Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) a finalizat, în cursul anului 2021, un număr de aproximativ 1.300 de cereri transmise din partea consumatorilor, raportat la totalul de 807 cereri transmise în anul precedent, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în prima jumătate a anului 2022, SAL-Fin a soluţionat un număr de 288 cereri, din cele 630 înregistrate.
Astfel, din dosarele de conciliere instrumentate până în prezent, cea mai mare sumă obţinută de un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin a fost de 226.513 lei, aceasta reprezentând diferenţa de despăgubire şi penalităţile aferente dosarului de daună deschis la un asigurător.
Mai mult decât atât, şi în alte dosare instrumentate de SAL-Fin s-au primit sume importante, cum ar fi: 92.460 lei pentru achitarea reparaţiilor unui autoturism avariat şi pentru lipsa de folosinţă a acestuia, precum şi 85.618 lei achitaţi de un asigurător în baza unei poliţe CASCO, subliniază sursa citată.
SAL-Fin este singura entitate de soluţionare alternativă a litigiilor care organizează şi administrează proceduri SAL, pe domeniile în care A.S.F. are competenţă.
Examinarea litigiilor supuse SAL-Fin se realizează de către conciliatori independenţi şi imparţiali înscrişi în Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregătire şi cu experienţă profesională, atât în domeniul pieţelor financiare non-bancare, cât şi al soluţionării litigiilor pe căi alternative, se menţionează în comunicat.