PepsiCo România, unul dintre liderii industrei de produse alimentare şi băuturi răcoritoare, şi Fundaţia PepsiCo susţin comunităţile afectate de criza COVID-19 prin donaţii în valoare totală de 436.000 de dolari. Şapte organizaţii non-guvernamentale din România, care derulează proiecte umanitare, vor beneficia de aceste fonduri şi produse.
Astfel, PepsiCo România donează 136.000 de dolari către organizaţiile non-profit Crucea Roşie, Asociaţia Adi Hădean şi către iniţiativa lansată de HORA (Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România) sub formă de bani, băuturi răcoritoare şi produse alimentare.
În acelaşi timp, Fundaţia PepsiCo donează 300.000 de dolari către Crucea Roşie, Asociaţia Adi Hădean şi alte patru ONG-uri, ce urmează a fi anunţate în perioada următoare. Donaţiile au ca scop principal sprijinirea categoriilor sociale vulnerabile, prin oferirea de hrană caldă şi suport medical, venind în acelaşi timp şi în sprijinul cadrelor medicale aflate în prima linie.
"Este foarte important pentru noi să susţinem eforturile societăţii de a limita efectele generate de situaţia dificilă în care ne aflăm cu toţii. PepsiCo respectă angajamentul global de a contribui cu hrană caldă şi sprijin social, considerând că este un pas firesc pentru susţinerea comunităţilor în care ne desfăşurăm activitatea. Vrem să oferim ajutor persoanelor aflate în izolare si carantină, celor aflate în dificultate şi mai ales personalului medical.
Ne bucurăm că împreună cu Fundaţia PepsiCo putem fi alături de cei mai afectaţi de efectele situaţiei actuale", a declarat Adrian Lăcătuş, GM Commercial Senior Director PepsiCo pentru regiunea Balcanii de Est.
Programele susţinute cu ajutorul Fundaţiei PepsiCo au peste 40.000 de beneficiari direcţi.
Prin intermediul Solidar Social, Asociaţia Adi Hădean devine cantină umanitară pe perioada urgenţei sanitare declanşate de pandemie. PepsiCo va contribui la distribuirea a 1.200 de mese calde zilnic pe o perioadă de o lună, grupurilor vulnerabile din spitale, şcoli şi centre comunitare, la nivel naţional. Astfel, Asociaţia Adi Hădean va primi o donaţie totală de 105.000 de dolari, dintre care 60.000 de dolari pentru mese calde şi 45.000 de dolari sub formă de produse.
Totodată, PepsiCo România va dona 29.000 de dolari, dintre care 25.000 în numerar şi 4.000 sub formă de băuturi către Masa Bunătăţii, o iniţiativă lansată de HORA ce îşi propune să creeze un lanţ al faptelor bune.
Fondurile vor fi direcţionate celor 16 restaurante partenere HORA, care vor pregăti şi livra mese calde cadrelor medicale de la mai multe spitale din Bucureşti şi persoanelor fără adăpost din Sectorul 3.
Proiectul România Salvează România, lansat de Crucea Roşie, va primi 50.000 de dolari de la Fundaţia PepsiCo, pentru achiziţia de materiale medicale necesare pentru minimum 1.000 de cadre medicale.
PepsiCo România a acţionat încă de la primele semne ale crizei sanitare, donând produse pentru 11 spitale din ţară, prin propriile canale de distribuţie.