Compania americană "Pfizer" Inc., cea mai mare din lume pe segmentul medicamentelor, raportează o creştere a profiturilor sale în ultimul trimestru din 2006, ca urmare a vânzării diviziei de produse de consum, pe care a obţinut 16,6 miliarde de dolari. Profitul net al companiei a însumat 9,45 miliarde de dolari ori 1,32 dolari/acţiune, faţă de 2,73 miliarde de dolari ori 37 de cenţi/acţiune în ultimele trei luni din 2005. Dacă nu se iau în calcul veniturile speciale, câştigurile s-au ridicat la 43 de cenţi/acţiune, peste aşteptările analiştilor, de 42 de cenţi/titlu.
Vânzările "Pfizer" au crescut cu mai puţin de 1% în perioada de raportare, la 12,6 miliarde de dolari, de la 12,55 miliarde de dolari în ultimele trei luni din 2005.
Vânzările celui mai căutat medicament produs de "Pfizer", Lipitor (împotriva colesterolului), care aduc aproape jumătate din profit, au scăzut la 3,34 miliarde de dolari, de la 3,36 miliarde de dolari. În condiţiile date, compania va reduce locurile de muncă şi va închide anumite unităţi de producţie.
În ultimul trimestru din 2006, "Pfizer" a finalizat vânzarea, către "Johnson & Johnson", a diviziei sale de produse de consum, printre mărcile căreia se numără Listerine (apă de gură) şi Visine (picături pentru ochi).