Dacia şi-a crescut înmatriculările de autoturisme noi în Germania cu 8,4%, în primul semestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012, la 23.481 unităţi, în condiţiile în care piaţa germană a scăzut cu 8,1%, la 1,5 milioane de maşini.
Alături de Dacia, alte şapte mărci au înregistrat creşteri, în acest interval, dintr-un total de 33 de mărci analizate, potrivit datelor oficiului pentru înmatriculări auto german KBA, preluate de Mediafax.
Astfel, înmatriculările Jaguar au crescut cu 35%, la 2.236 unităţi, Seat a avansat cu 30%, la 41.359 unităţi, iar Land Rover cu 21%, la 6.912 unităţi. Cota de piaţă a producătorului de autoturisme Dacia s-a ridicat, în primele şase luni, la 1,6%.
Vânzările Renault, grup care deţine Dacia, au scăzut cu 12,3%, în intervalul analizat, la 48.911 unităţi.
În luna iunie, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au urcat cu 5,3%, la 4.679 unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 1,7%.
Piaţa germană a scăzut, în iunie, cu 4,7%, la 282.913 unităţi.
Germania a fost, anul trecut, a doua mare piaţă pentru Dacia, după Franţa.
În Franţa, Dacia a avut, în primul semestru, cea mai mare creştere procentuală pe piaţa auto, de 7,3%, la 46.900 unităţi, însă a înregistrat, în luna iunie, o scădere de 18,7%, la 8.200 înmatriculări de autoturisme noi. Piaţa franceză a scăzut, în primul semestru, cu 11%, la 1,118 milioane de unităţi, iar în iunie - cu 9%, la aproximativ 225.000 unităţi.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut, totuşi, lider, iar cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.