului comunitar referitoare la regulile perioadelor de odihna a fost aprobată cu 394 voturi pentru, 236 împotrivă şi 15 abţineri.
Poziţia asupra modificării regulilor privind accesul la ocupaţia de operator de transport rutier şi de transport rutier de mărfuri, care stabileşte norme privind cabotajul şi combaterea companiilor de tip "cutie poştală", a fost aprobată cu 371 voturi pentru, 251 împotrivă şi 13 abţineri.
"Astăzi, din păcate, s-a aprobat prima lectură a Pachetului Mobilitate. Mesajul meu pentru pentru transportatorii români este următorul: nu am pierdut războiul! Este doar prima lectură. După alegeri, noul Parlament poate relua întreaga procedură de la capăt", a scris pe pagina sa de Facebook eurodeputatul PNL Marian-Jean Marinescu, membru al Comisiei TRAN.
1. Buna ziua.
(mesaj trimis de MIHAI în data de 05.04.2019, 11:40)
Din punctul meu de vedere acest pachet ieste foarte bun. Normal ca deranjează pe anumiți transportatori care nu iau in calcul ce inseamna sa practici meseria de șofer masini de mare tonaj. Ar trebui sa se ia in calcul sporul de noapte pericolul varsta de pensionare și orele lucrate in plus fata de acel contract standard. Varsta de pensionare este 65 ani medicina muncii poate aproba ca iesti apt in legislatia rutieră până la vârsta de 60 ani. Deci nu putem sa iesim la pensie ca și șoferi.Suntem încadrați în câmpul muncii cu salariul minim pe economie dar noi șoferii de fapt avem calificare. Adică acel atestat pe care dacă nu îl detii nu poti fi angajat ca și șofer de masini de mare tonaj. Susțin acest pachet pe care sa aprobat in ciuda faptului că altii nu sunt deacord.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2019, 14:07)
Pachetul Mobilitate asa cum a fost votat nu face altceva decat sa decapiteze firmele de transport din estul Europei pentru ca soferii din est sa mearga sa lucreze pentru companiile din vest.Deci domnule sofer vei ajunge sluga la maimarii vestici daca doresti sa profesezi maideparte aceasta meserie.
Bafta!
...si poate te vor pensiona ei maidevreme.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2019, 15:05)
Daca tu esti calificat ca ai un atesta obtinut dupa ce ai urmat si dat un examen sau nu cum sunt inca foarte multi soferi tin sa te anunt ca ocupatia de calificat se obtine dupa urmarea unei scoli profesionale in cazul soferilor care dureaza 3 ani, iar in privinta votului cred ca urmeaza dupa migrarea populatie tari si migrarea firmelor cum doresc occidentali sa lase tari precum romania, bulgaria pe butuci fara nici o speranta de revenire.
1.3. Patronul de carton (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Simian în data de 05.04.2019, 19:09)
Patroane mai bine sclav la străini cu asigurare de sănătate și contribuția la pensie plătită la salariul in euro și seara acasă langa familie,decât voi patronii de carton care ne-ați ținut cu salariul minim pe economie încat nu puteam să deschidem macar usa la bancă,noi șoferi facem meseria asta grea și trebuie să fim plătiți,știu că e greu că patron sa nu mai schimbi Panamera an de an...asta e ghinion..
1.4. RASPUNS PENTRU SOFERI DE DOI BANI (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de ANONIM în data de 08.04.2019, 10:31)
Patronii de carton au facut in asa fel sa va intre in buzunar in fiecare luna mai mult de 2000 de euro pentru o meserie atat de grea incat autoritatile statelor occidentale adopta tot felul de masuri sa va mai rareasca de prin parcarile lor ca s-au saturat de manele, betii si gratare fumegande.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.04.2019, 21:13)
Vai mama ta!Cand o sa anungi la sapa de lemn printre pietre o da-ți dai seama ce dobitoc ai fost cândva...(ieste)
1.6. Sa termina cu comunitatea (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.04.2019, 08:46)
Nu va mai certați ca esti patron de carton sau sofer atat va zic ca adio comunitate ,
1 ca patron nu te poate aduce la 4 sap acasa.
