"Piaţa din ţara noastră este ofertantă pentru fintech-uri"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări #IT / 18 august 2020

Radu Ciorbă: "Clienţii au devenit mai receptivi la noile tehnologii, mult mai interesaţi de ceea ce înseamnă un buget personal, un plan financiar personal... Pur şi simplu sunt mai deschişi către a îmbrăţişa tehnologi, spre a-şi simplifica viaţa, în general, şi viaţa financiară, în special".

Radu Ciorbă: "Clienţii au devenit mai receptivi la noile tehnologii, mult mai interesaţi de ceea ce înseamnă un buget personal, un plan financiar personal... Pur şi simplu sunt mai deschişi către a îmbrăţişa tehnologi, spre a-şi simplifica viaţa, în general, şi viaţa financiară, în special".

Interviu cu Radu Ciorbă, fondatorul Volt

Prezentă pe piaţă de la finalul anului 2017, aplicaţia Volt permite utilizatorilor să realizeze transferuri de bani din şi către orice card bancar emis în România, direct de pe smartphone. Despre cum funcţionează aceasta şi nu numai, ne-a vorbit, într-un interviu, Radu Ciorbă, fondatorul Volt.

Reporter: Cum funcţionează, concret, aplicaţia Volt?  

Radu Ciorbă: Volt este ca o aplicaţie de chatting, doar că în loc să trimiţi gif-uri şi emoticoane, trimiţi bani. Aplicaţia noastră le permite utilizatorilor să realizeze transferuri de bani din şi către orice card bancar emis în România, direct de pe smartphone. Transferurile prin Volt se pot realiza la orice oră din zi sau din noapte, chiar şi în afara programului bancar, procedura fiind una foarte simplă.

Utilizatorul trebuie să îşi creeze un cont, conectându-se cu numărul de telefon şi cu adresa de email, apoi să valideze cel puţin un card. După crearea contului, durează aproximativ cinci secunde pentru ca utilizatorul să selecteze din lista de contacte o persoană căreia doreşte să îi trimită sau să îi ceară bani, să introducă suma şi să finalizeze acţiunea, apăsând butonul Transferă sau Cere, după caz. Mai mult decât a transfera sau a cere bani de la o altă persoană, Volt pune la dispoziţia utilizatorilor alte două funcţionalităţi: Între Carduri şi Grupuri. Prima le permite utilizatorilor să introducă în aplicaţie mai multe carduri proprii şi să transfere bani între acestea, în vreme ce a doua oferă posibilitatea de a realiza grupuri pentru colectare de bani de la mai mulţi utilizatori, respectiv pentru împărţirea notei de plată.

Pe scurt, ceea ce face Volt este să intermedieze transferurile de bani între băncile implicate. Cu alte cuvinte, banii utilizatorului nu rămân nicio secundă în aplicaţia Volt şi nu este nevoie ca utilizatorul să îşi deschidă vreun cont curent sau să plătească comisioane de administrare.

Transferurile prin Volt sunt posibile atât cu cardurile Mastercard, cât şi cu cele Visa. Tranzacţiile sunt procesate de către Romcard, în conformitate cu standardele de securitate ale Mastercard şi ale celorlalţi emitenţi importanţi de carduri. Aplicaţia este disponibilă atât pentru dispozitivele Android, cât şi pentru iOS.

Reporter: De când este activă în piaţă? 

Radu Ciorbă: Am lansat Volt la finalul anului 2017, în parteneriat cu Libra Internet Bank şi Mastercard, şi este prima aplicaţie de transfer de bani în sistem Peer-2-Peer din România.

Reporter: Cum caracterizaţi cererea pentru această aplicaţie? 

Radu Ciorbă: Tot mai mulţi consumatori sunt deschişi spre noi tehnologii şi adoptă cu uşurinţă soluţii precum Volt. Până acum, cererea pentru Volt a venit în special din partea persoanelor cu vârste cuprinse între 28 şi 43 de ani, de regulă posesori de mai multe carduri, cu o evidentă preferinţă către fintech-uri (de exemplu Revolut), 60% bărbaţi.

