Piaţa de francize din România a atins 3,6 miliarde de euro. Manuela Voicilă, master francizor BNI România prezintă detalii despre cum va fi piaţa francizelor în anul 2020.
Manuela Voicilă, master francizor BNI România şi singura româncă certificată oficial ca expert în francize de către CFE ( Certified Franchise Executive), a declarat: "Evoluţia pieţei francizelor nu este dictată doar de alegerile antreprenorilor, de curajul lor de a investi sau de a pune pe piaţa noi concept de business.''
Piaţa de francize din România a atins 3,6 miliarde de euro.
Cifra de afaceri pe care o vor genera francizele în România în acest an este strâns legată de cum s-a mişcat capitalul de afaceri în acest an şi, din nefericire, aceasta nu a fost prea vioi. Eu estimez în cel mai bun caz vom păstra cifra atinsă anul trecut sau că, vom avea o scădere de 10%.", admite Voicilă.
"Azi, pe o piaţă a muncii atât de volatilă, eu le recomand tuturor celor care lucrează în corporaţii să îşi facă propriul business prin intermediul unei francize, la fel cum am făcut şi eu. Franciza e un business verificat şi România este un mediu bun pentru IMM", adaugă Voicilă.
Director BNI România, master francizor şi francizat totodată, Manuela Voicilă povesteşte că a ales acest tip de business într-un moment de nebunie. "Am intrat în lumea francizelor acum 8 ani, atunci când am cumpărat franciza BNI România. Nu aveam deloc experienţă în acest domeniu, veneam din multinaţionala şi aveam două opţiuni - să mă plafonez sau să plec din ţară. Nu îmi plăcea niciuna, aşa că am inventat-o pe cea de-a treia: am ales un business verificat, franciza.", mărturiseşte ea.
BNI România este o organizaţie de networking de afaceri, bazată pe schimb de referinţe la nivel global. În 2019, cei peste 270.000 membri ai organizaţiei au raportat afaceri realizate prin intermediul BNI de peste 16 miliarde de USD. În fiecare lună de pandemie, membrii organizaţiei au continuat să facă afaceri de cca 1 miliard de USD lunar.