Mazda estimează că profiturile anului fiscal 2006 vor atinge un nivel record, în contextul unei creşterii consecutive înregistrată în ultimii şase ani. Veniturile globale la finalul anului fiscal sunt estimate la 3.200 miliarde Yeni, în creştere cu 10% faţă de 2005. Profitul operaţional este prevăzut să atingă valoarea de 158 miliarde Yeni, în creştere cu 28%. Aceeaşi creştere de 28% este progno-zată şi pentru profitul din activităţile curente, care se estimează că va ajunge la 130 miliarde Yeni. Profitul net la finalul exerciţiului financiar este estimat la 73 miliarde Yeni, în creştere cu 9%. Ulterior ultimei revizii a estimărilor, vân-zările consolidate pentru întregul an fiscal 2006 sunt prognozate la 1,17 milio-ane unităţi.
În perioada aprilie - decembrie 2006, vânzările consolidate Mazda au atins valoarea de 2.289,6 miliarde Yeni, reprezentând o creştere de 9% comparativ cu aceeaşi perioada a anului fiscal 2005. Profitul operaţional a crescut cu 23,6 miliarde Yeni, la 107,3 miliarde, cu 28% mai mult faţă de anul precedent.
Aceste performanţe financiare au fost posibile datorită unui mix de producţie îmbunătăţit, eforturilor de reducere a costurilor, precum şi datorită efectului pozitiv înregistrat ca urmare a unei deprecieri a Yen-ului, care a contrabalan-sat creşterea preţurilor la materii prime.
Profitul din activităţile curente a crescut cu 23%, atingând valoarea de 83,9 miliarde Yeni, iar profitul net a fost de 42,1 miliarde Yeni, mai mult cu 2% decât în perioada corespunzătoare a anului 2005.
Din perspectiva geografică, vânzările Mazda în sistem retail au scăzut în Japonia cu 8%, la 182.000 unităţi, pe fondul reducerii cererii pieţei pentru ve-hicule înregistrate. În SUA, volumul vânzărilor a atins 202.000 unităţi, reprezentând o creştere de 4% comparativ cu anul precedent. Acest lucru s-a datorat în primul rând contribuţiei aduse de modele recent lansate, precum Mazda CX-7, Mazda5 sau MX-5 Miata. Cererea mare înregistrată în Europa pentru modelele diesel Mazda5 şi Mazda6, alături de MX-5, a dus la obţinerea unui volum de vânzări retail de 219.000 unităţi, în creştere cu 11%. În China, competiţia acerbă a provocat o scădere cu 4% a volumului vânzărilor, la 98.000 unităţi. Vânzările totale pentru primele 9 luni ale anului fiscal 2006 au fost mai mari în Europa şi America de Nord. Acest lucru a balansat efectele cauzate de scăderea cererii în Japonia şi în alte regiuni, rezultând un volum total consolidat de 829.000 unităţi, cu 1% mai mic decât cel înregistrat în 2005.
David Friedman, Mazda Representative Director & Chief Financial Officer a declarat: "Rezultatele obţinute de Mazda pe parcursul primelor nouă luni ale anului fiscal 2006 reflectă progresul, în ciuda provocărilor din ce în ce mai mari cu care se confruntă mediul de business. Suntem încântaţi să constatăm că ne-am îmbunătăţit marginea operaţională, ajungând la 4,7% - mai mult cu 0,7% faţă de anul precedent. Au rămas mai puţin de 2 luni până la bilanţul anual şi continuăm să ne concentrăm atenţia asupra îmbunătăţirii permanente a activităţii noastre, ca şi condiţie esenţială pentru a dezvolta în continuare Mazda pe baze solide şi durabile."
Echivalent USD / EUR
Rezultatele financiare pentru perioada Aprilile - Decembrie 2006
Unitate de măsură - milioane
Yen US$ Euro
Vanzari2.289.600 19.221,0 14.623,5
Profit operational107.300 900,8 685,3
Profit din activitati curente83.900 704,3 535,9
profit net 42.100 353,4 268,9
- Echivalentul în USD este calculat la o rată de 119.12 Yen/USD (rata de schimb la 31 decembrie 2006).
- Echivalentul în EUR este calculat la o rată de 156.57 Yen/EUR (rata de schimb la 31 decembrie 2006).
NOTA:
Proiecţiile financiare şi estimările pentru anul fiscal 2006, prezentate în acest comunicat de presă, pot fi afectate de anumite incertitudini legate de condiţiile viitoare ale economiei globale şi ale industriei auto, precum şi de riscul fluctuaţiilor ratei de schimb. Vă rugăm să ţineţi cont de faptul că performanţa reală Mazda poate fi diferită de aceste proiecţii. Vă rugăm să luaţi la cunoştinţă faptul că nici Mazda, nici orice alta terţă parte care furnizează aceste informaţii nu poate fi făcută responsabilă pentru vreun prejudiciu individual înregistrat ca ur-mare a unor investiţii bazate pe informaţia conţinută în acest comunicat.