Reporter: Ce avantaje a adus pandemia în acest segment? 

Radu Ciorbă: În ultimele luni, în contextul pandemiei COVID-19, nevoile digitale ale oamenilor în privinţa serviciilor financiare au crescut simţitor. Şi sunt de părere că la fel s-a întâmplat şi în cazul comerţului online, al gurărilor, telecomunicaţiilor şi aşa mai departe. Evident că ne considerăm norocoşi să facem parte din acest segment, însă lucrul acesta vine şi ca o urmare naturală a muncii noastre de a automatiza absolut orice proces şi de a ne desfăşura activitatea 100% online, cu mult înainte de apariţia pandemiei. Alte avantaje aduse de pandemie în acest segment ţin de creşterea situaţiilor posibile pentru utilizarea aplicaţiei, cazuri în care, într-un context obişnuit, oamenii poate nu ar fi luat în calcul să utilizeze Volt.

Reporter: Cât de mult a ajutat campania de folosire a cardurilor din ultima perioadă la creşterea cererii în domeniu? 

Radu Ciorbă: Oamenii au înţeles situaţia şi s-au conformat, pe cât posibil, utilizării cardurilor. În cazul Volt, din martie şi până acum, vorbim de un număr de clienţi cu până la 60% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi ne aşteptăm în continuare la o creştere pe acest segment.

Reporter: Aplicaţia este valabilă doar între două bănci din România? 

Radu Ciorbă: În Volt se pot utiliza atât carduri de debit, cât şi carduri de credit emise de bănci româneşti. La finalul anului 2019, am reuşit să facilităm şi utilizarea cardurilor Revolut în Volt. Astfel, utilizatorii pot transfera la fel de bine şi de pe cardul bancar pe Revolut sau invers cu ajutorul Volt, singurele carduri Revolut respinse fiind cele emise cu BIN-uri străine. Am identificat o soluţie şi pentru utilizatorii ale căror carduri Revolut sunt emise în străinătate: aceştia îşi pot emite gratuit un card virtual Revolut pe care îl pot folosi în Volt. Deşi lucrăm momentan doar cu Revolut, avem în plan să facilităm transferuri prin Volt şi către alte aplicaţii de acest gen, precum Curve, Monese sau Transferwise.

Reporter: Ce comisioane se percep?

Radu Ciorbă: Utilizatorii pot face zece transferuri gratuite în perioada de 30 de zile de trial, iar după această perioadă ei sunt incluşi automat în planul Basic, cu un transfer gratuit/lună. Aceştia au posibilitatea de a invita prieteni în aplicaţie pentru a obţine abonamente gratuite, mai exact trei prieteni pentru planul Plus (patru transferuri/lună, valabile un an) sau cinci prieteni pentru planul Premium (transferuri nelimitate, valabile un an). Le punem la dispoziţie, de asemenea, şi opţiunea de a cumpăra abonamentele Plus şi Premium, cu aceleaşi beneficii menţionate anterior, la costul de 5,9 lei/lună, respectiv 12,9 lei/lună. Altfel, pentru cei care nu aleg niciunul dintre planurile puse la dispoziţie sau care depăşesc limita impusă de abonamentul din care fac parte, comisionul este de 2,3 lei/transfer.

Reporter: Ce perspective are acest domeniu în general şi aplicatia Volt, în particular?

Radu Ciorbă: În ultima perioadă, oamenii înclină tot mai mult către posibilitatea de a interacţiona cu diferite instituţii financiare printr-un singur canal. Şi chiar cred că acesta va deveni modelul de bază, dominant pentru instituţiile financiare. Noi, în Volt, lucrăm deja la dezvoltarea unei astfel de platforme şi sperăm să venim curând cu veşti bune. În aproximativ 1-2 luni, clienţii îşi vor putea afla scorul FICO de la Biroul de Credit direct din aplicaţia Volt şi, în baza lui, vor putea obţine oferte de credit personalizate de la mai multe bănci partenere. Până atunci, ne propunem să fim jucătorul nr. 1 de pe piaţa transferurilor P2P, obiectiv a cărui realizare este favorizată acum şi de contextul pandemic.

