Piaţa românească de jucării va creşte cu 30 de procente peste cea est-europeană, în 2007, potrivit estimărilor directorului de marketing al reţelei Diverta, Ligia Zaharia, citată de Rompres. Vânzările de jucării din România vor creşte cu 40 de procente în 2007, potrivit sursei citate. "Un copil din România va primi jucării în valoare medie de peste 20 de euro în 2007, ceea ce ar însemna cu 40% mai mult decât în 2006. Creşterea se va datora cererii mai mari pentru produsele de brand", a menţionat Ligia Zaharia. În medie, bugetul mediu anual alocat jucăriilor pentru copii de către o familie din România era, în 2006, de 15 euro, a precizat directorul de marketing.
În ţările vecine, bugetul anual alocat pentru un copil este cu mult mai mare. În Slovenia, Cehia şi Ungaria, un copil primea jucării în valoare de aproximativ 50 de euro, încă din 2003. Piaţa de jucării din România s-a cifrat la 52,2 milioane euro, în anul 2006, conform Institutului de Cercetări al UE (Eurostat).
Piaţa românească a jucăriilor reprezintă 9% din piaţa Europei de Est, care a fost evaluată la un nivel de 580 de milioane de euro, la finalul lui 2006.
Piaţa est-europeană a jucăriilor va creşte cu 7% în 2007, potrivit estimărilor Eurostat. "Mizăm pe o creştere cu un procent a pieţei româneşti de jucării, astfel încât, la finele acestui an, România să ajungă la o cotă de 10 procente din totalul pieţei europene", a declarat Ligia Zaharia.
Ponderea Cehiei şi Ungariei pe piaţa est-europeană de jucării este aproximativ 15 - 16%, conform Eurostat. Pe piaţa românească, vânzările de jucării sunt influenţate într-o proporţie semnificativă de serialele de desene animate ce rulează pe canalele de televiziune specializare şi de lansările de film în cinematografe, precum Harry Potter, potrivit sursei citate. Vânzările păpuşilor ocupă locul cinci în clasamentul celor mai bine vândute jucării din magazinele Diverta. În primele şase luni ale anului 2007, cel mai bine vândut produs a fost trenuleţul Thomas. De asemenea, printre cele mai bine vândute jucării se numără Scooby Doo, figurinele Littlest PetShop şi Monopoly.
Piaţa mondială a jucăriilor este afectată, în această perioadă, de retragerile masive ale unor produse, fabricate în China, considerate dăunătoare. Cel mai mare producător de jucării de pe piaţa mondială, compania americană Mattel, a retras de pe piaţă, în perioada 2002 - ianuarie 2007, 18,2 milioane de jucării fabricate în China, invocându-se faptul că acestea ar prezenta riscuri pentru copii ca urmare a vopselei de slabă calitate sau cu plumb sau a faptului că anumite părţi din jucării se pot desprinde şi pot fi înghiţite. În România, Mattel este prezent prin distribuitorul Omnitoys SRL.