Transporturile sunt într-o continuă reinventare, în ultima perioadă existând o accelerare a schimbărilor. Industria globală de robo-taxiuri ar putea valora peste 2.000 de miliarde de dolari pe an până în 2030, iar adoptarea în masă a vehiculelor autonome ar putea stimula semnificativ o serie de sectoare industriale deja existente, potrivit unei analize a băncii elveţiene UBS Group.
Estimarea se bazează pe o simulare efectuată de UBS Evidence Lab pe o flotă de robo-taxiuri din New York, care optimizează rutele şi conectarea călătorilor cu vehiculele, alături de indicatori precum costurile de operare, rata de utilizare, marje şi mărimea reţelei de staţii de încărcare, potrivit raportului. Numărul actual al taxiurilor din New York ar putea fi redus cu două treimi, după ce taxiurile ar deveni autonome, consideră analiştii UBS. Datele includ veniturile obţinute din fabricarea vehiculelor şi anvelopelor, furnizarea de electricitate, construirea staţiilor de încărcare şi a semiconductorilor necesari tehnologiei autonome.
Companii de ride-sharing precum Uber Technologies şi Lyft vor fi probabil în fruntea acestor servicii de transport, dar UBS menţionează şi General Motors şi Volkswagen, între producătorii auto cu roluri importante. De câştigat ar avea şi companiile de utilităţi, operatorii de telecomunicaţii, producătorii de anvelope, producătorii de cipuri şi furnizorii serviciilor de internet, conform News.ro. Sis-temul este fezabil atât din punct de vedere tehnologic cât şi financiar, iar după atingerea unui punct de inflexiune, ritmul de adoptare a robo-taxiurilor va creşte, potrivit analiştilor. Industria producătoare de echipamente, care include producători ca Siemens şi ABB, este pregătită la rândul ei pentru tranziţie. Modelul robo-taxiurilor a ajuns în centrul atenţiei recent, după ce Elon Musk a inclus tehnologia ca parte a pitch-ului său referitor la viitorul producătorului de automobile electrice Tesla. Waymo, divizie a grupului Alphabet, este o altă companie importantă, care are planuri majore în acest sector, iar grupul german Daimler pros-pectează la rândul său piaţa.