Reporter: Cum apreciaţi competiţia din piaţă?  

Radu Ciorbă: Românii îşi doresc soluţii financiare simple, sigure şi rapide, iar piaţa din România este ofertantă pentru fintech-uri. În ultima perioadă, au apărut tot mai mulţi jucători în acest segment, care au dezvoltat şi au lansat servicii financiare digitalizate.

Reporter: Cum s-au educat clienţii în ultima perioadă? 

Radu Ciorbă: Clienţii au devenit mai receptivi la noile tehnologii, mult mai interesaţi de ceea ce înseamnă un buget personal, un plan financiar personal... Pur şi simplu sunt mai deschişi către a îmbrăţişa tehnologia spre a-şi simplifica viaţa, în general, şi viaţa financiară, în special. Noi am pus dintotdeauna preţ pe componenta de educare, am avut în mod constant campanii de informare pentru că, înainte de toate, clientul trebuie să înţeleagă ceea ce îi vinzi, iar sectorul financiar nu este întotdeauna simplu de digerat. Deşi am observat o evoluţie clară, rămâne în continuare loc de astfel de iniţiative. Să nu uităm, totuşi, că România este pe ultimul loc în Europa la capitolul educaţie financiară.

Reporter: Cât de greu/uşor a fost ca oamenii să se adapteze să folosească mai mult aplicaţiile decât metodele tradiţionale, pentru plăţi şi alte operaţiuni bancare? 

Radu Ciorbă: În Volt e simplu. Odată ce clientul ajunge să facă primul transfer şi realizează cât de rapid se întâmplă totul, cât timp economiseşte... practic descoperă că se poate şi altfel faţă de ceea ce ştia şi folosise până atunci, el rămâne cu noi în continuare. Rata de retenţie în Volt este de 98,6%, iar asta nu poate decât să ne bucure. Munca noastră cea mai mare stă, de fapt, în a-i convinge pe oameni să încerce Volt măcar o dată. Apoi totul vine de la sine.

Reporter: Ce beneficii aduce Volt în zona de securitate online?

Radu Ciorbă: Volt permite utilizarea de carduri virtuale în aplicaţie, iar în cazul acestor carduri, posibilitatea de fraudă sau de clonare este mult mai mică decât în cazul cardurilor fizice, aproape inexistentă. În acest moment, utilizatorii pot folosi în Volt carduri virtuale Revolut. Pentru cei care nu au în vedere folosirea cardurilor virtuale, noi recomandăm emiterea a două carduri bancare fizice, cu scopuri distincte: un card pe care utilizatorul încasează/păstrează sume de bani şi un card pe care utilizatorul îl foloseşte pentru efectuarea plăţilor, transferând sume de bani pe acesta doar la nevoie. Astfel, cardul destinat plăţilor, ale cărui date sunt expuse în diferite site-uri nesigure, va depozita întotdeauna doar sume mici, ce vor fi cheltuite imediat. Rolul Volt aici? Să asigure tranzacţionarea între aceste două carduri proprii, de încasări şi de plăţi.

Reporter: Cu ce diferă Volt faţă de Revolut?

Radu Ciorbă: În primul rând, vorbim de două produse care funcţionează diferit: dacă Revolut practic ţine banii într-un cont curent, Volt doar intermediază transferul de bani între bancile implicate, aşa cum explicam ceva mai devreme.

În plus faţă de ceea ce oferă Revolut şi chiar şi băncile în acest moment, Volt oferă posibilitatea transferului instant. Revolut permite transferul instant doar către un alt card Revolut, la fel şi orice bancă: permite transfer instant doar către două carduri emise de ea. Astfel, dacă un utilizator îşi doreşte să transfere bani de pe un cont ING într-un cont BCR, spre exemplu, trebuie să aştepte minim o zi până se efectuează transferul. În Volt, în schimb, totul se întâmplă pe loc.

Reporter: Mulţumec!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb