După un an 2011 în care se făcuse simţită o stabilizare a pieţei, consumul de bere din ţara noastră corespunzător primului trimestru al anului în curs a înregistrat o scădere de 5%, comparativ cu perioada similară a anului precedent, conform unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Comparativ cu rezultatele primului trimestru al anului 2008, un an de referinţă pentru istoria pieţei din punct de vedere al consumului înregistrat, scăderea pe primele trei luni ale anului 2012 este dramatică, atingând un procent istoric de 23%.
Constantin Bratu, Director general al Asociaţiei Berarii României, a declarat: "Scăderea consumului de bere în primul trimestru din 2012 a fost influenţată în special de vremea rece şi zăpada abundentă din ianuarie - februarie care a făcut ca oamenii să renunţe la bere. Acest factor s-a adăugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul că românii îşi numără fiecare leu, ceea ce face ca şi un produs popular, aşa cum este berea, să fie mai puţin accesibil. Dacă în medie un european trebuie să muncească 8 minute pentru a-şi permite o bere, un român trebuie să muncească o jumătate de oră pentru o bere".