Asociatia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR) - InfoCons a încheiat un parteneriat cu firma de consultanţă Strategic Research Corporation (SRC) pentru informarea agenţilor economici privind drepturile legitime ale consumatorilor şi pentru evitarea activităţilor şi practicilor ilicite în domeniul protecţiei intereselor colective ale consumatorilor, conform unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Colaborarea între cele două entităţi vizează: identificarea, combaterea şi prevenirea practicilor incorecte ale comercianţilor în relatia cu consumatorii; monitorizarea comunicărilor comerciale adresate consumatorilor; indicarea preţurilor produselor oferite spre vânzare; securitatea generală a produselor; identificarea, combaterea şi prevenirea practicilor ilicite în domeniul protecţiei şi intereselor colective ale consumatorilor; etichetarea conformă a produselor; răspunderea producătorilor pentru pagubele generate de produsele cu defecte; prevenirea clauzelor abuzive şi publicitatea.
De asemenea, înţelegerea are în vedere respectarea drepturilor consumatorilor în ceea ce priveşte: contractele încheiate în afara spaţiilor comerciale; comercializarea pachetelor de servicii turistice; contractele la distanţă; vânzarea produselor şi garanţia acestora şi în ceea ce priveşte comerţul electronic.
În plus, Strategic Research Corporation va promova Programul National pentru Protectia Consumatorilor - Marca Încrederii şi va ajuta la întocmirea, pregătirea şi depunerea dosarelor pentru evaluarea, după criterii europene, a conformităţii produselor şi a documentatiei aferente pentru obţinerea Certificatului de Utilizare al Mărcii Programului, de către instituţiile care doresc să se înscrie.