Penny Market anunţă rezultatele financiare pentru anul fiscal 2019, în care a înregistrat o cifră de afaceri de 3,96 miliarde lei, în creştere cu 15% faţă de anul fiscal precedent. În tot acest interval de timp, peste două milioane clienţi au vizitat cele 256 de magazine deschise până la finalul anului 2019 în România, conform unui comunicat de presă.
Grupul a investit în 2019 peste 280 milioane lei în modernizarea şi extinderea reţelei de magazine pentru a le putea oferi românilor o experienţă unică la cumpărături. De asemenea, contribuţia PENNY Market la bugetul de stat al României în 2019 a fost de peste 194 milioane lei, iar profitul net înregistrat de companie a fost de 55,15 milioane lei, în creştere cu 53% faţă de 2018.
Daniel Gross, Director General PENNY Market | REWE România, a declarat: "În 2019, am continuat să ne extindem şi am avut rezultate foarte bune la nivel de business. Piaţa din România este în continuare favorabilă expansiunii, atât în direcţia dezvoltării reţelei noastre de magazine, cât şi pentru construirea celui de-al patrulea centru logistic. Am început noul an cu provocări nemaîntâlnite anterior, dar întreaga echipă PENNY Market a dat dovadă de rezilienţă, responsabilitate şi curaj şi am trecut cu bine de ceea ce sperăm noi să fie cele mai grele luni ale acestui an. Ne uităm cu optimism la lunile rămase din 2020 şi ne dorim să ne atingem obiectivul de expansiune, să creăm noi locuri de muncă şi să deservim cât mai mulţi clienţi mulţumiţi,"
Planul de expansiune PENNY Market pentru următoarea perioadă vizează deschiderea a 20-25 de magazine anual, astfel încât, în 2025, reţeaua să ajungă la 400 de spaţii deschise. Investiţiile din următorii ani includ şi deschiderea celui de-al patrulea centru logistic în regiunea Oltenia, precum şi lucrări de modernizare şi eficientizare a întregii reţele de magazine existente. Bugetul estimat pentru implementarea acestor proiecte, în următorii şase ani, se ridică la peste două miliarde de lei.
Potrivit comunicatului, Penny Market a implementat un program de creştere a venitului minim net disponibil pentru cei care îşi desfăşoară activitatea în magazine şi în cele trei centre logistice din ţară. Începând cu 1 aprilie 2020, venitul minim net de intrare în companie a crescut la 2.100 de lei, ce include şi bonurile de masă. Tot în 2019, echipa s-a extins cu 340 de noi colegi, numărul total ajungând la 4.840 de angajaţi.
Pentru anul în curs, planurile PENNY Market includ: investiţii în expansiune în conformitate cu certificarea de management energetic ISO 50001, extinderea colaborării cu producătorii români şi implicarea în activităţi de susţinere a comunităţilor şi de protejare a mediului. Compania va continua să adapteze permanent reţeaua de magazine punând accent pe modernizarea design-ului, eficientizarea proceselor de organizare folosind noua tehnologie şi, bineînţeles, dezvoltând gama de produse cu accent pe prospeţimea şi varietatea acestora.