Piaţa românească de consultanţă a tarifat în 2008 servicii de consultanţă în valoare de aproximativ 340 milioane euro, având un ritm de creştere de 30% faţă de anul 2007, a declarat preşedintele Asociaţiei Consultanţilor în management din România (AMCOR), Mihai Svasta, citat de NewsIn.
"O estimare a pieţei de consultanţă pentru anul 2009 a fost făcută prin intermediul unei cercetări de piaţă derulată la finele anului 2008 şi agregată în studiul "Piaţa de consultanţă din România în perioada 2008-2009". În ciuda primelor semne ale crizei financiare (...) 2009 era considerat de cele mai multe firme de consultanţă chestionate, 42%, drept un an în care cifra de afaceri va creşte cu mai mult de 15%, în timp ce 32% dintre companii considerau că nu va exista o creştere a cifrei de afaceri mai mare de 15%, iar 21% estimau o stagnare în 2009. Aşadar, mai bine de 90% din companiile investigate erau optimiste în ceea ce priveşte cifra de afaceri în 2009", a spus Mihai Svasta.
Cu toate acestea, domnia sa a subliniat că instabilitatea economică a determinat reduceri ale bugetelor alocate pentru consultanţă, iar proiectele de consultanţă sunt fie mai puţine, fie redimensionate financiar.
"Clienţii implementează două tipuri de proiecte de consultanţă: proiecte de tipul "nice to have" şi proiecte de tipul "must be done". Foarte multe din firmele de consultanţă şi-au bazat creşterea pe proiecte de tipul "nice to have" iar acestea au fost primele care au căzut atunci când bugetele au fost revizuite în scădere. Din acest motiv asistăm desigur la o contracţie a pieţei, în special în sectorul privat. (...) Va fi o trecere, de la consultanţa ca o modă la consultanţa ca o necesitate", a mai spus Mihai Svasta.
AMCOR a publicat recent primul studiu al pieţei de consultanţă în management din România, studiu intitulat "Piaţa de consultanţă din România în perioada 2008-2009".
Acesta s-a desfăşurat în perioada octombrie - noiembrie 2008, iar în cadrul studiului au răspuns 133 de companii din care 24% sunt membre AMCOR. Dintre firmele chestionate 68% au declarat că au o cifră de afaceri aferentă anului 2008 mai mică de 200.000 euro, 26% au raporat o cifră de afaceri între 200.000 şi un milion de euro, iar 6% au avut o cifră de afaceri mai mare de un milion de euro.
AMCOR reprezintă un număr de 78 de firme de consultanţă şi training în management din piaţa românească