• Update 17:03 DREPT LA REPLICĂ
Referitor la materialul denumit "Pentru neplata taxei pe infrastructură, şapte operatori riscă să rămână cu trenurile în gară" publicat astăzi, 22.11.2013, în ziarul BURSA, Transferoviar Grup doreşte să facă următoarele precizări:
"Materialul publicat de ziarul dumneavoastră cuprinde anumite informaţii prezentate fără o informare temeinică prealabilă, care sunt de natură să ne aducă prejudicii importante de imagine.
Transferoviar Grup SA nu se află în situaţia de a avea în acest moment trenuri oprite datorită neplăţii taxei pe infrastructura feroviară, iar informaţia potrivit căreia în week-end-ul trecut un tren aparţinând societăţii noastre a fost reţinut în gară datorită motivului amintit anterior este total neadevărată.
Transferoviar Grup SA este o companie care întodeauna şi-a respectat obligaţiile de plată a taxei de acces pe infrastructura feroviară, respectând programul de efectuare al plăţilor.
Vă menţionăm faptul că Transferoviar Grup, în calitate de gestionar de infrastructură, are în administrare peste 320 de km de cale ferată închiriată de la CNCF CFR SA, iar de la preluarea liniilor au fost efectuate investiţii majore în întreţinerea şi îmbunătăţirea infrastructurii publice aflată în administrarea sa".
---
Un număr de 22 de garnituri (20 ale CFR Călători, unul de la CFR Marfă şi unul de Transferoviar Grup) au fost oprite weekendul trecut în gări, ca măsură de interdicţie temporară a utilizării infrastructurii, din cauza neplăţii TUI (taxa de utilizare a infrastructurii), după cum ne-au spus surse din piaţă.
Acestea ne-au precizat că, iniţial, CFR Infrastructură a notificat companiile respective de transport feroviar, după care a chemat reprezentanţii acestora la conciliere, în final informându-i din nou asupra situaţiei în care se află.
"Dacă nu plătesc nici acum, se poate recurge la interdicţie permanentă", ne-au mai spus sursele noastre.
Reprezentanţi din Ministerul Transporturilor (MT) ne-au precizat că aceste măsuri sunt prevăzute în contractele încheiate între părţi, subliniind că şapte operatori, dintre care patru de transport marfă şi trei de transport călători, nu şi-au plătit serviciile pentru utilizarea infrastructurii.
Suma pe care CFR Infrastructură o are de încasat de la societăţile respective se ridică la 984,5 milioane de lei, ne-au spus surse din MT, sumă ce reprezintă restanţele acumulate din neplata TUI şi din penalităţile aferente.
Întrebat de Ziarul BURSA dacă Grup Feroviar Român (GFR) se află în situaţia de mai sus, Sorin Chinde, directorul general al GFR, ne-a spus: "Grup Feroviar Român nu a fost vizat de o astfel de măsură. GFR şi-a plătit toate taxele la zi şi a investit aproape 100 de milioane de euro în infrastructură doar în ultimii ani, în ciuda crizei, la care se adaugă 200 de milioane de euro în taxe către bugetul de stat. Considerăm această acţiune a autorităţilor ca un pas către normalitate. Obligaţiile contractuale trebuie respectate".
La începutul lunii aprilie, CFR SA anunţa că managementul companiei a stabilit demararea procedurilor de recuperare a creanţelor care trebuie încasate de la operatorii feroviari, prin punerea în aplicare a tuturor clauzelor contractuale.
1. Si calatorii,cu ce sunt vinovati?
(mesaj trimis de Theodor în data de 22.11.2013, 10:52)
CFR calatori este obligat de bunul simt sa dea un comunicat prin care sa informeze calatorii de riscul potential pe care si-l asuma,utilizand serviciile lor