Red Bull renunţă la motoarele Renault, punând astfel capăt, după 12 ani, unui parteneriat presărat cu momente de success. Honda va motoriza monoposturile Red Bull începând din 2019, informează motorsport.com.
Cu Renault, Red Bull a câştigat 57 de curse şi a cucerit patru titluri mondiale consecutive în Formula 1, în perioada 2010-2013, atât la constructori, cât şi la piloţi.
După schimbarea regulamentului tehnic intrată în vigoare în 2014, când s-a trecut de la motoarele V8 de 2,4 litri, la cele V6 turbo de 1,6 litri, Red Bull nu a mai ţinut pasul cu Mercedes şi nu a mai fost o candidată la titlul mondial, iar conducătorii echipei patronate de miliardarul Dietrich Mateschitz au dat vina pe francezi pentru lipsa rezultatelor.
Alegerea team-ului austriac este uşor suprinzătoare, ţinând cont de eşecul înregistrat de Honda cu McLaren, însă cei de la Red Bull nu au avut practic altă soluţie. Nici Ferrari, nici Mercedes, ceilalţi doi producători de motoare din Marele Circ, nu au dorit să le furnizeze propulsoare rivalilor la titlu, care ar beneficia de cea mai bună maşină din Formula 1, dar care ar fi trasă înapoi de motorizare.
Toro Rosso, echipa a doua a concernului Red Bull, foloseşte în acest sezon motoare Honda, iar rezultatele au fost încurajatoare, atât în termeni de putere, cât şi de fiabilitate. Astfel, Red Bull a decis să folosească, de anul viitor, propulsoarele japonezilor şi să menţină înţelegerea pe care o are Toro Rosso cu Honda.