Pentru 2005, "McCann-Erickson România" vrea să-şi crească cifra de afaceri şi profitul cu 15-20%

Ancuţa Stanciu
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 4 ianuarie 2005

"McCann-Erickson România", înfiinţată în 1991 sub numele Clip Advertising, s-a numărat printre primele agenţii de publicitate din România. În 1995 se afiliază la reţeaua McCann-Erickson Worldwide schimbîndu-şi denumirea în BV McCann-Erickson România, iar în 1996 devine firmă mixtă.

În prezent, McCann-Erickson România este o agenţie de publicitate full-service care oferă inclusiv servicii de Marketing Communications. În ultimii ani de activitate, McCann-Erickson România şi-a consolidat poziţia de lider în domeniu prin expertiza recunoscută în diverse arii de comunicare publicitară. De-a lungul timpului, McCann-Erickson România a construit numeroase mărci pe piaţa româneas-că, printre care amintim numai: "Untdelemn de la Bunica" - Topway; "Pastele Băneasa", Kandia şi Kandia Ice de la Excelent sau LadyMilk a grupului LaDORNA.

În 2001 şi 2002 creativitatea şi profesionalismul McCann-Erickson au primit recunoaşterea publică în cadrul Ad"Or, cel mai important festival de publicitate din România. În iulie 2002, primeşte din partea reţelei McCann Worldwide premiul Best European Strategy pentru Allianz ţiriac. La festivalul de publicitate Golden Drum 2002, din Portoroz - Slovenia, McCann-Erickson a obţinut premiul Silver Drumstick pentru spotul "Numai 6 sînt norocoase", realizat pentru Loteria Naţională.

Anul 2003 marchează activitatea McCann prin două premii: Medalia de Bronz pentru spotul Umbre, la Festivalul de la New York şi Mobius Award pentru campania Numai 6 sînt norocoa-se în cadrul Los Angeles Mobius Awards. Ediţia 2004 a Festivalului de la New York aduce pentru McCann trei importante distincţii: Medalia de argint pentru TVC-ul Comunitatea Romă: Acordeonul/Inima, Medalia de bronz pentru spotul TV Dispariţia şi Certificatul de Finalist pentru prinţul Safety Opener, Stella Artois fără alcool.

Prima ediţie Effie Awards organizată în România în acest an îi rezervă Agenţiei McCann/Creative Services marele premiu, Grand Effie, pentru campania Fanta Shokata. Tot pentru Fanta Shokata, obţine premiul Gold Effie pentru cea mai bună campanie la categoria "Băuturi Non-Alcoolice". În egală măsură, Effie Awards a apreciat eficienţa, creativitatea şi originalitatea campaniei Numai 6 sînt norocoase, oferind McCann-Erickson premiul Gold Effie, la categoria "Media & Divertisment".

Studiul AdMarket 2004 a desemnat McCann drept agenţia care se bucură de cea mai mare notorietate şi reputaţie între agenţiile de publicitate din România, iar la Golden Hammer, la Riga, McCann a cîştigat titlul de Agenţia Anului, prin cumularea celor 7 premii (4 de aur şi 3 de argint) obţinute la diferite categorii ale festivalului.

Ad"Or 2004 a adus pentru McCann alte importante premii: Spring Depression - Loto 6/49 (best radio spot), Sprîncenele - Mobifon şi Dispariţia - ARAS (best TVC), Umeraşul - Churchill View şi Saint Michel - Maximum Chic (best print). La Portoroz, McCann a obţinut două Silver Drum cu lucrarea Made în România pentru MTV, campanie premiată şi cu spotul Fiare pentru fiara din tine creat pentru Sprite (Coca Cola).

Printre clienţii agenţiei se numără The Coca-Cola Company, Nestle, Mobifon, Interbrew, L"Oreal, JTI/RJR, ING, Flanco, Excelent, LaDORNA, GM-Opel, Boots, Topway/ORKLA, MasterCard Europe, Loteria Naţională, Romstal, UPS, Siemens, MTV România, Overseas Group, SSL, Guzu Chim, Adevărul, ARAS, CMSC, SINDAN.

În 2004, agenţia a cîştigat mai mulţi clienţi: Connex, ING, Flanco, Churchill View, Frontline. Tot în 2004, McCann a înregistrat şi cea mai mare cifră de afaceri de la înfiinţarea sa - în urmă cu 14 ani - şi un profit pe măsură. De asemenea, anul trecut, au fost înfiinţate doua noi divizii - McCann PR şi Future Brand (care se ocupă de new brand, brand strategy, branding corporate şi de produs), divizii care au înregistrat deja rezultate foarte bune în cele cîteva luni de funcţionare şi care au şi pentru 2005 un program de dezvoltare foarte ambiţios.

Pentru 2005, agenţia are în vedere creşterea cifrei de afaceri şi, implicit a profitului, cu 15-20% faţă de 2004.

McCann-Erickson nu a rămas indiferent la problemele sociale. Campania de prevenire şi combatere a violenţei în familie, derulată în parteneriat cu Centrul de Mediere şi Securitate Comunitară - Iaşi (CMSC), a avut un deosebit impact asupra publicului larg cu cele trei spoturi realizate: "Bătătorul", "Umbrele" şi "Strada". De asemenea, în anul 2003 s-a implicat, alături de Asociaţia Română Anti-Sida (ARAS), în campania de prevenire a HIV, realizînd spotul "Dispariţia". Tot în 2003, în cadrul unei campanii desfăşurate împotriva discriminării etnice, McCann-Erickson realizează spotul "Comunitatea Roma: Acordeonul/Inimă". Anul acesta, McCann/Creative Services a dezvoltat o nouă campanie socială, de această dată pentru Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei: "Violenţa se învaţă în familie".

Diviziile specializate din cadrul grupului sînt: McCann/Creative Servi-ces - agenţia ATL, Universal McCann - agenţia de media, McCann PR - agenţia de relaţii pu-blice; Momentum - agenţia de BTL, McCann Interactive - publicitate on-line, MRM - customer relationship marketing.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb