PENTRU A TREIA OARĂ LA MILA COLEGILOR SENATORI Oprea, acuzat de ucidere din culpă

I.P.
Ziarul BURSA #Anticorupţie / 2 septembrie 2016

Gabriel Oprea

Gabriel Oprea

DNA: "Ministrul Oprea Gabriel realiza în medie aproximativ cinci deplasări zilnice pe parcursul cărora era însoţit de echipaje ale poliţiei rutiere"

Procurorii susţin: "Oprea Gabriel este cel care a impus ca deplasarea să se facă cu viteză foarte ridicată, cauză care a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei Gigină Bogdan-Cosmin"

----------

Actualizare 16:18 Gabriel Oprea: "Sunt nevinovat;în seara accidentului veneam de la SRI"

Fostul vicepremier, senatorul Gabriel Oprea, spune, pe pagina sa de Facebook, în legătură cu acuzaţia DNA de ucidere din culpă în dosarul morţii lui Bogdan Gigină, că este nevinovat, iar "procurorii sunt pe un drum greşit", susţinând că în seara în care a avut loc accidentul se întorcea de la SRI.

"După aproape un an, procurorii DNA au anunţat că solicită aviz pentru începerea urmăririi penale faţă de mine, în legătură cu accidentul în care a murit Bogdan Gigină. Am spus-o şi o repet: regret enorm această pierdere şi cuvintele sunt prea puţine pentru a descrie cât de mult m-a marcat, ca părinte mai ales, tragedia din octombrie 2015. Vreau să se facă dreptate, însă, citind comunicatul DNA, cred că procurorii sunt pe un drum greşit", a scris Gabriel Oprea.

El precizează că nu a avut acces la dosar, dar că doreşte să sublinieze o serie de aspecte.

"Nu era vorba despre o coloană oficială, ci despre un dispozitiv de însoţire. Există o reglementare din anul 2000 care prevede că miniştrii de stat beneficiază de însoţire şi protecţie. De altfel, tot DNA detaliază, într-un comunicat mai vechi, despre ce este vorba: «însoţirea unui demnitar de către poliţia rutieră presupune atât asigurarea echipajului de însoţire şi a vehiculului corespunzător, cât şi instalarea în teren a unui dispozitiv de dirijare şi siguranţă a traficului format din posturi fixe, posturi mobile şi patrule auto-moto, atât pe traseul care urmează a fi parcurs, cât şi pe traseele alternative»", a menţionat fostul ministru de Interne.

El mai susţine că nu ministrul stabileşte cine face parte din dispozitiv, nici dacă se folosesc sau nu motociclete, şi adaugă că nu a cerut niciodată ca deplasările să fie făcute cu o anumită viteză, ci, de obicei, doar întreba care va fi durata deplasării. "DNA spune că «am determinat prezenţa lui Bogdan Gigină» în acel dispozitiv. Iarăşi un lucru greşit pentru că traseul, asigurarea lui, gestionarea resursei umane şi a vehiculelor utilizate nu sunt treaba ministrului. (...) DNA spune spre finalul comunicatului că «accidentul a avut drept cauză viteza de deplasare (84km/h) şi neadaptarea la condiţiile meteorologice». În aceeaşi frază însă procurorii spun că aceste cauze ale accidentului (viteza şi neadaptarea la condiţii) au fost «determinate» de mine personal. Repet: nu ministrul stabileşte viteza de deplasareşi nu am cerut niciodată nimănui să meargă mai repede decât permit condiţiile meteo", a susţinut fostul ministru al Afacerilor Interne.

El mai susţine că în ziua respectivă a mers la mai multe instituţii ale statului.

"Dacă susţinerile vehiculate de unii anul trecut ar fi fost adevărate, să fiţi siguri că detaliile picante ar fi apărut în comunicat. Adevărul este aşa cum l-am spus încă de atunci. Nu veneam nici de la restaurant, nici de la vreo întâlnire privată şi nici nu eram însoţit de altcineva în afară de şofer şi aghiotant. Veneam de la una din instituţiile statului aflată în strânse relaţii de colaborare cu Ministerul, adică de la Serviciul Român de Informaţii", a precizat Gabriel Oprea.

El mai spune că DNA "uită ceva esenţial: Bogdan Gigină nu a alunecat, nu s-a lovit de un copac, nu a intrat pe contrasens, ci a căzut cu motocicleta într-o groapă imensă din carosabil".

"Dragi prieteni, nu este un moment uşor pentru mine. Dar ştiu că sunt nevinovat. Aştept să văd tot dosarul şi tot ceea ce pot spune acum este că voi utiliza, ca de fiecare dată, pârghiile legale pentru a arăta că spusele procurorilor nu au nicio bază reală", încheie Gabriel Oprea, conform sursei citate.

(M.I.)

---------

Actualizare 10:43 Cererea de efectuare a urmăririi penale faţă de Gabriel Oprea a ajuns la Senat

Procurorul General al PICCJ a solicitat astăzi Senatului să formuleze cererea de efectuare a urmăririi penale faţă de fostul ministru al Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.

"Procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PICCJ, n.r.) a solicitat Senatului să formuleze cererea de efectuare a urmăririi penale faţă de Oprea Gabriel, fost ministru al Afacerilor Interne şi viceprim-ministru pentru Securitate Naţională, actual membru al Senatului, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă, în modalitatea normativă prevăzută de art. 192 alin. 1 şi 2 din Codul penal", se arată într-un comunicat al PICCJ, trimis redacţiei.

(S.A.)

-----------

Fostul vicepremier Gabriel Oprea va ajunge pentru a treia oară la votul senatorilor ca să aprobe sau nu solicitarea DNA de urmărire penală, de data aceasta pentru ucidere din culpă. În februarie, Senatul a aprobat pentru Oprea două cereri de urmărire penală pentru abuz în serviciu, în cazul limuzinei DIPI şi în cel al folosirii abuzive a coloanei oficiale.

Laura Codruţa Kovesi, procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie referatul cauzei, în vederea sesizării Senatului, pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de Gabriel Oprea, senator în Parlamentul României, fost viceprim-ministru pentru Securitate Naţională şi Ministru al Afacerilor Interne, în legătură cu săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, în perioada în care a deţinut funcţia ministerială.

Procurorii susţin: "În seara de 20 octombrie 2015, în jurul orei 19, agentul de politie Gigină Bogdan-Cosmin a fost implicat într-un accident de circulaţie în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul.

La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire al ministrului Oprea Gabriel. Acest dispozitiv, asigurat de către Brigada de Poliţie Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, era format dintr-un motociclist rutier (victima Gigină Bogdan-Cosmin) şi un echipaj format dintr-un ofiţer şi un agent de poliţie aflaţi într-un autoturism de poliţie rutieră. Acest dispozitiv preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul Oprea Gabriel. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa situată în cartierul Cotroceni".

Din probele administrate în cauză, procurorii susţin că sunt indicii rezonabile că, încălcând dispoziţiile legale care reglementează însoţirea demnitarilor, ministrul de interne Oprea Gabriel a dispus, pentru sine, să beneficieze de însoţire cu echipaje de poliţie rutieră cu titlu permanent, ca aceste echipaje să fie formate atât dintr-un autoturism de poliţie rutieră (un agent şi un ofiţer de poliţie rutieră), cât şi dintr-o motocicletă a poliţiei rutiere.

DNA precizează: "Lucrătorii respectivi funcţionau în cadrul compartimentului special din cadrul Brigăzii Rutiere a Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti care asigură însoţirea coloanelor oficiale. Au fost desemnaţi lucrători care aveau atribuţii exclusive de însoţire a ministrului, într-o structură permanentă care presupunea asigurarea concomitentă a 3 poliţişti pentru fiecare post (două schimburi şi o rezervă). Lucrătorii erau permanent la dispoziţia ministrului, aşteptând-l după fiecare deplasare în imediata apropiere a destinaţiei.

Din analiza documentelor care atestă componenţa zilnică a misiunilor de însoţire şi deplasările efectuate, rezultă că ministrul Oprea Gabriel realiza în medie aproximativ cinci deplasări zilnice pe parcursul cărora era însoţit de echipaje ale poliţiei rutiere. Numărul total al acestor misiuni este de aproximativ trei ori mai mare decât cele realizate în aceeaşi perioadă pentru însoţirea preşedintelui României şi de aproximativ două ori mai mare decât cel corespunzător prim-ministrului, demnitari îndreptăţiţi la însoţire permanentă conform prevederilor legale.

Fiecare deplasare presupunea redirecţionarea şi a unui număr semnificativ de agenţi de poliţie de la posturile unde îşi desfăşoară în mod obişnuit activitatea către traseele pe care se deplasează demnitarul, cu consecinţa perturbării modului în care se realizează activitatea de supraveghere, îndrumare şi control al traficului. De exemplu, în seara de 20 octombrie 2015, când s-a produs accidentul, dispozitivul a fost format din 27 de poliţişti aflaţi în intersecţiile de pe traseu.

În acele situaţii, intersecţiile în care acţionau agenţii de poliţie nu erau alese în funcţie de valorile de trafic, iar manevrele de dirijare nu urmăreau optimizarea circulaţiei, ci reducerea timpului de deplasare a demnitarului.

În condiţiile în care numărul de agenţi de poliţie care desfăşoară la un anumit moment dat activităţi de dirijare a traficului pe raza întregului municipiu Bucureşti variază între 60 şi 80, asigurarea dispozitivului de siguranţă pentru fiecare demnitar presupune că o parte importantă din resursele Brigăzii de Poliţie Rutieră este alocată exclusiv activităţii de însoţire, cu afectarea celorlalte responsabilităţi. Totodată, un număr important de intersecţii cu valori mari de trafic nu pot fi dirijate de către agenţii de poliţie care trebuie să se deplaseze pentru a asigura traseul coloanelor oficiale.