2 ca patron nu poate sa iti dea mai mult de 2300 cu diurnă, voi soferi ăștia care cereți 3000 soferi lu peste care va pierdeți pe autostrada nu mai zic de naționale, care scoateți motorina lipsa ca va doare in plm de patron trece luna voi sa va luati bani .Ducetiva ca sofer la rasisti de nemți ca soferi ca vedeti voi salariu:)).
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.04.2019, 08:53)
Ca sofer cine te pune sa pleci de langa nevastata ? Mai vrei si salariu mare .Cati km faci tu soferule ala care vrei 3000 de euro ? Cu cat vreti sa va plateasca un patron daca lui ai ramane 0.85 pe km ce ce aveti impresia ca daca lucrați pe comunitate patroni face bani?
Acasa cu voi cu toti soferi sa lucrați pe 3000 de lei :)) stati ca vedeti voi acu salariu in romania
1.8. Salut (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de Mario în data de 16.04.2019, 09:45)
Lucrez de 5 ani , pe Spania, la o firma ce are domeniul de activitate transportul cu temperatura controlata. Câștigul lunar net este de 3118 euro/ aproximativ 14000 km. Volvo euro 6 , duba Shmitz, media tonaj 22T. Pauze respectate. Deci? Se poate !!!!!!!!!!!!
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.04.2019, 10:14)
Mănânci cacat cu gura plina.
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.04.2019, 10:17)
Sa ii decapiteze liniștiti ca i-au cotropit, mai bine sa lucrezi pentru acei mai mari de câte zici tu și sa fii respectat sa ai un program și un salariu adecvat...decât sa tragi de volan la un cartonar și la sfârșit de luna sa nu îți dea nici măcar mizeria de salariu promisa. Acești mai mari nu te taxează dacă depășești consumul, dacă Doamne ferește ai ceva avarie la mașina sau remorca...lista e lunga, însă unii dintre voi care e posibil sa aveți câteva camioane in traseu scoateți in evidentă decât aspectele negative...
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.04.2019, 10:27)
E un exemplu:
cine te-a pus ma sa te duci peste Belgian câte taxa 1,80€/km și sa lași prețul jos sa iei mai multe curse?
Acum vii și te plângi ca îți da puțin, pai te-ai dus și i-ai periclitat economia, firmele lui de transport nu au mai mers, rata de șomaj la el a crescut pe timp ce tu făceai buzunarele mari și ii umpleau parcările cu șoferi și camioane înmatriculate in Ro la care nu plăteai nimic in țara lui...
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.04.2019, 12:21)
Vai,vai...nu mai pot de mila asa zisilor patroni romani! Pai nu voi ati iesit in piata de transport cu tarife sub nivelul pietei obtinute prin plata mizerabila a soferului? Erati voi atat de destepti incat sa puteti oferii acree tarife daca nu ati fi gasit carne de tun care sa va conduca camioanele pe salarii de mizerie? Daca vreti sa ramaneti in piata europeana dati salarii europene (nu diurne ne impozabile si netaxabile) daca nu ...ura si la gara! Pentru noi nu conteaza ce nationalitate are angajatorul, javrelor!
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Cata în data de 16.04.2019, 12:41)
Mai bine sluga cum zici tu la străini.. Decit sluga ciobani care au vindut oile au cumpărat 3 mașini și nu știu cu ce se maninca aceasta meserie
1.14. Liniște (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de Vady în data de 24.04.2019, 11:48)
Colegu și pana acum se putea angaja la nemți .....de ce nu ai făcut-o .Acolo vei veni o luna pe an acasă nu ca la patronii de carton o data la 2 luni.Poti sa mergi in Germania la munca când vi acasă după 6 luni are sa fie mai mulți in casa.....????
1.15. Mesaj eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 08.05.2019, 22:20)
...
1.16. DRUMURI BUNE (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.07.2019, 15:39)
Drumuri bune.Da,in strainatate se poate.Soferul vine la firma spune ce probleme are cu masina lasa cheia si pleaca acasa, cand vine are masina reparata nu trebuie sa stea in atelier langa mecanic sa vada daca o repara.
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de X în data de 21.12.2019, 00:30)
Hahaha esti prost tare!