Piaţa auto franceză - scădere de 3%, în august

Ziarul BURSA #Internaţional / 2 septembrie 2014

Piaţa auto franceză - scădere de 3%, în august

Înmatriculările Dacia au devansat Toyota, pe piaţa franceză

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au înregistrat în luna august 2014 o scădere de 1,8% în ritm anual, până la 5.527 de unităţi, însă marca de origine românească a devansat mărci auto de prestigiu precum Toyota (4.690 de unităţi vândute în luna august), Ford (3.752 de unităţi), BMW (3.657) sau Mercedes (2.570 de unităţi), arată datele publicate, ieri, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), transmite Reuters.

Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în luna august o scădere de 3%, fiind vândut un număr de 83.340 de autoturisme. În rândul marilor constructori auto, vânzările Renault au scăzut cu 10,7%, vânzările PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 3,1%, vânzările grupului GM au înregistrat o scădere de 48,6%, iar vânzările Hyundai au scăzut cu 26,9%. În schimb, vânzările grupului auto german Volkswagen au crescut cu 11% graţie succesului înregistrat de marca Skoda, iar vânzările grupului Ford au crescut cu 40,9%.

"Consumatorii ezită să-şi înlocuiască maşinile", a declarat Flavien Neuvy, analist la Cetelem, divizia de finanţare a BNP Paribas. Domnia sa a adăugat: "Contextul macroeconomic negativ continuă să afecteze vânzările de autoturisme şi, deşi luna august nu este foarte reprezentativă, suntem în continuare la 20% sub nivelul de dinaintea crizei".

În primele opt luni din acest an, un număr de 72.362 autoturisme marca Dacia a fost vândut pe piaţa franceză, în creştere cu 20,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta în condiţiile în care piaţa auto franceză a înregistrat în primele opt luni o creştere de 1,6% până la 1,185 milioane autoturisme.

Viitoarea maşină de 5.000 de euro a Renault va fi vândută sub marca Dacia

Viitoarea maşină ieftină a grupului Renault, cu un preţ de cost mai mic de 5.000 de euro, va fi construită pe baza unei platforme modulare, ceea ce înseamnă că va putea avea diferite caroserii, începând de la citadină şi până la un mic SUV, iar din 2015, după ce va începe să fie comercializată în India, va ajunge şi pe pieţele din America de Sud şi Europa sub marca românească Dacia, a declarat o sursă din interiorul grupului Renault pentru cotidianul francez "La Tribune", informează Agerpres. "Sistemul de module ne va permite să avem caroserii diferite", a explicat sursa internă. Această gamă de maşini ieftine va fi fabricată mai întâi la uzina Renault de la Chennai, India, unde va fi comercializată începând de anul următor. Ulterior, maşina va fi produsă şi vândută şi în America de Sud şi "ar urma să ajungă şi în Europa, unde va fi produsă la o uzină mai apropiată", a mai spus sursa. În plus, în pofida dezminţirilor oficiale venite de la Renault în Europa această gamă de "mini-Logan" va fi vândută sub marca românească Dacia.

Centrul de inginerie al alianţei Renault-Nissan de la Chennai, înfiinţat 2007, este responsabil de noul model, aflat în curs de dezvoltare în cel mai strict secret. Dacă la început centrul avea 1.000 de angajaţi, în prezent a ajuns la 4.500 de angajaţi.

Aventura "Low Cost" a grupului Renault a început în luna iulie 1999, când compania franceză a preluat 51% din acţiunile Dacia. Prima Dacia Logan a fost comercializat în luna septembrie 2004, iar succesul acestui vehicul simplu şi economic a fost imediat, ceea ce a obligat conducerea Renault să-l comercializeze şi în Europa Occidentală, piaţă care nu era avută în vedere iniţial pentru acest model.

În prezent, Renault produce modelele din gama "Entry" la uzina de la Piteşti, dar şi la Togliatti (Rusia), Curitiba (Brazilia), Medellin (Columbia), Chennai (India). La începutul anului 2012, Renault a inaugurat o nouă uzină la Tanger, Maroc. După Logan (berlină, break, furgonetă şi pick-up), Sandero şi modelul 4x4 Duster, în prezent cel mai bine vândut automobil al grupului Renault, au apărut şi monospaţiul Lodgy şi furgoneta Dokker, însă aceste ultime două modele nu s-au bucurat de succesul scontat.

Vândute în Europa şi în spaţiul mediteranean sub marca românească Dacia şi în restul lumii sub marca Renault, modelele "Entry" au trecut în 2013 pragul de un milion de exemplare vândute. După automobilele ieftine, Renault a început să lucreze la automobile foarte ieftine.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb