Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în ultimul an?
Reprezentanţii Eisberg: Am crescut. Nu cât alţii în zece ani, dar am crescut cu circa 15% ca număr de kg şi cu 11% în valoare, adică în mod sustenabil, şi am încheiat anul cu o cifră de afaceri în creştere, de 12 milioane de euro. În opinia noastră, creşterile constante şi sustenabile sunt capetele de pod bine înfipte în tărâmul afacerilor.
Reporter: Ce aşteptări aveţi pentru anul în curs, legat de cifra de afaceri?
Reprezentanţii Eisberg: Intenţionăm să creştem sustenabil. Desigur că am dori să ne dublăm cifra de afaceri, dar o creştere de 10% în valoare şi de 15% în volum ne va face fericiţi. De asemenea, ne dorim mai mulţi consumatori.
Reporter: Din ce segmente vine cea mai mare cerere?
Reprezentanţii Eisberg: Noi avem activitatea împărţită în retail şi lanţuri de sistem (restaurante model McDonalds, KFC, City Grill) şi toate lanţurile îşi fac treaba. Activitatea lor plus a noastră cumulează plusul. În retail, solicitările sunt cu circa 1,5% mai mari decât în sisteme.
Reporter: Ce planuri şi ce buget de investiţii aveţi pentru 2020?
Reprezentanţii Eisberg: Bugetul nostru de investiţii este de 4 milioane de euro, pe care sperăm să le cheltuim din mai-iunie. Investiţia presupune un spaţiu mai mare, o tehnologie mai bună, dar şi duplicarea celei actuale, precum şi spaţii sociale mai mari şi mai comode pentru angajaţii noştri.
Reporter: Cu ce noutăţi aţi venit în ultima perioadă şi ce surprize pregătiţi pentru acest an?
Reprezentanţii Eisberg: Anul 2019 a fost primul pas făcut de noi la categoria "ready to cook". Am testat piaţa pentru unele tipuri de supe şi ceva mixuri pentru wok. Rezultatul a fost unul timid, chiar foarte timid, în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în pieţele surori - Cehia, Ungaria, Austria, Polonia -, unde consumul de "fresh convenience" este la superlativ.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa de profil?
Reprezentanţii Eisberg: Încă este o piaţă mică, departe de nivelul european. Spuneam că avem termene de comparaţie din Elveţia, Polonia, Ungaria sau Austria şi cu adevărat ne simţim mici când este vorba de volume. Partea bună este că avem de crescut.
Reporter: Ce estimări aveţi pentru acest domeniu?
Reprezentanţii Eisberg: Ştim că vom creşte la nivelul Ungariei, vom creşte atunci când HoReCa va simţi tot mai tare lipsa forţei de muncă, atunci când românii vor dori şi mai mult timp liber, dar mai ales când ne va creşte nivelul de trai şi dorinţa de a mânca şi mai sănătos.
Reporter: Care sunt problemele cu care vă confruntaţi şi ce soluţii ar exista pentru rezolvarea lor, în opinia dumneavoastră?
Reprezentanţii Eisberg: Problemele sunt în educaţie, dorinţă şi infrastructură, iar noi ştim şi nu prea ştim care sunt soluţiile.
Reporter: Ce vă recomandă în faţa concurenţei?
Reprezentanţii Eisberg: Competiţia este doar în faţa achizitorilor, când este vorba să ne susţinem cazul. Pentru toţi ceilalţi ne place să credem că suntem parteneri în construirea unei pieţe sustenabile pentru afacerea noastră, suntem parteneri în asigurarea unei pâini albe şi pufoase pentru angajaţii noştri şi, de ce nu, a unei pensii aşa cum o au occidentalii. Altfel, ştim că atributele Eisberg sunt seriozitatea, siguranţa alimentului, calitatea, costanţa, sustenabilitatea.
Reporter: Vă mulţumesc!