Franke a înregistrat o creştere a vânzărilor de 5%, în primele nouă luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi estimează că va păstra acest nivel de creştere pentru întregul an.
Cu o cotă de 40% din piaţa sistemelor complete de bucătării (principalul canal pe care Franke activează), compania este lider pe segmentul chiuvetelor de înaltă calitate.
Recent, producătorul de electrocasnice, care are 27 de angajaţi în ţara noastră, a lansat un cuptor care poate comunica la distanţă prin intermediul unui smartphone.
Referitor la alte produse lansate, Florin Porojan, directorul general Franke România, ne-a precizat: "Un alt produs de succes lansat de Franke în 2013 este hota Maris, care a fost recompensată pentru designul său deosebit cu premiul internaţional «IF design», în anul 2012".
Franke urmează să lanseze un nou brand exclusivist - Eisinger - un brand de lux de mare succes în Elveţia, Germania, Austria şi alte ţări vestice, după cum ne-a spus domnul Porojan, adăugând: "Fiind experţi în echiparea bucătăriilor, vom introduce materialul compozit Franke Solid Surface. Cu o grosime de 12 mm sau 6 mm şi fiind termoformabil, acest material se poate adapta foarte uşor aplicaţiilor moderne ca arhitectură şi design, îmbinările nefiind vizibile. Nefiind afectat de radiaţiile UV, îşi menţine culoarea şi finisajul pentru o perioadă lungă de timp. Este uşor de întreţinut, este rezistent la uzură şi este protejat împotriva bacteriilor".
Printre proiectele de investiţii ale companiei se numără dezvoltarea reţelei de showroom-uri Franke în toate oraşele importante.
Florin Porojan ne-a menţionat că sistemele complete încorporabile sunt cele care se vând cel mai bine pe piaţa noastră.
"Clienţii noştri îşi doresc un design unitar în bucătărie: cuptor, plită, hotă, chiuvetă, baterie, cuptor cu microunde şi frigider, integrate din punct de vedere al finisajului, culoare şi stil", potrivit directorului general de la Franke România.
Franke este compania care a introdus pe piaţa românească conceptul de soluţie completă pentru bucătărie.
La nivel global, Franke a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 2,5 miliarde franci elveţieni, realizând un profit de 116 milioane franci elveţieni, cu investiţii de 209 milioane franci elveţieni.
Conducerea companiei consideră că piaţa de profil este matură, în care clientul final este bine informat şi ştie foarte bine ce vrea. Aceştia susţin că cererea este erodată de impredictibilitatea evoluţiei mediului economic la nivel local şi internaţional.
În viitor, această piaţă va fi una în care vor performa în special companiile puternice şi stabile din punct de vedere financiar, care vor găsi soluţii să vină în întâmpinarea nevoilor clienţilor. Florin Porojan estimează o uşoară creştere a pieţei de bunuri de folosinţă îndelungată, pentru anii următori.
Franke România este parte a diviziei Franke Kitchen Systems Group, fiind prezentă pe piaţa locală din anul 1998, ca lider în sectorul echipamentelor încorporabile pentru bucătării destinate uzului casnic.
"În România, compania îşi ghidează activitatea conform principiilor şi valorilor fundamentale de business ale grupului, acelea de corectitudine, respect şi deschidere, aplicate în toate aspectele activităţii. Franke este un brand aspiraţional, fiind unul dintre puţinele branduri la nivel mondial care au depăşit statutul de simplu producător, devenind un simbol al stilului", potrivit lui Florin Porojan, care a adăugat: "Produsele şi serviciile Franke reprezintă rezultatul a 100 de ani de experienţă, excelenţă, inovaţie şi pasiune în dezvoltarea celor mai bune soluţii complete pentru bucătărie".
În prezent, compania deţine în portofoliu peste 1.500 de produse diferite, asigurând toate echipamentele necesare unei bucătării: chiuvetă, baterie, plită, hotă, cuptor, maşină de spălat vase, combină frigorifică, cuptor cu microunde, maşină de spălat rufe şi alte accesorii.
Începând cu anul 2006, Franke România comercializează pe piaţa locală şi hotele produse sub brand Faber, în urma achiziţionării, în 2005, a acestei companii, care este lider mondial în dezvoltarea şi producţia de hote decorative, de înaltă tehnologie.
Produsele comercializate de Franke în România sunt produse în proporţie de 90% în Italia, iar restul sunt importate din Scoţia, Turcia, Germania şi Elveţia.
Sursele citate susţin că peste 100 de milioane de locuinţe din întreaga lume se bazează pe sistemele de bucătărie Franke.