Aşadar, profitând de autoritatea pe care funcţia de ministru de interne i-o conferea asupra funcţionarilor publici din cadrul acestui minister, ministrul de interne Oprea Gabriel a determinat atât însoţirea sa permanentă cu echipaje ale poliţiei rutiere, cât şi modalitatea de formare a acestor echipaje, respectiv folosirea unei motociclete a poliţiei rutiere pentru a facilita deplasarea cu viteză a coloanei oficiale astfel formate.

Existenţa unei motociclete de poliţie care deschidea coloana oficială a ministrului de interne permitea deplasarea cu viteză mare a coloanei, motociclistul fiind în măsură a circula mai repede şi a dirija circulaţia în intersecţiile pe unde avea să treacă coloana ministrului, astfel încât să permită trecerea acesteia în condiţii optime de trafic rutier".

DNA susţine că Oprea Gabriel este cel care a determinat, prin încălcarea dispoziţiilor legale menţionate, prezenţa victimei Gigină Bogdan-Cosmin ca motociclist într-o coloană oficială, împrejurare în care acesta a decedat.

În ceea ce priveşte cauza accidentului de circulaţie constând în viteza de deplasare (84 de km/h) şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmăririi penale rezultă indicii rezonabile că această cauză a fost determinată de către ministrul de interne Oprea Gabriel.

DNA menţionează: "Viteza de deplasare era stabilită în mod implicit de către ministrul de interne prin comunicarea destinaţiei şi a momentului precis la care aceasta trebuia să ajungă la destinaţie. De altfel, acesta era singurul în măsură să solicite mărirea vitezei de deplasare dincolo de depăşirea limitei de siguranţă. Din probele administrate rezultă că necesitatea deplasării cu viteze superioare impuse de ministrul de interne a determinat o modalitate de lucru. În acest sens, motociclistul care deschidea coloana oficială trebuia să ajungă în intersecţii înainte de restul coloanei, să se asigure că traficul este oprit (dacă este cazul să dirijeze traficul rutier pentru a facilita trecerea coloanei), după care - în momentul apropierii restului coloanei - să se deplaseze cu viteză sporită către următoarea intersecţie pentru a repeta acest proces. Acest mod de lucru corespunde şi situaţiei de fapt din prezenta cauză când, după ajungerea coloanei în intersecţia străzii Ştirbei Vodă cu Calea Plevnei, victima Gigină Bogdan-Cosmin a accelerat către următoarea intersecţie, cea cu Splaiul Independenţei, împrejurare în care s-a produs accidentul soldat cu decesul acestuia".

Procurorii susţin că Oprea Gabriel este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul pe care demnitatea deţinută i-l conferea şi cu încălcarea dispoziţiilor legale care reglementează deplasarea coloanei oficiale care îl însoţea, ca deplasarea să se facă cu viteză foarte ridicată, cauză care a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei Gigină Bogdan-Cosmin.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Ce mai conteaza ca asta mergea de 5 ori pe zi cu escorta, cand Isareascu are salar de 15-20.000 de euro/luna. Pai ia calculati cat costa salariile, consumul si uzura masinilor celor care il escortau, sa vedem cat va da... Hai Make, pune pe hartie..!

    1. Din cauza grandomaniei lui Oprea si a abuzului de putere a murit un om si o familie isi plange copilul iar tu faci trimitere la bani.!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Nu din cauza gradomaniei lui Oprea a murit acea persoana. A murit datorita mizerei clasei politice care in loc sa aloce fonduri la dezvoltarea infrastructurii si marcarea corespunzatoare a lucrarilor a preferat sa ii fure, iar domnul MAKE ne poveste cat este salariul lui Isarescu si cat de mult ne ajuta pe noi ca stim. Despre asta era vorba !

      Este ca si cum ai spune ca cei din Colectiv au murit din cauza ca le placeau concertele...

      Nu este echivalenta comparatia, intrucat in cazul celor de la Colectiv a fost alegerea lor sa mearga la concert pe cand politistul a fost obligat sa il deserveasca pe Oprea intr-o misiune cu caracter ilegal. Daca Oprea ar fi respectat lega, acel om ar fi trait acum!!! In plus, dincolo de opiniile noastre, este bine sa ascultam ce spun cei specializati iin evaluarea situatiilor de acest gen - procurorii si judecatorii. Ei au cunostintele si experienta necesare.

      Ambele cauze au determinat moartea acelui tanar. Cert este ca Oprea a ordonat o actiune ilegala in cursul caruia unul dintre executanti si-a pierdut viata iar in astfel de situatii cel care a ordonat actiunea respectiva cu caracter ilegal este vinovat.

      Este evident ca judecata o vor face judecatorii, insa noi putem sa avem opinii. Este dreptul nostru. Acel tanar era intr-o misiune ordonata de catre superiorii sai. El detinea permis de conducere si era apt pentru a participa in astfel de misiuni. Asta era job-ul lui. Vrei sa spui ca daca in masina era primul ministru, care avea dreptul la coloana oficiala, acel tanar nu murea?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb