Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în primul trimestru al anului curent (încheiat la 31 martie 2019) au fost de 216,6 milioane de euro, în scădere cu 4,4% faţă de perioa-da similară a anului trecut, arată datele publicate, ieri, de OTE Group.
Potrivit unui comunicat transmis de către Grupul Telekom Romania, veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 12,2% în primele trei luni din 2019, până la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, reflectând un declin atât în ceea ce priveşte venitul mediu pe utilizator, cât şi numărul de clienţi.
Utilizatorii de voce (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creştere cu 2% faţă de perioada similară a anului 2018, iar cei doi factori, aflaţi în opoziţie, care au influenţat acest rezultat, au fost creşterea semnificativă a bazei de clienţi pentru servicii integrate fix-mobil şi declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.
Segmentul clienţilor de servicii de televiziune a înregistrat o scădere de 3,7% în trimestrul întâi al anului curent, ajungând la 1,41 milioane, influenţat, în principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home), iar în acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV), a înregistrat o creştere de 8,1% a numărului de clienţi, în primul trimestru al anului, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut, au mai arătat reprezentanţii furnizorului de servicii de telecomunicaţii integrate.
Comunicatul citat mai notează: "Numărul de clienţi pentru pachetele de tip fix-mobil a crescut cu 40,2% în primele trei luni din 2019, faţă de acelaşi interval din 2018, până la 771.000 la finalul lui martie 2019. La 31 martie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în uşoară scădere cu 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Numărul total de clienţi business a crescut în primele trei luni ale acestui an cu 5,7%, comparativ cu acelaşi interval din 2018. Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro în primul trimestru din 2019, scăderea având loc în principal ca urmare a impactului tranziţiei efectuate în platformele IT, reflectat în ultimele trei luni din 2018, care a condus la deconectări în ultima parte a anului. Prin urmare, numărul de deconectări din primele luni ale lui 2019 a influenţat negativ rezultatul net. Cu o normalizare a regimului de facturare a abonaţilor, Telekom Romania aşteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, în a doua jumătate a acestui an".
Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania, a declarat: "Rezultatele pentru trimestrul întâi 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. (...). Vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi".
Totodată, Telekom Romania a anunţat că îşi continuă evoluţia în sfera digitalizării, rezultatele reflectând triplarea vânzărilor din servicii mobile în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018.
Furnizorul de servicii de telecom a mai transmis: "EBITDA ajustată înainte de aplicarea standardelor IFRS 16 (Standarde Internaţionale de Raportare Financiară) a scăzut cu 20,8% până la 26,2 milioane de euro în trimestrul întâi 2019, în ciuda impactului pozitiv generat de încetarea acordului de roaming naţional 4G al Telekom, în decembrie 2018. În acelaşi timp, Telekom Romania a întreprins o serie de măsuri pentru controlul costurilor, a căror eficienţă va fi vizibilă în a doua jumătate a lui 2019".
Eforturile continue ale Telekom Romania de a-şi îmbunătăţi reţeaua mobilă proprie au condus la o creştere a calităţii reţelei, rezultat confirmat de creşterea constantă a scorului calculat de compania de audit independentă P3. Se estimează că acest trend va continua să fie ascendent, au conchis reprezentanţii companiei.